Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Focus (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=94)
-   -   Koło zamachowe - kiedy ostatni dzwonek... (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=46901)

mayall 01-07-2008 17:35

Koło zamachowe - kiedy ostatni dzwonek...
 
Przeczytalem sporo postow na tent temat, ale prosze zeby ktos wprawny zebral to do kupy i :

* jasno napisal ktore ze wszystkich objawow musza byc spelnione aby zaczac powaznie myslec o wymianie dwumasy
* jakie konsekwencje niesie za soba jazda z 'konczaca' sie dwumasa'
* jaki jest objaw ostatniego jej tchu..



ja u siebie zaobserwowalem:

1. delikatny stuk przy odpalaniu i gaszeniu auta - bardziej na cieplym silniku
2. przy ww. zapalaniu/gaszeniu rownie delikatne zatrzesienie autem
3. przy goracym silniku (nasila sie bardziej przy wlaczonej klimie) odrobinke inny dzwiek od silnika przy wcisnietym/wyciskanym sprzegle
4. nie ma jakis specjalnych drgan na pedale sprzegla
5. bez dodawania gazu rusza plynnie i cicho


pytanie czy w ogole dobrze diagnozuje, ze to poczatek konca dwumasy.. auto co prawda ma zaledwie 65tys, ale glownie smigane w duzym miejscie warszawa/krakow...


dziekuje kazdemu za opinie..

Pozdrawiam,

Jester 01-07-2008 19:36

Re: Koło zamachowe - kiedy ostatni dzwonek...
 
Przeczulony jesteś :fcp2
Pewną dignozę będziesz miał jak odkręcisz rozrusznik i poruszasz kołem zamachowym. OIDP dopuszczalny luz to 7cm, a nowe koło ma ok 2 cm.
Wyjęcie rozrusznika nie jest podobno trudne, ale nigdy nie próbowałem.

jendrekmak 02-07-2008 23:38

Re: Koło zamachowe - kiedy ostatni dzwonek...
 
ja zdejmowałem rozrusznik a i tak ciężko było zdiagnozować, natomiast jeśli za krótko przytrzymałem rozruch silnika to trzęsło nim tak jakby za chwilę miał się urwać, zbyt długo jeździłem z luzami na dwumasie i były coraz większe problemy z uruchomieniem a w wyniku tego zepsuł się też rozrusznik bo musiałem coraz dłużej przeciągać rozruch. może też dojść do sytuacji w której koło będzie miało tak duży luz, że wyjdzie poza tolerancję czujnika chyba wału i nie odpali w ogóle.

storek 06-07-2008 07:37

Re: Koło zamachowe - kiedy ostatni dzwonek...
 
Objawy ktore opisales sa objawami normalnymi dla diesla.Stuki przy odpalaniu i gaszeniu sa spowodowane przez pasek klinowy albo przez napinacz. A silnikiem musi troche potrzasnac jak sie go gasi. Trzeba lac rope i poprostu jezdzic a nie nasluchwac silnika.

Wojtiix 06-07-2008 09:05

Re: Koło zamachowe - kiedy ostatni dzwonek...
 
Cytat:

Trzeba lac rope i poprostu jezdzic a nie nasluchwac silnika.

Dokladnie.
Jak sie nie da normalnie ruszac lub zapalac silnik. Zaczniej jezdzic i walic jak traktor lub skonczy sie sprzeglo wtedy mozna pomyslec o 2-masie.

Aczkolwiek jak masz mozliwosc to zawsze mozna sprawdzic przez dojscie od rozrusznika.

sapienti 06-07-2008 09:44

Re: Koło zamachowe - kiedy ostatni dzwonek...
 
Miałem podobny dylemat, jeden mechanik od Fordów wyleczył mnie z tego słowami:"Jak jazda autem stanie się nieznośna, trzeba będzie wymienić koło dwumasowe i sprzęgło". Zwykle ten proces (tzn. "sypanie" się koła) trwa dość długo.
Auto może w tym czasie zacząć szarpać, długo gasnąć, najczęściej silnik telepie i jest głośno jak w starym Mercedesie 200D z 70-tych lat :)

Noel_kk 07-07-2008 21:57

Re: Koło zamachowe - kiedy ostatni dzwonek...
 
