Uklad grzania świec żarowych.
Witam.
Pozwoliłem sobie założyć nowy watek. Problem był w temacie o zaworze EGR, ale był dawno i nie będę go odgrzebywał. Dla przypomnienia po odpaleniu dym jasny i nierówne obroty. Ustaje po ogrzaniu się silnika. Dorwałem książkę "sam naprawiam". Jest tam opisany sposób sprawdzenia układu grzania świec. Świece niedawno wymienione i sprawdzone. Aby sprawdzić napięcie i sterownik należy odłączyć kabel od którejś świecy i przy jednocześnie odłączonej wtyczce od czujnika cieczy chłodzącej, kontrolka sprawdzić czas. Jak żarówka kontrolki będzie świeciła ok 20 sekund to jest ok. U mnie wyszło 10 sekund.... jak nie patrzeć polowe mniej. Przyznam że do końca nie wiem, która to jest wtyczka od czujnika cieczy. Według tego co napisał HYCHLA: "...Patrząc z przodu auta po prawej stronie pod pompa vacu..." Po tej stronie znalazlem 2 wtyczki jedna błękitna, druga nie pamiętam. 2 były odłączone przy sprawdzaniu. Nawet jak były podłączone, tak samo wyszło. Prośba do HYCHLI aby zweryfikował czy to te wtyczki. Czy ktoś sprawdzał jak ma u siebie? Czy w książce piszą prawdę? Czy te 10 sekund to za krótko. Gdzie jest sterownik świec żarowych - słyszę pykanie, ale nie mogłem go namierzyć. Wszelkie sugestie i pomoc mile widziane. |
Odp: Uklad grzania świec żarowych.
Czesc.
Temat pamietam dokladnie ale jakos ucichlo. Sprawdzales te swiece na zimnym silniku? W termostacie sa tylko dwie wtyczki wiec jak znalazles termostat to napewno te, z czego jedna to czujnik sterowania zaworem (wtyczka u gory termostatu) a drugi to temp. cieczy z (tylu). Sterownik chyba jest w prawym nadkolu ale pewnosci niemam, z prawej strony gdzies kolo kompa z ktorym jest podlaczony. Co do 10sec to wszystko zalerzy od tego jaka jest temp. cieczy. Jak sprawdzales swiece i kazda jest git, kable i polaczenia git to boli albo sterownik, albo program w kompie. Komp oblicza czas grzania swiec na podstawie odczytu czujnika temp. cieczy. Jak ci wyszlo 10sec z i 10sec na zimnym bez wtyczki w termostacie to cos tu smerdzi. W tym momecie dobrze byloby podpiac sie pod WDS-a i sprawdzic co on na to. |
Odp: Uklad grzania świec żarowych.
Podczas sprawdzania, nie był do końca zimny silnik.
Stal jakieś pól godziny na mrozie tylko, później wjechałem do podgrzewanego garażu i z kolega zrobiliśmy testy. Co do wtyczek, teraz trochę mam wątpliwości. Te wtyczki co znalazłem pod pompa vacu, to tak jedna od góry(błękitna) - to pewnie ta od sterowania zaworem z tego co piszesz. Natomiast druga była u mnie z przodu wpięta od dołu(aby odłączyć trzeba było pociągnąć w dol). Nie zauważyłem tej wtyczki z tylu termostatu.... wtedy wynikało by że wtyczka była wpięta podczas próby.... Pozostaje mi jeszcze raz zrobić probe... No i podłączenie się pod kompa. Pytanko jeszcze aby znaleźć ta wtyczkę od czujnika cieczy, to ja widać, czy trzeba wymacać? |
Odp: Uklad grzania świec żarowych.
2 załącznik(i)
Siemka.
Wtyczka z przodu to nie termostat tylko zawor vacu. Specjalnie poszedlem do garazu zeby to zilustrowac. Mam foty...prosze. szakal22 wtyczke trza macac. Jak sie nachylisz od stony acu i zajrzysz gleboko w szpare miedzy vacu a termo jest zielona wtyczka. Dokladnie jak stoisz z przodu to z tylu termo. Sciagnij filtr powietrza z przeplywka i bedzie na widoku. Zdjecie 1. Braz zawor vacu, niebieskie zawor termo, gorny prawy rog przeplywomierz. Zdjecie 2. Zielona wtyczka od czujnika temperatury cieczy. |
Odp: Uklad grzania świec żarowych.
hej.
to teraz już wiem że nie odłączałem tej wtyczki przy teście. Dzięki śliczne HYCHLA. Bardzo dożo pomogłeś. Teraz znaleźć sposobność i znów przeprowadzić test. |
Odp: Uklad grzania świec żarowych.
Witam
Odświeżam temat. Szakal22 robiłeś może te następne testy sterownika świec? Pytam bo u mnie wyskoczył błąd: obwód świecy żarowej/grzałki A. Auto pali normalnie zeszłej zimy też nie było problemów. Tylko jak przeczytałem ten opis z książki "sam naprawiam", że usterkę wstępnego podgrzewania można rozpoznać po niebieskich spalinach i ostrym zapachu to się zastanawiam. Niebieskich spalin nie widzę ale jak zimny silnik zapale i nie jadę od razu tylko trochę chodzi, to na zewnątrz auta śmierdzi taki gryzący dym. Jak byłem na przeglądzie to sam zwróciłem uwagę diagnoście ale mówi że taki ON w Polsce mamy (plecionka do rury cała). Szkoda że nie zbadał spalin, bo może by coś wykazało. Wiesz może gdzie jest w TDCI 2.0 ten sterownik? Pozdrawiam. |
Odp: Uklad grzania świec żarowych.
2 załącznik(i)
Sterownik(przekaźnik) mam wymieniony, jednak nic to nie zmieniło - to nie był właściwy kierunek poszukiwań. Test wypada tak samo jak przed wymiana.
Poza tym nie miałem błędu świec żarowych. Sterownik świec znajduje się w zderzaku po prawej stronie patrząc na przód samochodu - dostęp jest albo po zdjęciu halogenu jak ktoś ma, albo tej zaślepki zamiast halogenu. Jest tez dostęp po zdjęciu osłony silnika jednej i drugiej(szczególnie tej drugiej co jest przy samym zderzaku). Załączam zdjęcie przekaźnika - tak wygląda po rozpięciu i wyjęciu: |
Odp: Uklad grzania świec żarowych.
Dzięki, będe węszył i mierzył w sobotę. Moze coś znajdę.
Pozdrawiam. |
Przekaznik swiec żarowych
Witam Panowie.
Czy może ktoś wie gdzie znajduje się moduł(przekażnik) świec żarowych w Ford c-max 1.8 TDCI??? 2007 r po lifcie.Prawdopodobne się wiesza i czasami problem odpaleniem.Pozdrawiam |
Odp: Uklad grzania świec żarowych.
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:44. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.