1.6 Ti-VCT kod SIDA moment dokręcania śrub korbowodu
Cześć,
Doszło do niemiłej sytuacji, zerwała mi się świeca zapłonowa i skruszone kawałki ceramiki wpadły do środka. Musiałem zdjąć głowicę i oddać do splanowania. odessałem okruchy i następnie wydmuchałem ale mam obawy czy jakieś mikro odłamki zostały gdzieś pomiędzy ścianką cylindra, a tłokiem (spoczęły gdzieś na pierwszym pierścieniu). Dlatego chciałbym wyjąć tłok i dokładnie wyczyścić. Przeglądałem manuale dostępne w internecie, albo brak informacji albo nie do mojego silnika. Posiadam także manuale z wydawnictwa Haynes, ale w nich odradzają odkręcanie podpór wału oraz stopek korbowodu, jako, że nie są dostępne oddzielne części zamienne Cytat:
Cytat:
Cytat:
Wracając do pytania czy ktoś z Was posiada informacje na temat momentu dokręcania śrub stopek korbowodu oraz popór wału lub gdzie mogę znaleźć takie informacje? Nie chciałbym kupować kolejnego manuala za 100zł, w którym napiszą, że nie można tego zrobić :) |
Odp: 1.6 Ti-VCT kod SIDA moment dokręcania śrub korbowodu
Cytat:
|
Odp: 1.6 Ti-VCT kod SIDA moment dokręcania śrub korbowodu
zapytaj na grupie FB Warsztatowe Historie
|
Odp: 1.6 Ti-VCT kod SIDA moment dokręcania śrub korbowodu
Cytat:
Pierwsze wyszukanie w internecie: Main bearings stage 1 30Nm, stage 2 50Nm, stage 3 plus 45°, stage 4 plus 45°. Big end bearings stage 1 29Nm, stage 2 plus 90° Jakby co szukaj pod hasłem 1.6 ecoboost fiesta st mk7, to te same silniki |
Odp: 1.6 Ti-VCT kod SIDA moment dokręcania śrub korbowodu
Te śruby zapewne są już do wywalenia. Przy dokręcaniu jest przekraczana granica plastyczności (można porównać długość z nową).
|
Odp: 1.6 Ti-VCT kod SIDA moment dokręcania śrub korbowodu
Zawsze się daje nowe śruby. Tylko druciarze używają starych.
|
Odp: 1.6 Ti-VCT kod SIDA moment dokręcania śrub korbowodu
Dziękuję za pomoc :) Obeszło się bez wyjmowania tłoka. Poradziłem się mechanika dokładnie wydmuchałem i wyczyściłem tłoki z nagaru. Skręciłem zregenerowaną głowicę na nowe śruby. Naprawa nieplanowana, chciałem dokonać samodzielnie serwisu po zakupie (tarcze, klocki, oleje, filtry, układ zapłonowy, rorząd), a skończyło się prawie na remoncie silnika. Do tego założyłem regenerowną skrzynię biegów bo zgrzytała 2ka i ciężko chodził wsteczny oraz nowe tłumiki i tylne tuleje na wachaczu. Autko przejechało od tego czasu 200km. Mam nadzieję, że trochę nim pojeżdżę. Względem tego jak je kupiłem, całkiem po taniości ze względu na usterki, a teraz po tych wymianach to inne auto :)
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:43. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.