1.6tdci kangur na niskich obrotach i przy jednostajnej jeździe przy 1800obr
Cześć
Focus mk3 2013 1.6tdci 115km, 250tyś przebiegu. Auto pali na widok kluczyka, nie kopci, spalanie na biegu jałowym 0,3-0,4 bez klimy, z klimą 0,5-0,7l, spalanie średnie 5,5l, autostrada 160-170km/h - 7,2l więc raczej wmiarę w normie choć gdzie nie widziałem i jeździłem również 1,6 95km i 1,5 95km to paliły średnio 0,5l mniej na tych samych trasach. Mam następujący problem, z tego co przeszperałem internet dość częsty w tym silniku ale.. mam następujące objawy: - drżenie odczuwalne w kabinie na wolnych obrotach - kangurek na niskich obrotach w szczególności przy jeździe parkingowej - szarpanie przy jednostajnej jeździe w okolicy 1800obr lub hamowaniu silnikiem w tym przedziale obrotów - moc jak na 115km nie jest zbyt imponująca, mam wrażenie że drugie auto fabia 1.0 tsi 95km jedzie lepiej. - Błędów brak jakichkolwiek Objawy kangurzenia były o wiele gorsze, nie dało się praktycznie bez skakania jeździć po parkingu, (obroty na delikatnie wciśniętym gazie potrafiły skakać w zakresie 300-500obr), dokonałem demontażu egr, wyczyściłem go, miał odrobinę nagaru który powodował jego uchylenie, oraz wykonałem adaptację - po tym zabiegu jest zdecydowanie lepiej, auto zyskało wigoru, czuć lepsze przyspieszenie niż przed czyszczeniem egr i zdecydowanie mniej szarpie w dolnym zakresie obrotów ale odczuwalniej w okolicach 1800. Mechanik z którym się konsultowałem stawia na przepływomierz(niezbyt super moc i szarpanie) i dwumasę(bo trzęsie) ale nie chcę się z nim za bardzo zgodzić, wg dokumentacji auto miało ją wymieniane przy przebiegu 177tyś. Zachęcony tematami na forum wykonałem parę testów, odłączenie egr - nic nie zmienia, jedynie auto jest bardziej nerwowe w dolnym zakresie obrotów. Odłączenie przepływomierza - również nic nie zmienia, nie poprawia ani nie pogarsza. Wszelkie filtry były wymienione przy 243tyś. Mam dostęp do forscana, przejechałem się i zapisałem logi, może ktoś miałby ochotę spojrzeć, jeśli są źle wykonane nie ma problemu poprawię. Zastanawia mnie parametr wtrysków, wiem z forum że forscan nie wiele powie bo te wtryski lepiej na stół zrobiłem screen na wolnych obrotach i jest trochę różnic między nimi, może wtryski to odpowiedni trop? https://images92.fotosik.pl/687/1548c7b1c84da283med.jpg i tu zdjęcie podczas jazdy, obroty +- 1800 https://images91.fotosik.pl/686/39adf74cadf83fb7med.jpg Log: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Dzięki za wszelkie podpowiedzi, chcę spróbować sam naprawić auto zanim wydam parę tysięcy na nietrafione oceny mechaników i bezsensowną wymianę sprawnych elementów. |
Odp: 1.6tdci kangur na niskich obrotach i przy jednostajnej jeździe przy 1800obr
Sprawdź sygnał z ECU który dochodzi do wtryskiwaczy tzn napięcie.
|
Odp: 1.6tdci kangur na niskich obrotach i przy jednostajnej jeździe przy 1800obr
Cytat:
|
Odp: 1.6tdci kangur na niskich obrotach i przy jednostajnej jeździe przy 1800obr
To trzeba sprawdzić u elektryka pod oscyloskopem cyfrowym.
|
Odp: 1.6tdci kangur na niskich obrotach i przy jednostajnej jeździe przy 1800obr
Rozjazd wtryskiwaczy duży. Zalałbym coś dobrego do czyszczenia wtryskiwaczy (żadne k2, czy moje auto). Najlepiej odpalać z samej puszki, niż wlewać do baku. Koszt nieduży.
|
Odp: 1.6tdci kangur na niskich obrotach i przy jednostajnej jeździe przy 1800obr
Udało się dojść do tego co było przyczyną kangurzenia?
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:16. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.