Koło zamachowe dało mi się we znaki i to bardzo mam już trzecie.
Po pierwsze to najczęściej by nie powiedzieć zawsze przyczyna leży w rozruszniku lub akumlatorze. Rozrusznik ma naprawdę szybko kręcić!!! Jak zacznie zwalniać wtedy podczas odpalania działają duże siły drgań skrętnych. Przy wolniejszych obrotach podczas zapalania ta część koła która do której przymocowane jest sprzęgło odbija się na zmianę od jednej pary sprężyn (tych co pracują podczas przyśpieszania) po czym z całym impetem walą w drugą parę sprężyn (tych co pracują podczas hamowania silnikiem). Powoduje to taki rezonans do tego należy dodać że prędkość obrotowa wału (czytaj tej części koła dwumasowego która jest na sztywno przykręcona do wału) jest zmienna podczas jednego obrotu wału zwalnia przy sprężaniu po czym przyspiesza (praca). Ci którzy doświadczyli tego doskonale wiedzą jak silnikiem szarpie.
Po drugie nie przegrzewamy sprzęgła - Sprężyny się rozhartowują przez co szybciej zbijają powodując luz.
Moje dwa koła padły od rozrusznika (naprawa w ASO) - koła zamachowe wymienili ale przyczyny w rozruszniku sie nie doszukali - (wypracowanie na tulejkach).
Trzecie po manewrowaniu z campingiem pod górkę do tyłu - moja wina przyznaję sprzęgło się wtedy trochę zagrzało, już przy gaszeniu słyszałem że koło ma luz.

A teraz moje zdanie odnośnie tego rozwiązania uważam że Firma Ford powinna ponieść konsekwencje tego że wypuściła na rynek taki produkt. Jest to zdecydowanie złe rozwiązanie a inżynierów powinni posłać na szkolenie odnośnie wytrzymałości materiałów lub wyliczenia przeciążeń. Bo to nie jest normalne by akie rzeczy się psuły - tym bardziej że wcześniej w autach były z powodzeniem stosowane koła jednomasowe a tłumienie drgań skrętnych było w tarczy sprzęgłowej.
Z uwagi na te i inne negatywne doświadczenia z moim Fordem którego mam od nowości gwarantują wybór innej marki przy kolejnym zakupie.

Wszystkim którzy chcą uchronić sie przed np. zerwaniem tarczy sprzęgłowej powiem koło zamachowe zmienić jeżeli autko cierpi przy zapalaniu (przypominam o rozruszniku) a już na pewno jeżeli czuć przy biegu jałowym dodatkowe drgania które przestaną występować w momencie popuszczania sprzęgła (chodzi o ten pierwszy moment i następne) kiedy sprzęgło zaczyna przenosić obroty na skrzynię nie muszę dodawać że autko musi zatrzymane i na biegu po prostu przy ruszaniu.

Pozdrawiam
Krzysiek

Dinar 07-07-2008 22:53

Re: Koło zamachowe - kiedy ostatni dzwonek...
 
1 załącznik(i)
Jakaś nowa teoria,rozrusznik ciągnie za koło zamachowe,reszta obraca się lużno,
chyba że ty jeżdzisz na rozruszniku.Koło dwumasowe siada przez gwałtowne ruszanie,
przyśpieszanie po zmianie biegów,Jak ty ciągasz przyczepę to nic dziwnego że siadło.
Dwumasowe koło redukuje gwałtowny wzrost momentu obrotowego,ma poprawiać
trwałość układu napędowego jednak nie wytrzymuje przeciążeń,czym większy moment obr.
tym szybciej wysiądzie,bo przeważnie daje się popalić.Nie tylko ford ma,wszystkie nowoczesne diesle
mają dwumase.

sapienti 08-07-2008 18:24

Re: Koło zamachowe - kiedy ostatni dzwonek...
 
Na pocieszenie dla ofiar padniętej dwumasy: taki sam podzespół do Opla Frontiery 2.2 diesel kosztuje... 6000 zł :573:

bychu81 08-07-2008 19:41

Re: Koło zamachowe - kiedy ostatni dzwonek...
 
tylko pewnie w oplu to nie pada :)


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:48.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.