Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Focus (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=94)
-   -   [Focus 2011-2014] PSCM - kalibracja SW_ANGLE? (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=329453)

Slawko 15-06-2022 12:33

PSCM - kalibracja SW_ANGLE?
 
Witam.


Czy czujnik skrętu SW_ANGLE w przekładni PSCM ustawia się mechanicznie, czy można go skalibrować np. Forscanem lub innym narzędziem?

Slawko 15-06-2022 21:08

Odp: PSCM - kalibracja SW_ANGLE?
 
Naprawdę nikt nie jest w stanie odpowiedzieć na pytanie?

sabaciontko 16-06-2022 09:41

Odp: PSCM - kalibracja SW_ANGLE?
 
1 załącznik(i)
W UCDS jest kilka procedur specjalnych, może któraś dotyczy kalibracji SW_ANGLE ?

Slawko 16-06-2022 09:47

Odp: PSCM - kalibracja SW_ANGLE?
 
Nie mam ucds, ale w foscanie znalazłem kilka podobnych punktów. Problem w tym, że ciągle mi wraca do ok. -7° i ciągnie mi kierownicę w lewo. Dlatego pytam, bo może trzeba mechaniczne.
Kąt skrętu kierownicy jest taki sam w obie strony od neutrala i jedzie prosto. Zbieżność ok, kąty w normie choć minimalnie się różnią.

SRS 16-06-2022 12:42

Odp: PSCM - kalibracja SW_ANGLE?
 
Cytat:

Napisał Slawko (Post 3414211)
czy można go skalibrować

Funkcja korekty jazdy prosto do przodu
Funkcja korekty jazdy prosto do przodu wyrównuje znoszenie w bok pojazdu za pomocą EPS
  • Podczas jazdy prosto do przodu znoszenie pojazdu jest najpierw korygowane kierownicą przez kierowcę.
  • Układ rozpoznaje, że kierowca koryguje tor jazdy kierownicą powyżej prędkości pojazdu wynoszącej 60 km/godz. Powyżej tej prędkości pojazdu moment obrotowy kierownicy w celu skorygowania toru jazdy jest wyczuwany przez czujnik momentu obrotu kierownicy i rozpoczynany jest proces uczenia.
  • Na podstawie sygnału czujnika momentu obrotowego kierownicy moduł EPS oblicza prąd włączania silnika EPS. Moduł EPS uruchamia wskutek tego odpowiednio silnik EPS. EPS przejmuje wtedy funkcję korekty jazdy prosto do przodu.
  • Cały proces programowania trwa ok. 20-40 minut. W tym czasie znoszenie pojazdu jest już jednak w pewnym stopniu korygowane.
Warunki rozpoczęcia procesu uczenia:
  • prędkość jazdy przekracza 60 km/godz.,
  • czujnik momentu obrotowego kierownicy nie przekracza wartości granicznych,
  • ustalono położenie środkowego układu kierowniczego.

Slawko 16-06-2022 13:36

Odp: PSCM - kalibracja SW_ANGLE?
 
Dzięki, ale obawiam się że to nie to. To jest funkcja korygowania to tu jazdy którą można włączyć lub wyłączyć i głównie opiera się na ESP.
Mnie chodzi o czujnik kąta skrętu kierownicy podłączony do PSCM. Nie mylmy go z czujnikiem w SASM. To są dwa inne czujniki. Ten w SASM normalnie się kalibruje i jest na 0° a ten w PSCM nie.
No ale mogę się mylić. Sprawdzę to jeszcze raz.

tedi_k 16-06-2022 20:40

Odp: PSCM - kalibracja SW_ANGLE?
 
Cytat:

Napisał Slawko (Post 3414318)
...obawiam się że to nie to. ...

A ja się nie obawiam - jestem pewien, że Kolega się myli.

Zresztą na screenie z UCDS wyraźnie widać dla PSCM "Straight ahead adaptation angle reset"...

BTW - po takiej robocie magla także tą drugą procedurę ("pull-drift compensation") też należy zrobić.

Slawko 16-06-2022 21:50

Odp: PSCM - kalibracja SW_ANGLE?
 
No i wszystko jasne.
Dostałem odpowiedź i jeszcze gratis w postaci tego że oprócz resetu trzeba zrobić adaptację o czym nie miałem pojęcia.

Dziękuję.

Slawko 19-06-2022 09:03

Odp: PSCM - kalibracja SW_ANGLE?
 
Witam ponownie.
Nie bardzo rozumiem algorytm adaptacji tego czujnika bo:
Za każdym razem po przejechaniu kilkudziesięciu lub więcej kilometrów pokazuje różne wartości.
Raz -7, raz +4, innym razem -5 aby znów pokazać +22.
Pewnie tak ma być i tematu nie będę zgłębiał.
Natomiast przy okazji odkryłem, że mam jednak źle ustawioną kierownicę względem magla a co za tym idzie zbieżność ustawioną do tego złego ustawienia kierownicy i magla. Nie wiem jak ja wcześniej to sprawdzałem że wyszło mi dobrze :( :oops:. I pewnie to jest przyczyną tego ciągnięcia w lewo. Mniej więcej o taki kąt co jest przestawiona kierownica wraz z ustawieniem zbieżności. Tak mi się wydaje.

To przy okazji, czy SASM ustawia się do kolumny kierownicy? O ile przestawienie kierownicy na kolumnie tak, aby kąty skrętu były jednakowe w lewo-prawo, to czy SASM też trzeba przestawiać?

Emaros 14-03-2024 14:05

Odp: PSCM - kalibracja SW_ANGLE?
 
Panowie mam takie pytanie, ale od początku. Auto ciągnęło mi delikatnie w lewo, wymienione mam sworznie, łączniki, drążki klocki i opony. Wszytko jest sprawne. Podczas ustawiania zbieżności prawe koło mieści się w normie ale ma delikatną różnicę. Diagnosta mówi, że nie powinno to mieć wpływu na tor jazdy.... Mimo tego jadąc z kierownicą prosto czuję że ciągnie ją delikatnie do lewej i muszę kontrować minimalnie w prawo. Mam fokę 2012 rok kombi z tym śmiesznym systemem parkowania, więc wnioskuje że układ jest elektryczny.
Jak ustawia się kąt skrętu na czujniku, trzeba jechać do ASO czy jakiegoś magika? Może polecicie kogoś w Gdańsku?
Trzeba zrobić kalibrację czy jak to wygląda?


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:06.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.