Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Focus (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=94)
-   -   [Focus 2008-2011] 1.6 Ti-VCT kod SIDA moment dokręcania śrub korbowodu (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=340626)

Jarokost 07-05-2024 17:36

1.6 Ti-VCT kod SIDA moment dokręcania śrub korbowodu
 
Cześć,

Doszło do niemiłej sytuacji, zerwała mi się świeca zapłonowa i skruszone kawałki ceramiki wpadły do środka. Musiałem zdjąć głowicę i oddać do splanowania. odessałem okruchy i następnie wydmuchałem ale mam obawy czy jakieś mikro odłamki zostały gdzieś pomiędzy ścianką cylindra, a tłokiem (spoczęły gdzieś na pierwszym pierścieniu). Dlatego chciałbym wyjąć tłok i dokładnie wyczyścić. Przeglądałem manuale dostępne w internecie, albo brak informacji albo nie do mojego silnika. Posiadam także manuale z wydawnictwa Haynes, ale w nich odradzają odkręcanie podpór wału oraz stopek korbowodu, jako, że nie są dostępne oddzielne części zamienne
Cytat:

No separate parts appear to be available
Cytat:

Big-end bearing cap( Note: Do not dismantle the crankshaft and lower block assembly )
Cytat:

Main bearing cap( Note: Do not dismantle the crankshaft and lower block assembly )
No ale jakoś się robi remonty silnika, wymienia pierścienie, panewki.
Wracając do pytania czy ktoś z Was posiada informacje na temat momentu dokręcania śrub stopek korbowodu oraz popór wału lub gdzie mogę znaleźć takie informacje? Nie chciałbym kupować kolejnego manuala za 100zł, w którym napiszą, że nie można tego zrobić :)

thesperado 08-05-2024 22:10

Odp: 1.6 Ti-VCT kod SIDA moment dokręcania śrub korbowodu
 
Cytat:

Napisał Jarokost (Post 3492328)
No ale jakoś się robi remonty silnika, wymienia pierścienie, panewki.
Wracając do pytania czy ktoś z Was posiada informacje na temat momentu dokręcania śrub stopek korbowodu oraz popór wału lub gdzie mogę znaleźć takie informacje? Nie chciałbym kupować kolejnego manuala za 100zł, w którym napiszą, że nie można tego zrobić

W tym, czym dysponuję niezależnie od tego, czy to Ford, Volvo, czy też Mazda dla tej rodziny silników, jest ta sama informacja, którą znasz. Zapewne znasz nawet z tego forum opowieści o awariach i naprawach silników 1,6 EB, a dla tego silnika są takie same uwagi odnośnie popuszczania panewek w programach bazodanowych, jakie znalazłeś dla swojego silnika i jak można poczytać te silniki są naprawialne. Malo tego, jak pamiętam w tematach o 1,6 EB wypowiadali się koledzy, którzy robią przy naprawach tych silników. Jak nic nie znajdziesz przejrzyj tamte tematy, by ich odszukać i pisz do nich na PW, może ktoś pomoże. Jak widać sam mam trzy samochody z silnikami z tej, powiedzmy nieszczęsnej rodziny, wiem o tej przypadłości, ale jakoś to mnie nie zraża. Zastanawiam się tylko gdzie tkwi haczyk z tymi momentami panewek i tym straszeniem o uszkodzeniu, gdyż Ford w jakimś swoim zakładzie te silniki naprawia.

papkin44 09-05-2024 15:44

Odp: 1.6 Ti-VCT kod SIDA moment dokręcania śrub korbowodu
 
zapytaj na grupie FB Warsztatowe Historie

klocolus 10-05-2024 10:45

Odp: 1.6 Ti-VCT kod SIDA moment dokręcania śrub korbowodu
 
Cytat:

Napisał Jarokost (Post 3492328)
Nie chciałbym kupować kolejnego manuala za 100zł, w którym napiszą, że nie można tego zrobić

Bo ford w Europie twierdzi, iż tych silników się nie remontuje ;) Niemniej jednak w stanach są części do nich i naprawy (choć mało kto się w to bawi bo tam silnik nowy kosztuje $2500).

Pierwsze wyszukanie w internecie:

Main bearings stage 1 30Nm, stage 2 50Nm, stage 3 plus 45°, stage 4 plus 45°.
Big end bearings stage 1 29Nm, stage 2 plus 90°

Jakby co szukaj pod hasłem 1.6 ecoboost fiesta st mk7, to te same silniki

tomao 10-05-2024 19:20

Odp: 1.6 Ti-VCT kod SIDA moment dokręcania śrub korbowodu
 
Te śruby zapewne są już do wywalenia. Przy dokręcaniu jest przekraczana granica plastyczności (można porównać długość z nową).

konieczko5 11-05-2024 20:21

Odp: 1.6 Ti-VCT kod SIDA moment dokręcania śrub korbowodu
 
Zawsze się daje nowe śruby. Tylko druciarze używają starych.

Jarokost 14-05-2024 20:25

Odp: 1.6 Ti-VCT kod SIDA moment dokręcania śrub korbowodu
 
Dziękuję za pomoc :) Obeszło się bez wyjmowania tłoka. Poradziłem się mechanika dokładnie wydmuchałem i wyczyściłem tłoki z nagaru. Skręciłem zregenerowaną głowicę na nowe śruby. Naprawa nieplanowana, chciałem dokonać samodzielnie serwisu po zakupie (tarcze, klocki, oleje, filtry, układ zapłonowy, rorząd), a skończyło się prawie na remoncie silnika. Do tego założyłem regenerowną skrzynię biegów bo zgrzytała 2ka i ciężko chodził wsteczny oraz nowe tłumiki i tylne tuleje na wachaczu. Autko przejechało od tego czasu 200km. Mam nadzieję, że trochę nim pojeżdżę. Względem tego jak je kupiłem, całkiem po taniości ze względu na usterki, a teraz po tych wymianach to inne auto :)


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.