Temat: [Galaxy 2000-2006] Ksenony - opinia po założeniu HIDów
View Single Post
Stary 13-12-2008, 14:39   #23
Klaif
ford::specialist
 
Avatar Klaif
 
Zarejestrowany: 08-10-2008
Skąd: pomorskie
Model: Sharan [MK2]
Silnik: 1.9 TDI AUY
Rocznik: 2000
Postów: 761
Domyślnie Re: MK 2 Xenony

Cytat:
Napisał viper11
mekess, zgadzam się w Tobą całkowicie. Można mieć zwykłe żarówki 55/60 a i tak będą z przyciwka mrugać, bo im prosto w oczy świeci. Po prostu większość ludzi nie wie, że jest coś takiego jak regulacja świateł, a już tym bardziej do czego ona służy i kiedy z niej korzystać.

Przyznaję się, że mam u siebie 90/100 żaróweczki, ja widze dobrze, ludzie z przeciwka mi nie mrugają, więc nie sądze, żebym oślepiał kogoś.

Głowna sprawa, to odpiwiednia wysokość świateł i tyle.
90/100 mówisz... przegrzane plastiki, łatwo łamiące się, przegrzane przewody przy złączu żarówk... bedziesz wiedział od czego to jest... nie wspominając o szybszym starzeniu się odbłyśnika.
1,67 razy wyższy prąd od prądu znamionowego instalacji, 3,167 razy prąd wyższy przy rozgrzewaniu się włókna to jest nic...
ALE reflektor nie nadąża z odprowadzaniem ciepła i o to tu chodzi! odbłyśnik tez w tyłek dostaje... i później 90/100 świecą jak żarówki 55/60. Najważniejsza jest optyka. poco rzucać mocniejszy strumień światła..
skoro musimy do i tak ograniczyć???

Ok. jak tak wierzycie sprzedawcom to sprzedam informacje z jednej ze strom HID.

Cytat:
Napisał cytat
Teza: Palniki xenonowe nie mogą być stosowane w elementach optycznych reflektorów halogenowych bo światło ma inną naturę i odblaski są inne.
Nieprawda. Natura światła z xenona jest taka sama jak halogena. Reflektory są budowane niemal identycznie. Żródło światła - bańka w ksenonie i żarnik halogena są porównywalne pod względem rozmiaru. Różnica jest w gnieździe żarówki - co ma bezpośredni wpływ na prawidłową pozycję źródła światła w reflektorze lub projektorze. Nie ma możliwości stosowania palników D2S i D2R w reflektorach z gniazdami halogenowymi. Jeśli natomiast istnieją żarówki xenonowe z cokołem dopasowanym do reflektora halogenowego (H1, H3, H7, HB3) to po ich zamontowaniu do takiego elementu optycznego, powinien on świecić równie dokładnie.
Ograniczenia:
1. Nie powinno się stosować xenonów w reflektorach dwufunkcyjnych typu H4 - taka przeróbka jest skazana z góry na niepowodzenie bo formowanie wiązki w tych reflektorach jest nieprecyzyjne i będzie oślepiać. Dodatkowo snop światła może być skupiony na bardzo bliskiej odległości przed samochodem co może powodować samoolśniewanie.
2. Nie powinno się stosować żarówek ksenon w reflektorach ze szkłem ryflowanym (prążki) ze względu na możliwość powstawania refleksów i oślepiania.
3. Do przeróbek najbardziej nadają się projektory soczewkowe ze względu na precyzję formowania wiązki
4. W nowoczesnych reflektorach FF ostatecznie można przeprowadzić próbę ze źródłem światła xenon. Ogólnie nie jestem zwolennikiem nawet fabrycznych xenonów w FF (np Volvo S40). FF to technologia Free-Form czyli kształtowania wiązki światła przez sam odblask, bez udziału szyby i przesłon. decydując się na taki ruch należy pamiętać aby zastosować żarówkę będącą odpowiednikiem D2R (z przesłoną) a nie D2S (bez przesłony, przewidziane do reflektorów soczewkowych)

Ksenony zawsze dobrze oświetlają drogę
Nieprawda. Najważniejsza w przypadku reflektorów jest optyka. Dobra optyka gwarantuje dobre oświetlanie drogi. Do dobrej optyki trzeba zastosować dobrą, precyzyjną żarówkę. Kiedy optyka jest zła, nic nie da najlepsza żarówka nawet xenon. Kiedy optyka jest sprawna i dobrej jakości, poprawnie i wystarczająco dobrze świecić będzie żarówka halogenowa. Nie ma sensu myśleć o xenonach w starych wypalonych odblaskach H4. Nawet fabryczny reflektor xenonowy może świecić gorzej niż fabryczny erflektor halogenowy w przypadku kiedy ten pierwszy ma wypalony odblask.

Samopoziomowanie i spryskiwacze
Samopoziomowanie nie jest sposobem na całkowite uniknięcie oślepiania. Samopoziomowanie to tylko sposób na poprawną regulację wiązki w przypadku różnych obciążeń samochodu. Przy załadowanym bagażniku reflektor dostosuje wysokość świecenia aby nie oślepiać, jednak samoregulacja nie jest na tyle szybka by np przy przejeżdżaniu przez wyboje machać reflektorem w ułamku sekundy.
Spryskiwacze się przydają i są wymagane przez przepisy w nowych samochodach z reflektorami xenonowymi. Przydają się dokładnie tyle samo co w przypadku innych reflektorów soczewkowych, jest pewna różnica w rozszczepianiu się wiązki na brudnej szybce.
__________________
instrukcje i inne do SGA nie wiesz jak pobierać to patrz tu: instrukcja pobierania
Naruszenie regulaminu par.25
Klaif jest offline   Odpowiedź z Cytatem