Cytat:
Namiaru niestety nie mam. Czytałem gdzieś jednak, że ktoś szlifowal wał nie wyciągając go z silnika. W jaki sposób nie mam pojęcia, pamiętam jednak, że czytałem takiego posta. Poszukaj namiarów po innych forach - jest tego naprawdę sporo. Jeśli to rozwiązanie jest wykonalne to zaoszczędzi Ci trochę pracy.
|
Jeżeli zniekształcenie nie jest duże można szlifować wał w silniku. Trzeba zdjąć wałek rozrządu, żeby tłoki nie uderzały w zawory i szlifować np. szlifierką kątową (druga osoba kręci wał rozrusznikiem). Obracanie wału rozrusznikiem pozwoli uzyskać w miarę prostopadłą powierzchnię (do osi wału). Trzeba pamiętać, by w pobliżu gwintu nie zrobić "brzucha", lepiej wybrać dołek - koło będzie lepiej trzymało się na wale. Potem zakładamy nowe koło zębate i przykręcamy na klej do gwintów
odpowiednim momentem!