Witam
Problem z hakiem i jego mocnego ograniczenia właściwości terenowych odczułem i ja. Tzn podczas zamawiania auta zażyczyłem sobie hak ale jak zobaczyłem gdzieś rangera z takim hakiem od razu z niego zrezygnowałem. Różnica jest tylko taka że ja potrzebuję solidnego zaczepu do holowania/wyciągania innych samochodów a nie do holowania przyczepy.
Rozwiązanie które teraz wdrażam w życie polega na wywaleniu chromowanej rurki z tyłu udającej tylny zderzak i zastąpieniu jej solidniejszą rurą (prostą a nie wywiniętą jak oryginał), która zostanie zamocowana podobnie jak oryginał tylko na znacznie grubszych blachach w oryginalne otwory w ramie (ewentualnie dojdzie po jednym otworze na stronę). Do tej przykręconej do ramy solidnej rury (średnica zew 60mm/2") będą dospawane uszy do których można przykręcić szekle. Te uszy będą symetrycznie po bokach tam gdzie będzie szła blacha do ramy (co by się nie gięło przy szarpaniu). Uszy do mocowania szekli mają byc tak przyspawane żeby nie zawadzały ewentualnie o uchyloną na dół klapę.
W przyszłym tygodniu powinienem mieć wszystko zamocowane więc zrobię jakieś fotki i pokażę.
Jeśli chcesz zamocować hak holowniczy możesz tak samo wywalić oruginalną chrom rurkę i wstawić coś solidnego, np profi zamknięty (80x40x3mm, lub 100x50x3-4mm) i do tego zamocować kule od haka:
http://www.lr.pl/grafiki/akcesoria/cars ... aki_01.jpg
albo taki:
http://www.lr.pl/grafiki/akcesoria/cars ... ki_002.jpg
Udanych kombinacji :fcp4