View Single Post
Stary 22-08-2009, 15:35   #1
kalaschny
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-12-2008
Model: Ford Focus II
Silnik: 1.6 Ti
Rocznik: 2006
Postów: 16
Domyślnie 1.6Ti-Vct - błąd czujnika TPS czy do wymiany przepustnica ?

Witam,
Od jakiegoś czasu mój problem polega na zapalającej się kontrolce( wykrzyknik w czerwonym kółku zębatym) a następnie falujących obrotach które ogólnie wariują, samochód nie reaguje na pedał gazu. Ratunkiem jest zgaszenie silnika a następnie odpalenie go po czym kontrolka już się nie zapala i można jechać dalej...jednak problem pojawia się ponownie co jakiś czas i jest uciążliwy. Problem występuje w różnej częstotliwości.
Po diagnozie na różnych komputerach kończąc na ASO Forda komputer wykazuje błąd czujnika TPS (położenia klapy przepustnicy;komp w ASO tak pokazuje), inne kompy w nieautoryzowanych serwisach pokazują jeszcze pedał gazu. Oczywiście większość mechaników polecała zacząć od przepustnicy gdyż czujnik TPS w tym modelu (FF II 1.6 Ti-Vct 2006r.) stanowi z przepustnicą jedną całość dzięki czemu trzeba wymienić przepustnice razem z zespolonym czujnikiem. Oczywiście problemem nie jest wyłożenie ponad 1tys. pln i kupienie nowej ale czy oby na pewno będzie to to???. Nikt nie potrafi zagwarantować że to pomoże więc pomyślałem o używce ale tutaj pojawia się kolejny problem o który chciałbym spytać a mianowicie:
jak wygląda wymiana na używaną przepustnice?, jedni twierdzą że jeśli jest sprawna wkręca się zamiast starej i to wystarcza drudzy że trzeba ją zaadoptować(skasować jej stare ustawienia z poprzedniego auta i wgrać jakieś nowe gdyż po podłączeniu tychże używanych przepustnic od razu wywala błąd i bez tego procesu one nie będą od razu działać. Proszę o odpowiedź i wogóle jakieś sugestie może ktoś spotkał się z tym samym problemem co ja bo już naprawdę nie wiem co robić.

Ostatnio edytowane przez SRS ; 07-01-2017 o 23:10
kalaschny jest offline   Odpowiedź z Cytatem