View Single Post
Stary 15-01-2009, 21:34   #17
Paweł5
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-08-2007
Skąd: małopolska
Model: Focus I hatchback po liftingu
Silnik: benzyna
Rocznik: 2002
Postów: 156
Domyślnie Re: Kontrolka rezerwy

Są trzy generalne zasady dotyczące ilości paliwa:

1. Nie jeździ się na żadnych rezerwach, brakach, oparach, mgłach widmach benzyny. Dolewanie raz na jakiś czas za 20zł to tak jak dolewanie za 23zł. Benzyna jest wyjątkowo lotną substancją więc jazda z 5 litrami w 55litrowym baku to tak jakby (szczególnie w lecie na upałach) pół litra puścić z parą w powietrze. Lejesz do baku 5 litrów jeździsz na tych pięciu a tak naprawdę po krótkim czasie masz 4.5 bo do pół litra poszło w powietrze. Chyba trochę szkoda bo to zawsze ze 2 złote a browar by za to był :fcp3

2. Jazda z niskim poziomem paliwa może powodować "łykanie" powietrza przez pompę paliwową co powoduje, że do układu dolotowego mogą dostać się pęcherze powietrza co z kolei powoduje chwilową zbyt ubogą mieszankę a takie zbyt ubogie mieszanki nie służą dobrze zaworom ani katalizatorom. To rzadka sytuacja ale możliwa. Pompie też dobrze nie służy takie pracowanie na sucho...

3. Tankując małe ilości na podłych stacjach mamy pewne problemy z osadami na dnie baku. Jak w benzynie jest śladowa ilość wody to ta śladowa ilość wody wiecznie skraplać i gromadzić się będzie na dnie baku.
Paweł5 jest offline   Odpowiedź z Cytatem