2.0 Duratec 145KM czy FWD 2.0 TDCi DPF 140KM
Cześć
Chcę zmienić auto na s-maxa z okolic 2012 roku. Mam dylemat co do wyboru silnika jak w tytule, auto chcę użytkować na wyjazdy wakacyjne, wyjazdy weekendowe powiedzmy 30km w jedną stronę. Rocznie robię małe przebiegi 10-15tys. W mieście prawie z samochodu nie korzystam. Zależy mi żeby w czasie jazdy 120-140 km/h było cicho w kabinie. Z tego co się orientuję to benzyna jest tańsza w naprawach/eksploatacji, palić będzie trochę więcej. Ma skrzynię 5 biegową zatem obawiam się wysokich obrotów na trasie. Nie miałem nigdy diesla, ale są raczej droższe w naprawach, wtryskiwacze, sprzęgło, turbo. Tutaj skrzynia jest 6 biegowa, charakterystyka diesla też przemawia raczej za niskimi obrotami. Jaki jest komfort w s-maxach wyposażonych w te silniki. |
Odp: 2.0 Duratec 145KM czy FWD 2.0 TDCi DPF 140KM
Przy zaznaczonych wymaganiach ta benzyna nie jest w ogóle alternatywą dla TDCi.
|
Odp: 2.0 Duratec 145KM czy FWD 2.0 TDCi DPF 140KM
A możesz rozwinąć swoją odpowiedź.
|
Odp: 2.0 Duratec 145KM czy FWD 2.0 TDCi DPF 140KM
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
Przed chwilą były podobne poszukiwania. 2.0 Duratec to ledwo napędza mondeo, zapakowany na wakacje s-max będzie go męczył niemiłosiernie, a przy okazji osoby w środku i innych kierowców. |
Odp: 2.0 Duratec 145KM czy FWD 2.0 TDCi DPF 140KM
Choć nie jestem zwolennikiem diesli, to w Twoim przypadku przy takim sposobie eksploatacji jak podajesz, TDCi będzie lepszym wyjściem niż benzyniak.
Duratec 2.0 do dużego vana jest za słaby i paliwożerny. Poza tym ma swoje bolączki, typu: lubi "brać" olej, o czym już nieraz była mowa na forum. 2.0 TDCi to chyba najbardziej udany diesel koncernu PSA i jak znajdziesz takiego, który nie będzie miał gigantycznego przebiegu, powinieneś być zadowolony. |
Odp: 2.0 Duratec 145KM czy FWD 2.0 TDCi DPF 140KM
2.0tdci manual! pisze celowo bo w PL stoi bardzo duzo tych aut z automatem powershift.
Zeby sie nie rozpisywac wrzuc sobie w w google fraze "powershift problemy" i wszystko jasne. |
Odp: 2.0 Duratec 145KM czy FWD 2.0 TDCi DPF 140KM
2,0 Pb nie nadaje sie do cichej=komfortowej jazdy powyżej 110km/h z uwagi na skrzynię 5b,
|
Odp: 2.0 Duratec 145KM czy FWD 2.0 TDCi DPF 140KM
To weź jeszcze pod uwagę 1.6 ecoboost. Nawet z jego potencjalnymi wadami to bdb opcja.
|
Odp: 2.0 Duratec 145KM czy FWD 2.0 TDCi DPF 140KM
Skrzyni automatycznej nie biorę pod uwagę, naczytałem się o jej awaryjności. Zresztą na trasie i tak prawie cały czas jedziemy na jednym biegu.
Oglądałem kilka 1.6 EB, ale właśnie mam obawy co do tego silnika. Podobne są problemy z przegrzewaniem spowodowanym nagłym ubytkiem płyny chłodzącego. Była akcja serwisowa wymieniająca, rurki, zbiorniczek, termostat, ale podobno nie do końca rozwiązuje to problem tego silnika. Fajnie że ma 6 stopniową skrzynię. Właśnie z powodu 5 biegowej skrzyni w 2.0 Pb zacząłem rozważać 2.0 TDCi. Jako że nie miałem nigdy diesla mam przed nim pewne obawy. Czy przypadkiem nie będzie, tak że po zakupie trzeba będzie wkładać w naprawy kilkanaście tysięcy (turbo, sprzęgło). Diesel mniej pali jednak cena ON jest wyższa od benzyny i chyba na tym polu wyjdzie to podobnie. Ciągle słyszymy o ograniczeniach nakładanych an samochody spalinowe, czy Diesel nie pójdzie na pierwszy ogień? |
Odp: 2.0 Duratec 145KM czy FWD 2.0 TDCi DPF 140KM
Diesel JUŻ idzie na pierwszy ogień, bo teraz moda taka. 15-20 lat temu promowano je jako ekologiczne.
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:50. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.