Słabną hamulce po kilkakrotnym wciśnięciu pedału
Dziś zauważyłem niepokojący objaw podczas jazdy , po kilkakrotnym wciśnięciu pedału hamulca robi się on twardy i siła hamowania diametralnie spada tak jakby nie działało wspomaganie.
Po jednokrotnym wciśnięciu hamuje bardzo dobrze,pedał zatrzymuje się w połowie a po dłuższym przytrzymaniu delikatnie opada (tylko trochę)ale dalej hamuje bardzo dobrze. Dodam że wcześniej był słyszalny syk powietrza przy pedale hamulca ale zlikwidowałem go po delikatnym opuszczeniu pedału dosłownie o 1 mm , czy to może mie z tym związek? |
Odp: Słabną hamulce po kilkakrotnym wciśnięciu pedału
Najpierw sprawdż stan tarczy i klocków. Jak dla mnie to podstawa a nie wysokość pedału.
|
Odp: Słabną hamulce po kilkakrotnym wciśnięciu pedału
A nie będzie to przypadkiem stary płyn hamulcowy? który jak się podgrzeje to robi heble jak z gumy? napisz kiedy był wymieniany i czy mocno grzejesz hamulce jak coraz gorzej hamuje.
|
Odp: Słabną hamulce po kilkakrotnym wciśnięciu pedału
Nie wiem kiedy był wymieniany płyn bo autko mam od 2 miesięcy, a hamuje tak samo zaraz po ruszeniu jak i po dłuższej jeździe, tylko gdy wcisnę szybko kilka razy pedał to twardnieje i słabo wtedy hamuje , ale po chwili jest ok
Mario16 to raczej nie jest wina klocków ani tarcz No a płyn raczej do wymiany bo wydaje się już troche przybrudzony i sprzęgło doś ciężko chodzi to może też wina płynu na forum Audi a3 znalazłem coś takiego: Serwa podciśnieniowe wykorzystują spadki ciśnień pomiędzy próżnią (podciśnieniem), a ciśnieniem powietrza atmosferycznego. Te różnice ciśnień wzmacniają siłę nacisku stopy. W samochodach z silnikiem benzynowym próżnię wytwarza ssanie silnika, w dieslach funkcję tę przejmuje pompa próżniowa. W silnikach benzynowych wytworzone podciśnienie wynosi 0,8 bar; w dieslach ok. 0,98 bar, zaś sam czas budowania ciśnienia jest o wiele dłuższy niż w samochodach benzynowych. I tak w wyniku kilku hamowań, przy pracy silnika na niskich obrotach, dochodzi do zmniejszenia ilości próżni w serwie. I to w efekcie prowadzi do zmniejszonego wspomagania w układzie hamulcowym. Pedał hamulca jest twardszy. Byłbym wdzięczny jesli ktoś sprawdziłby jak się zachowują hamulce po kilkakrotnym wciśnięciu (podpompowaniu) w czasie jazdy |
Odp: Słabną hamulce po kilkakrotnym wciśnięciu pedału
Moim zdaniem coś popsułeś z zasilaniem servo. Tarcze i inne elementy jeżeli by miały defekt to było by to powtarzalne za każdym razem.
Taki objaw jest po wyłączeniu silnika. Kilka razy zachamuje a jak ciśnienie spadnie to fotel łamiesz aby zahamować. Cytat:
Bart |
Odp: Słabną hamulce po kilkakrotnym wciśnięciu pedału
Pompa vacum prawdopodobnie ci siada (ma za mala wydajnosc) albo masz gdzies nieszczelnosc na liniach podcisnienia i i powietrze dostaje sie z zewnatrz i psuje "proznie"
|
Odp: Słabną hamulce po kilkakrotnym wciśnięciu pedału
Rozmawiałem dziś z "magikiem" i dokładnie to samo powiedział SIADA serwo a dokładniej pompa w serwie (dlatego płyn brudny) Mimo wszystko sprawdż klocki i tarcze !! (odkręć koła) To ciężkie auto i szybko zjada przednie hamowanie !!
PS. Płyn jest b. ważny ale to nie TO |
Odp: Słabną hamulce po kilkakrotnym wciśnięciu pedału
Do wymiany masz pompę VACUM (tandemową) a nie serwo. Jak pompka ta nie wyrabia się z podciśnieniem to efekt jest dokladnie taki jak opisujesz. Po chwili jak podpompuje to wszystko wraca do normy.
|
Odp: Słabną hamulce po kilkakrotnym wciśnięciu pedału
Może pompa vacum jest słaba a może nie.Warto to sprawdzić.Jednak takie kilkukrotne pompowanie pedałem hamulca jest trochę nienaturalne w aucie z ABS-em.Jeśli naciskasz raz i hamuje to bym nie robił z tego tragedii.
Bardzo chciał bym się dowiedzieć jak się sprawdza wydajność pompy vacum?W kilku dieslach spotkałem się z takim efektem i zostawiałem temat nie ruszony. |
Odp: Słabną hamulce po kilkakrotnym wciśnięciu pedału
Właśnie ciekawi mnie jak jest z tym u was w autkach , mam już go 2 miesiące a dopiero teraz przez przypadek zauważyłem takie zachowanie hamulcy, bo normalnie hamując wszystko jest ok :)
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:03. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.