View Single Post
Stary 30-04-2010, 08:06   #7
sebapl01
ford::advanced
 
Avatar sebapl01
 
Zarejestrowany: 01-01-2009
Skąd: Daventry (UK)
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0TDCi 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 329
Domyślnie Odp: 1.6 TDCi (90KM) optymalne obroty

Cytat:
Napisał p.s. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Najważniejsze, to żeby nie deptać jak masz np 1400 obr.
No i nie przeciągać wyżej niż 2500, bo po co, no chyba że będziesz się z kimś ścigał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dokładnie. Ja czasem używam 6 biegu jadąc około 80km/h czyli około 1200-1300obr. jak wiem,że nie będę przez najbliższy czas przyspieszał. Jeśli silnik idzie równo i nie warczy,to znaczy że dobrze takie traktowanie znosi. Co innego jakby mu deptać przy takich prędkościach obrotowych, wtedy możemy się narazić na przedwczesny remont dwumasy lub nawet panewek wału korbowego. Jeśli chce gwałtownie przyspieszyć to redukcja do 4 lub 5 biegu rozwiązuje problem i czuć przyjemne wciskanie w fotel. Warto też czasem depnąć porządnie i dojść nawet blisko czerwonego pola na obrotomierzu,szczególnie w silnikach z turbiną o zmiennej geometrii, żeby nie powodować zapiekania kierownic turbiny. Ale to oczywiście nie za często i na dobrze rozgrzanej turbinie, tj. np. podczas dłuższej jazdy na autostradzie.
sebapl01 jest offline   Odpowiedź z Cytatem