Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Mondeo 1993-1996] wymiana p³ynu ch³odniczego-dodatkowe wyjasnienie (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=66680)

MaCIEJ K. 07-04-2009 22:59

wymiana p³ynu ch³odniczego-dodatkowe wyjasnienie
 
Witam Wszystkich, jestem nowy. Mam pro¶be o dodatkowe wyjasnienie jak wymienic p³yn ch³odniczy. Co dok³adnie nale¿y zrobiæ, krok po kroku.czyta³em ju¿ opisy, ale s± pobie¿ne(przepraszam je¶li kogo¶ urazi³em)np; czy mam spusciæ p³yn kiedy sam. jest rozgrzany czy na zimnym silniku, lub je¶li zaleje p³yn do ch³odnicy i odpale sam. to mam zakrêcic korek zbiornka wyruwnawczego czy go zostawiæ otwartego na pracujacym silniku? i poczekaæ ewentualnie dolewaæ i kiedy bêdzie juz dosyæ to zakrêciæ.I jeszcze jedno czy podczas tej wymiany p³ynu powinienem przekrecic pokrêt³o )zimne-gor±ce powietrze) na gor±ce.Proszê o potrzebne instrukcje.

matrog19 07-04-2009 23:11

Odp: [mk1] wymiana p³ynu ch³odniczego-dodatkowe wyjasnienie
 
Wylewasz na zimnym silniku. Potem zalewasz do max i odpalasz silnik. Korek zakrecasz a pokrêt³o jest bez znaczenia. Po je¼dzie kontrolujesz stan i dolewasz do maxa tylko pamietaj, ¿eby to robiæ gdy p³yn ju¿ wystygnie w zbiorniczku. Tak siê robi gdy masz automatyczne odpowietrzanie. Nie jestem pewnien czy w mk1 ju¿ by³o takie. Pozdrawiam

Wayne 08-04-2009 07:56

Odp: [mk1] wymiana p³ynu ch³odniczego-dodatkowe wyjasnienie
 
Troche bym uscislil - jesli mozna:) Kolega jest "zielony" (mam nadzieje, ze jak na razie :P :) ) i postaram sie najdokladniej jak umie :)

Po pierwsze samochod powinien byc rozgrzany, do normalnej temperatury (wskazowka temperatury pionowo), aby sie otworzyl termostat i mogl zleciec tez plyn z bloku silnika.
Po drugie ogrzewanie otwarte na max, aby wylecial tez plyn z ukladu ogrzewania samochodu.

Po tych zabiegach na wylaczonym silniku wchodzisz do kanalu lub na lezaco (mniej wygodnie) i w rogu chlodnicy na dole masz plastikowy korek z krzyzowym nacieciem. W ksiazce napisali, ze mozna odkrecic go moneta, ale u mnie poczatek szedl ciezko i poradzilem sobie dlugim plaskim srobokretem. Zapomnialem, ze jesli masz od spodu przykrecona oslone silnika, to musisz ja odkrecic.
Uwazaj, zeby sie nie poparzyc jak zacznie leciec. Korek jest tak zrobiony, ze jak go calego odkrecisz, to sam nie powinien wyleciec z dziury. Najlepiej odkrecic troche i niech pomalu zlatuje, bo tak plyn poleci Ci na wszystkie strony po elementach samochodu.
Nastepnie idziesz na gore samochodu i odkrecasz ostroznie korek zbiorniczka wyrownawczego plyny chlodzacego i czekasz, az wszystko zleci.
Zalewanie.
Oczywiscie nie zapomniej zakrecic korka w chlodniy :P :). Wlewasz do poziomu max w zbiorniczku wyrownawczym, nie zakrecasz i odpalasz samochod. Obserwujac poziom plynu czekasz, az silnik osiagnie normalna temperature pracy (pionowa wskazowka) i ewentualnie dolewasz. Najlepiej troche "pogazowac" az sie wlaczy wiatrak, zebys mial pewnosc, ze otworzyl sie termostat i wszedzie wszedl plyn. Dopiero teraz mozesz wylaczyc ogrzewanie (pokretlo) i cieszyc sie swiezym plynem w ukladzie chlodzenia :)
Jak juz troche przejdzesz to mozesz sprawdzic poziom plynu, ale raczej nie powinno ubyc.
Powodzenia :)

