Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Escort (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=93)
-   -   [Escort 1995-2001] problem z zasilaniem (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=90343)

dodgecharger 31-01-2010 12:43

problem z zasilaniem
 
Witam.
Mam problem z zasilaniem w Escorcie - niestety, żaden z opisów nie pasuje do końca do mojej sytuacji.
Jest tak - 21 stycznia wsadziłem mu nowiutki aku (44mA; 420A). Palił i jeździł bez mydła do 25 stycznia - rano zauważyłem, że dmuchawa chodzi wolniej, a jak dodam gazu to przyspiesza. Po południu już była katastrofa - odpalił, owszem, ale padał obrotomierz, co jakiś czas zapalała się kontrolka poduszki powietrznej, samochodem szarpało. Musiałem trzymać go na ok. 2 tys obrotów, żeby jakoś wydostać się z Katowic. Potem zrobiłem pomiar - na wyłączonym silniku napięcie na aku - 11 V z kawałkiem. Po odpaleniu silnika napięcie momentalnie spadło do 8 czy 9 voltów. Czyli chyba brak ładowania. Dodam że kontrolka zasilania zapalała się standardowo podczas rozruchu, a potem gasła i już nie dawała żadnych znaków.
Domyślam się, że znalezienie winowajcy będzie trudne - może to alternator, może coś z regulatorem napięcia. Kumpel nawet poddał myśl, że zamarzły szczotki (akurat to przypadło na silny mróz).
Jeśli ktoś ma jakieś sugestie to będę bardzo wdzięczny.
Aha - nie wiem, czy to ma znaczenie, ale ostatnio, podczas dużych mrozów, co wieczór niemal wyjmowałem stary akumulator. zauważyłem na forum, że po takiej operacji konieczna jest adaptacja komputera. To prawda?

wojsiw 31-01-2010 13:50

Odp: problem z zasilaniem
 
Samoadaptacja nie ma nic do tego co sie u Ciebie dzieje.
Po pierwsze naładuj akumulator, jezeli sie naładuje to pierwszy sukces bo napiecia, które podałeś nie wystepują w akumulatorze nadajacym sie do uzytku. Jezeli akumulator po naładowaniu będzie miał napięcie powyzej 13 V to moze go uratowałes. Po podpieciu akumulatora sprawdź napięcie ładowania - powinno byc w granicach gdzieś od 13,8 do 14,5 V. Jak będzie miało znaczaco mniej to trzeba przygladnąć się 3-m rzeczom:
1. sprawdź połaczenie akumulator - alternator a konkretnie pewność zakucia końcówki przewodu przy alternatorze i pewność styku.
2. to samo sprawdź przy rozruszniku: syn miał jeszcze niedawno escorta z silnikiem 1.8 - okresowe braki ładowania z takimi samymi objawami jak u Ciebie czyli pada obrotomierz, załacza sie kontrolka abs-u, autem szarpie a potem staje. Przyczyna tkwiła w "zmurszałym" zakończeniu kabla prądowego przy rozruszniku - po zakuciu nowej końcówki problem ustąpił.
3. Jak te punkty będą pewne to musisz zająć sie alternatorem - przede wszystkim sprawdzic regulator napięcia.
Powodzenia

dodgecharger 11-02-2010 20:14

Odp: problem z zasilaniem
 
Witam ponownie.
Przepraszam, że tak późno, ale chciałem podziękować - rada okazała się bardzo przydatna. Okazało się, że odłamał się przewód przy alternatorze. Akumulator na szczęście jest nadal na chodzie, no i samochód jeździ, co najważniejsze. Raz jeszcze dziękuję.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.