View Single Post
Stary 15-03-2009, 15:06   #6
uro2
ford::professional
 
Avatar uro2
 
Zarejestrowany: 30-08-2008
Skąd: bydgoszcz
Model: mondeo sedan [mk1]
Silnik: 1,8 td
Rocznik: 1996
Postów: 1,730
Domyślnie Odp: łożyska tył

No i po bólu.Łożyska wymienione(mk1,sedan,bębny,abs).Nie było znowu tak trudno.Kilka wskazówek dla zainteresowanych.
Potrzebne narzędzia:
1.Młotek
2.Mały przecinak
3.Ściągacz do łożysk(w miarę duży)
4.Klucz nasadowy lub poligon "32)
I. Podnosimy samochód i zdejmujemy koło.
II.Następnie demontujemy podkładki zabezpieczające bęben(o ile jeszcze są),bęben hamulcowy i zaślepkę śruby mocującej łożysko.
III. Nakrętka jest samokontrująca.Nie wiem czy da się ją odkręcić w całości.U mnie się nie dało,więc odgiąłem zabezpieczenia i odkręciłem po kolei wszystkie elementy.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..Jak widać na zdjęciu są to cztery 2-milimetrowe nakrętki+podkładka.
IV.Za pomocą ściągacza do łożysk zdejmujemy starą piastę razem z łożyskiem.Schodzi dość łatwo.Przy okazji możemy wyczyścić czujnik abs.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
V. Kolejną czynnością jest nabicie nowej piasty.Za radą kolegi motorek26 kupiłem piastę razem z zębatką abs(droższa o 30pln).Z ciekawości próbowałem zbić starą i gdybym zaoszczędził te 3 dychy to nie miałbym dziś abs-u.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Do wbicia nowej piasty użyłem rurki 1,1/4'' (czyt.jeden i jedna czwarta cala)zakończonej mufą.Mufa idealnie pasuje do wewnętrznego pierścienia łożyska,ma równą powierzchnię i nie zachodzi niebezpieczeństwo uszkodzenia łożyska.Wchodzi dość łatwo więc nie należy wbijać zbyt mocno,byle do oporu.Można sworzeń posmarować lekko tawotem(nie używać odrdzewiaczy w sprayu, gdyż one rozpuszczają smar w łożysku i szybko się zużyje).
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
VI. Pozostaje nam przykręcić nową nakrętkę(w całości bez rozbierania na kawałki)
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
VII. Na koniec wbijamy zaślepkę śruby,zakładamy bęben i zabezpieczenia(o ile są).Zakładamy koło, kilkakrotnie naciskamy pedał hamulca aby szczęki się ustawiły i jedziemy na jazdę próbną sprawdzić o ile ciszej jest w naszym mondkuGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum...Całość zajmuje około 1,5 godziny na jedną stronę.
__________________
"Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." - Henry Ford
uro2 jest offline