Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford S-MAX (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=153)
-   -   [S-MAX 2006-2015] ogrzewanie i climatronic (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=81990)

aneta_piotr 27-10-2009 23:09

ogrzewanie i climatronic
 
Witam,

Mam pytanie, czy przy obecnym stanie pogody, gdy korzystacie z ogrzewania, to czy prędkość dmuchawy na ogrzewaniu jest regulowana automatycznie w trybie auto, czy też nie?

Z góry dziękuję za informację.

PepecK 27-10-2009 23:58

Odp: ogrzewanie i climatronic
 
gdy korzystam z ogrzewania, to prędkość dmuchawy na ogrzewaniu jest regulowana automatycznie w trybie auto, a jeśli ustawię manualnie jakieś obroty to już wtedy nie są one regulowane automatycznie - o ile oto chodziło oczywiście

tygrysex 28-10-2009 06:36

Odp: ogrzewanie i climatronic
 
Ja w kazdym aucie jakie posiadam/posiadalem z klima, zawsze mam na Auto, zawsze i wszedzie smigam na klimie (nigdy jej nie wylanczam), a reguluje sobie tylko w zaleznosci od potrzeb temperature...

wit007 28-10-2009 14:27

Odp: ogrzewanie i climatronic
 
Przy obecnych temperaturach klima na pewno działa (myślę o trybie auto). I prędkość dmuchawy jest regulowana samoczynnie. A jeśli będzie zimniej i klima nie będzie się załączać też nawiew będzie samoczynnie regulował prędkość. Jeśli dobrze zrozumiałem pytanie.

aneta_piotr 28-10-2009 19:18

Odp: ogrzewanie i climatronic
 
To jeszcze raz dla wyjaśnienia.

Mam zimny samochód - na zewnątrz 10 stopni. Wsiadam, i climatronic w trybie auto jest ustawiony np. na 22 stopnie.
Powinna się włączyć dmuchawa na maksymalne obroty i oczywiście grzanie (jeśłi jest silnik nagrzany, to leci ciepłe, a jeśli nie nagrzany to chwilowo zimne powietrze), ale dmuchawa pracuje na maks.
I po jakimś czasie climatronic powinien ustawić obroty dmuchawy na mniejsze.

U nas niestety jak sobie ustawię na temperaturę komfortu np. 22, to niby coś grzeje, ale dmuchawa pracuje może na 30% wydajności, tak więc nie ma możliwości w trybie auto nagrzać samochodu do wartości zadanej, czyli tych 22 stopni, w maksymalnie krótkim czasie - po prostu auto w trybie grzania na steruje dmuchawą - czy tak macie również w swoich samochodach ?

zan 28-10-2009 19:34

Odp: ogrzewanie i climatronic
 
Cytat:

Napisał aneta_piotr (Post 1275018)
To jeszcze raz dla wyjaśnienia.

Mam zimny samochód - na zewnątrz 10 stopni. Wsiadam, i climatronic w trybie auto jest ustawiony np. na 22 stopnie.
Powinna się włączyć dmuchawa na maksymalne obroty i oczywiście grzanie (jeśłi jest silnik nagrzany, to leci ciepłe, a jeśli nie nagrzany to chwilowo zimne powietrze), ale dmuchawa pracuje na maks.
I po jakimś czasie climatronic powinien ustawić obroty dmuchawy na mniejsze.

U nas niestety jak sobie ustawię na temperaturę komfortu np. 22, to niby coś grzeje, ale dmuchawa pracuje może na 30% wydajności, tak więc nie ma możliwości w trybie auto nagrzać samochodu do wartości zadanej, czyli tych 22 stopni, w maksymalnie krótkim czasie - po prostu auto w trybie grzania na steruje dmuchawą - czy tak macie również w swoich samochodach ?

nie jestem pewien jak jest w fordzie, ale u mnie w obecnym i poprzednim aucie, gdzie był półautomat, działa właśnie w ten sposób,że jak jest jeszcze zimno, to nie włącza sie dmuchawa na maksa, bo i tak nie zrobi sie od tego cieplej, tylko jeszcze zimniej, a z czasem i wzrostem temperatury dmuchawa mocniej działa

bigi68 28-10-2009 20:44

Odp: ogrzewanie i climatronic
 
Cytat:

Napisał aneta_piotr (Post 1275018)
To jeszcze raz dla wyjaśnienia.

