Cytat:
Siła odśrodkowa działa tak, na niższym biegu jest ona słabsza, i gdy sprzęgło dostaje obrotów jest użyta większa siła odśrodkowa, czyli moment obrotowy, i chyba tu o to chodzi, jeśli się mylę to jakoś podobnie to może być .
Oj dawno już fizyki nie miałem się pozapominało.
|
Oj...jaka siła odśrodkowa? na czym, od czego? Sprzęgło pracuje przecież w osi, na łożysku. Jeżeli nie ma na nim bicia to o jakiej sile odśrodkowej mówimy? A już porónanie siły odśrodkowej do momentu...
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. to zupełnie co innego...
Ad rem jednakowoż... krótki wstęp techniczny...
silnik łączy się ze skrzynią biegów via sprzęgło, tak?
silnik generuje zawsze taki sam moment ( oczywiście zmienny w funkcji obrotów), tak?
Więc przez sprzęgło do skrzyni idzie "zawsze" tyle momentu ile w danej chwili przeniosą koła, nie więcej jednak niż to co generuje silnik.
Opisywane przez Ciebie objawy, IMHO wskazują, że należy zobaczyć/zdiagnozować:
1. układ sterowania sprzęgła lecz skoro uślizgi zdarzają się przy pełnym załączeniu sprzęgła, to raczej mało prawdopodobne by tam był problem
2. koło dwumasowe, które jeżeli nie działa prawidłowo może zamiast tłumić drgania, wzmacniać siły dynamicznie zwiększające obciążenie sprzęgła i w efekcie powodować uślizgi sprzęgła przy przyśpieszaniu. (może to wynikać z tego, że tylko przy pewnych prędkościach obrotowych wpada w rezonans)
3. układ tarcza sprzęgła, docisk, łożysko...któryś z elementów jest nadmiernie zużyty lub ma jakiś nadmiarowy ubytek lub bicie, który także wprawia cały układ w drgania, którego nie kompensuje dwumasa i znów występuje rezonans.
Tak czy siak, przed wymianą należy zdiagnozować...
Piszesz o gwaranacji...to co tu opisujesz podpada pod nową gwarancję 12... masz ją?