Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Mondeo 2000-2007] Jak to jest z tym przepływomierzem. (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=65812)

djkurek 29-03-2009 15:47

Jak to jest z tym przepływomierzem.
 
2 załącznik(i)
Witam,
Mam mondka 2,0 TDDI 115KM z 2001, sprowadzony z Niemiec. Na forum jest wiele wątków z wadliwym przepływomierzem. Ja jako świeży użytkownik nie mogę go zlokalizować u siebie, w tym miejscu gdzie chyba powinien być go nie ma jest na niego miejsce. Znalazłem na alegro mondka z takim samym silnikiem jak mój, co prawda to anglik i tak samo nie widze na nim przepływomierza, natomiast w drugim mondku tez z tego samego rocznika już jest. Więc jak to jest mam ten przepływomierz czy nie, a może jest w inny miejscu. Załączam fotki obu tych silników.

Rafal2222 29-03-2009 17:42

Odp: Jak to jest z tym przepływomierzem.
 
Nie wszystkie miały, mój też nie ma. Za to ma jakieś kable (czujnik albo coś) przy zaworze EGR, czego nie mają inne mondki z mego rocznika...

djkurek 29-03-2009 18:13

Odp: Jak to jest z tym przepływomierzem.
 
Właśnie ciekawi mnie ta zależnośc, ciekawe czy jeśli zamontować go u nas dałoby to coś na plus czy minus.

wicia.w 29-03-2009 18:56

Odp: Jak to jest z tym przepływomierzem.
 
. Moduł PCM potrzebuje informacji na temat ilości recyrkulowanych spalin. Stosowane są trzy różne układy różniące się następującymi elementami:

Czujnik położenia w zaworze EGR (w silnikach z turbosprężarką sterowaną zaworem upustowym, norma emisji spalin poziom III),
MAF (w silnikach z turbosprężarką o zmiennym kącie łopatek, norma emisji spalin poziom IV).
MAF i czujnik położenia w zaworze EGR (w silnikach z turbosprężarką o zmiennym kącie łopatek, norma emisji spalin poziom IV)
We wszystkich trzech układach zawór EGR uruchamiany jest przez podciśnienie od zaworu elektromagnetycznego EGR. Procent wypełnienia cyklu, którym sterowany jest zawór elektromagnetyczny EGR przez PCM, określa podciśnienie przedostające się do zaworu EGR.

Układ z czujnikiem położenia w zaworze EGR

Czujnik położenia w zaworze EGR sygnalizuje modułowi PCM chwilowe położenie zaworu EGR. Na tej podstawie moduł PCM może określić ilość recyrkulowanych spalin w zależności od MAP, co tworzy zamknięty obwód regulacji.

Układ z czujnikiem MAF

Ilość spalin recyrkulowanych po otwarciu zaworu EGR ma bezpośredni wpływ na wartość mierzoną przez czujnik MAF.

Podczas recyrkulacji spalin mierzona przez czujnik BARO (Ciśnienie atmosferyczne) zredukowana masa powietrza odpowiada dokładnie wartości recyrkulowanych spalin. Jeśli ilość recyrkulowanych spalin jest zbyt duża, zasysana masa powietrza zmniejsza się do określonej wartości granicznej. W związku z tym moduł PCM zmniejsza ilość recyrkulowanych spalin, przez co powstaje zamknięty obwód regulacji.

Układ z MAF i czujnikiem położenia

W pojazdach spełniających normę emisji spalin poziom IV stosowane są razem obydwa czujniki (MAF i czujnik położenia).

Czujnik położenia zapewnia wtedy dodatkową wielkość korekcyjną recyrkulowanej ilości spalin. Dzięki temu dozowanie ilości recyrulowanych spalin jest jeszcze bardziej dokładne.

W ten sposób możliwe jest jeszcze większe zbliżenie się do wartości granicznej, dzięki czemu następuje dalsza redukcja emisji tlenków azotu.

lisutychy 21-05-2009 14:07

Odp: Jak to jest z tym przepływomierzem.
 
ja również nie mam przepływomierza, ciekawi mnie jak to ma sie do osiągów


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:26.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.