Mam zimny samochód - na zewnątrz 10 stopni. Wsiadam, i climatronic w trybie auto jest ustawiony np. na 22 stopnie.
Powinna się włączyć dmuchawa na maksymalne obroty i oczywiście grzanie (jeśłi jest silnik nagrzany, to leci ciepłe, a jeśli nie nagrzany to chwilowo zimne powietrze), ale dmuchawa pracuje na maks.
I po jakimś czasie climatronic powinien ustawić obroty dmuchawy na mniejsze.

U nas niestety jak sobie ustawię na temperaturę komfortu np. 22, to niby coś grzeje, ale dmuchawa pracuje może na 30% wydajności, tak więc nie ma możliwości w trybie auto nagrzać samochodu do wartości zadanej, czyli tych 22 stopni, w maksymalnie krótkim czasie - po prostu auto w trybie grzania na steruje dmuchawą - czy tak macie również w swoich samochodach ?


Ja mam dokładnie tak samo troche to dziwne serwis wgrał nowe oprogramowanie ale dalej jest tak samo

jarecki46 28-10-2009 20:48

Odp: ogrzewanie i climatronic
 
Dokładnie tak ja opisał poprzednik,kiedy jest zimno to dopóki temp powietrza nadmuchiwanego nie jest w miare ciepła,tzn cieplejsza od zawnętrznej,dmuchawa działa tylko na ok 30 proc. i nawiew kierowany jest na szybe,kiedy sie rozgrzewa-zaczyna pracować coraz mocniej i nadmuchy kierowane są stopniowo na venty czołowe,i jeszcze jedno,dmuchawa w opcji AUTO nigdy nie bedzie pracować pełną parą.A sposobem na szybsze nagrzanie wnętrza jest wciśnięcie pozycji MAX która załącza elektryczną nagrzewnicę i po 1-2 minutach pomimo zimnego silnika na szybe i z pełną parą (nie mamy możliwości regulacji ani gdzie ani z jaką siłą działa dmuchawa) zaczyna lecieć ciepłe powietrze:one:

aneta_piotr 28-10-2009 21:06

Odp: ogrzewanie i climatronic
 
W moim innym samochodzie (mazda) jednak działa tak, że dmuchawa ma zakres pracy w trybie auto od minimum do maksimum.

Z drugiej strony jeśli jest na zewnątrz gorąco i właczona jest klima w tryb auto to nadmuch działa na max i szybko schładza się wnętrze, następnie dmuchawa zwalnia, to nie rozumiem, dlaczego przy ogrzewaniu nie może działac analogicznie - nie ma tu znaczenia, czy silnik jest zimny czy ciepły - dla przykadu jadę sobie i mam te 22 stopnie już ustawione ale zachce mi się podgrzacwnetrze do 26 stopni, to po ustawieniu wyzszej temepratury uklad powinien dzialac tak, ze maksykanie szybko dogrzeje wykorzystujac obroty dmuchawy (mamy przeciez silnik nagrzany) a nastepnie bedzie tylko utrzymywał to 26 stopni. Aktualnie po zmianie na klimie wartosci temepratury (i tylko przy ogrzewaniu) czekamy na dojscie praktycznie bez konca .......

gcforti 28-10-2009 21:20

Odp: ogrzewanie i climatronic
 
Cytat:

Napisał aneta_piotr (Post 1275149)
W moim innym samochodzie (mazda) jednak działa tak, że dmuchawa ma zakres pracy w trybie auto od minimum do maksimum.

Z drugiej strony jeśli jest na zewnątrz gorąco i właczona jest klima w tryb auto to nadmuch działa na max i szybko schładza się wnętrze, następnie dmuchawa zwalnia, to nie rozumiem, dlaczego przy ogrzewaniu nie może działac analogicznie - nie ma tu znaczenia, czy silnik jest zimny czy ciepły - dla przykadu jadę sobie i mam te 22 stopnie już ustawione ale zachce mi się podgrzacwnetrze do 26 stopni, to po ustawieniu wyzszej temepratury uklad powinien dzialac tak, ze maksykanie szybko dogrzeje wykorzystujac obroty dmuchawy (mamy przeciez silnik nagrzany) a nastepnie bedzie tylko utrzymywał to 26 stopni. Aktualnie po zmianie na klimie wartosci temepratury (i tylko przy ogrzewaniu) czekamy na dojscie praktycznie bez konca .......

witam ogrzewanie a chłodzenie to dwie zupełne inne sprawy według mnie jest logiczne żeby słchodzic nagrzane auto po, postoju na parkingu sa wysokie obroty -zimno daje sprężarka żeby nagrzac i nie trwało to wiecznośc i nie dmuchało po twarzy i nogach lodowate powietrze to dmuchawa na początku musi chodzi wolniej


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.