edit: W ksiazce jest napisane, ze wchodzi 6,6l. lub jesli masz automat to 7,1l., ale mi tyle nie weszlo, pewnie zawsze cos zostaje

witek1313 08-04-2009 08:01

Odp: [mk1] wymiana p³ynu ch³odniczego-dodatkowe wyjasnienie
 
Zanim przyst±pisz do wymiany p³ynu poczekaj a¿ ostygnie aby¶ siê nie poparzy³. Pokrêt³o ogrzewanie przekrêæ na "grzanie". Nastêpnie odkrêæ korek ze zbiornika wyrównawczego. Korek spustowy ch³odnicy znajdziesz na samym dole po stronie pasa¿era (od strony kabiny trudny dostêp ale da siê go odkrêciæ no i koniecznie z kana³u i pamietaj aby podstawiæ szerokie naczynie najlepiej miskê ). Potem wlej nowy p³yn powoli do zbiornika wyrównawczego do poziomu max i zakrêæ go. Uruchom silnik i obserwuj czy p³ynu nie ubywa. Musisz zagrzaæ silnik aby termostat otworzy³ du¿y obieg ch³odzenia w silniku. Po przejechaniu kilku kilometrów sprawd¼ poziom p³ynu (ale zimnego ) i dolej. My¶lê ¿e ten opis tobie wystarczy pozdr.

MaCIEJ K. 08-04-2009 09:58

Odp: [mk1] wymiana p³ynu ch³odniczego-dodatkowe wyjasnienie
 
dziêkuje Wam ch³opaki!
Teraz widzê, ¿e nie by³o to takie proste jak mi sie wydawa³o. Jest to troche sk±plikowane, ale chyba sobie poradzê.Jeszzce raz dziêki. POZDROWIENIA

Thornilav 07-12-2012 23:09

Odp: [mk1] wymiana p³ynu ch³odniczego-dodatkowe wyjasnienie
 
Wiem, ¿e to archeologia, ale potrzebujê pomocy. Chcê wymieniæ p³yn ch³odz±cy, ale nie mogê znale¼æ zaworu do spuszczania p³ynu w ch³odnicy. Niby mia³ byæ po lewej stronie patrz±c od frontu pojazdu. No ale albo ¶lepy jestem, albo go tam po prostu nie ma. Je¶li mo¿na to prosi³bym o jakie¶ dok³adne wskazówki, zdjêcia, schematy. Je¶li trzeba to sam zrobiê zdjêcia od podwozia.

Bardzo prawdopodobne, ¿e ch³odnica by³a kiedy¶ wymieniana. Jedyne oznaczenia jakie znalaz³em, to te na os³onie wentylatora. Numer: 93BB8C607.

Je¶li s± jakie¶ inne sposoby, np.: odpiêcie wê¿y, to proszê o dok³adny opis tej metody, ¿ebym nie skrewi³ czego¶.

Z góry dziêkujê za odpowiedzi.

Marek 08-12-2012 06:11

Odp: [mk1] wymiana p³ynu ch³odniczego-dodatkowe wyjasnienie
 
Na alledrogo popatrz sobie na ch³odnice to zobaczysz korek spustowy. Od strony silnika jest to prawy dolny róg.

Poza tym je¿eli korka znale¼æ nie mo¿esz to odepnij najni¿ej po³o¿ony w±¿ od ch³odnicy.

Tomcio242 08-12-2012 13:22

Odp: wymiana p³ynu ch³odniczego-dodatkowe wyjasnienie
 
1 za³±cznik(i)
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

D³ubek 08-12-2012 21:53

Odp: wymiana p³ynu ch³odniczego-dodatkowe wyjasnienie
 
Dodam, ¿e w MK1 nie ma znaczenia w jakim jest po³o¿eniu pokrêt³o grzania. To pokrêt³o steruje tylko klapk± powietrza ciep³o-zimno. Przy nagrzewnicy nie ma ¿adnego zaworu i jest przez ni± ci±g³y przep³yw p³ynu.

Thornilav 10-12-2012 15:43

Odp: wymiana p³ynu ch³odniczego-dodatkowe wyjasnienie
 
Dziêki za pomoc panowie!


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
T³umaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
czê¶ci do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprê¿arek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Bia³ystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.