problem z zasilaniem
Witam.
Mam problem z zasilaniem w Escorcie - niestety, żaden z opisów nie pasuje do końca do mojej sytuacji. Jest tak - 21 stycznia wsadziłem mu nowiutki aku (44mA; 420A). Palił i jeździł bez mydła do 25 stycznia - rano zauważyłem, że dmuchawa chodzi wolniej, a jak dodam gazu to przyspiesza. Po południu już była katastrofa - odpalił, owszem, ale padał obrotomierz, co jakiś czas zapalała się kontrolka poduszki powietrznej, samochodem szarpało. Musiałem trzymać go na ok. 2 tys obrotów, żeby jakoś wydostać się z Katowic. Potem zrobiłem pomiar - na wyłączonym silniku napięcie na aku - 11 V z kawałkiem. Po odpaleniu silnika napięcie momentalnie spadło do 8 czy 9 voltów. Czyli chyba brak ładowania. Dodam że kontrolka zasilania zapalała się standardowo podczas rozruchu, a potem gasła i już nie dawała żadnych znaków. Domyślam się, że znalezienie winowajcy będzie trudne - może to alternator, może coś z regulatorem napięcia. Kumpel nawet poddał myśl, że zamarzły szczotki (akurat to przypadło na silny mróz). Jeśli ktoś ma jakieś sugestie to będę bardzo wdzięczny. Aha - nie wiem, czy to ma znaczenie, ale ostatnio, podczas dużych mrozów, co wieczór niemal wyjmowałem stary akumulator. zauważyłem na forum, że po takiej operacji konieczna jest adaptacja komputera. To prawda? |
Odp: problem z zasilaniem
Samoadaptacja nie ma nic do tego co sie u Ciebie dzieje.
Po pierwsze naładuj akumulator, jezeli sie naładuje to pierwszy sukces bo napiecia, które podałeś nie wystepują w akumulatorze nadajacym sie do uzytku. Jezeli akumulator po naładowaniu będzie miał napięcie powyzej 13 V to moze go uratowałes. Po podpieciu akumulatora sprawdź napięcie ładowania - powinno byc w granicach gdzieś od 13,8 do 14,5 V. Jak będzie miało znaczaco mniej to trzeba przygladnąć się 3-m rzeczom: 1. sprawdź połaczenie akumulator - alternator a konkretnie pewność zakucia końcówki przewodu przy alternatorze i pewność styku. 2. to samo sprawdź przy rozruszniku: syn miał jeszcze niedawno escorta z silnikiem 1.8 - okresowe braki ładowania z takimi samymi objawami jak u Ciebie czyli pada obrotomierz, załacza sie kontrolka abs-u, autem szarpie a potem staje. Przyczyna tkwiła w "zmurszałym" zakończeniu kabla prądowego przy rozruszniku - po zakuciu nowej końcówki problem ustąpił. 3. Jak te punkty będą pewne to musisz zająć sie alternatorem - przede wszystkim sprawdzic regulator napięcia. Powodzenia |
Odp: problem z zasilaniem
Witam ponownie.
Przepraszam, że tak późno, ale chciałem podziękować - rada okazała się bardzo przydatna. Okazało się, że odłamał się przewód przy alternatorze. Akumulator na szczęście jest nadal na chodzie, no i samochód jeździ, co najważniejsze. Raz jeszcze dziękuję. |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:19. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.