Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Focus (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=94)
-   -   [Focus 1998-2004] TDDI kontrolka akumulatora i problem z ładowaniem (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=78901)

TadzikKnox 18-09-2009 01:45

TDDI kontrolka akumulatora i problem z ładowaniem
 
Późną wiosną pojawił się problem - zaczęła mi się podczas jazdy zapalać kontrolka ładowania. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu kontrolka znikała, jednak po kilku kilometrach zapalała się na nowo.
Auto trafiło na warsztat zakładu specjalizującego się w elektryce samochodowej.
Stwierdzono nierówne ładowanie akumulatora więc wyjęto alternator, zbadano i wymieniono stabilizator. 2 tygodnie i ok 400km później to samo - kontrolka zaczęła się zapalać podczas jazdy. Znowu pojechałem na warsztat i znowu nierówne ładowanie akumulatora. Znowu wymieniono mi stabilizator. 2 tygodnie potem znowu wróciłem do mechanika... Po kilku takich wizytach w moim Focusie mam zamontowany już trzeci alternator, stabilizatorów już sam mechanik nawet nie policzy, wszystkie kable i styki przejrzane a kontrolka zapala się nadal.

Jedynym, niestety krótkotrwałym rozwiązaniem mojego problemu jest odłączanie akumulatora na parę minut. Po takim zabiegu śmigam około tygodnia bez problemów. Gdy problem się pojawia, muszę ponowić zabieg.

Co to może być? Sprawia to trochę wrażenie jakby jakiś komputer/elektronika się zawieszały a pomaga prosty reset przez odłączenie zasilania.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc w rozwiązaniu tej zagadki.

Jester 18-09-2009 07:49

Odp: TDDI kontrolka akumulatora i problem z ładowaniem
 
Wpisz do szukajki "kontrolka akumulatora" i "kontrolka ładowania". Było już wiele wątków na ten temat.

TadzikKnox 19-09-2009 10:31

Odp: TDDI kontrolka akumulatora i problem z ładowaniem
 
Tak tak, były już takie tematy.
Wskazówki z innych tematów już wziąłem pod uwagę - wiązka alternatora była sprawdzona, alternator, regulator, wszystkie kable i bezpieczniki także. Problem nadal istnieje a mechanik rozkłada ręce bo już sam nie wie co miałby sprawdzić.

A może to ECU szwankuje? Gdzie ono się znajduje w silniku TDDI?

piotras.w 19-09-2009 20:21

Odp: TDDI kontrolka akumulatora i problem z ładowaniem
 
Cytat:

Napisał TadzikKnox (Post 1247852)
Tak tak, były już takie tematy.
Wskazówki z innych tematów już wziąłem pod uwagę - wiązka alternatora była sprawdzona, alternator, regulator, wszystkie kable i bezpieczniki także. Problem nadal istnieje a mechanik rozkłada ręce bo już sam nie wie co miałby sprawdzić.

A może to ECU szwankuje? Gdzie ono się znajduje w silniku TDDI?


Troszkę się pogubiłem, bo piszesz że wiązka alternatora była sprawdzana i zadajesz pytanie gdzie jest ECU w twoim samochodzie ( jeśli mechanik sprawdzał Ci wiązkę od alternatora to musiał też zaglądać do ECU dwa przewody idą od niego do alternatora)
ECU masz zamontowane za schowkiem pasażera.
Sprawdź czy na alternatorze nie mą śladów ropy z pompy wtryskowej ( jedna z najczęstszych usterek).
Raczej bym obstawiał alternator że jest uszkodzony (pod warunkiem że wiązka od niego do ECU jest sprawna).

TadzikKnox 20-09-2009 22:25

Odp: TDDI kontrolka akumulatora i problem z ładowaniem
 
Mechanik który mi to robił wie gdzie jest ECU i wiązka którą mówił, że sprawdzał ale ja osobiście nie i dla tego pytam gdzie jest ECU. Możliwe, że kupie ECU ze szrotu bo to zakrawa na usterkę elementu elektroniki (komputera), którego przeresetowanie poprzez odcięcie zasilania pomaga całej sprawie.
Na alternatorze nie ma żadnych śladów a on sam też jest OK (teraz to już trzeci, nowiutki alternator jaki jest w tym aucie).
Najbardziej zastanawia mnie to, że odcięcie zasilania na parę minut sprawia, że przez kilka dni kontrolka się nie zapala wogóle. Gdyby ropa ciekła na alternator, to mam wrażenie, że kontrolka zapalała by się za każdym odpaleniem silnika, bezwarunkowo, no a tak nie jest.

przemkok77 21-09-2009 10:53

Odp: TDDI kontrolka akumulatora i problem z ładowaniem
 
Ja mam coś podobnego przy zimnym silniku i zdarza się rzadko. Byłem w serwisie autoryzowanym, bo u mnie w Jarocinie nikt nie wiedział co to jest. W serwisie sprawdzili ładowanie przy zapalonej kontrolce akumulatora i stwierdzili , że jest O.K., powiedzieli mi jeszcze , że jakbym chciał by mi się dioda nie włączała to mogę (nie muszę) wymienić przekaźnik.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.