Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Focus (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=94)
-   -   [Focus 2008-2011] 1.8 TDCI KKDA zamienność tłoków (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=325847)

Frodo1410 17-12-2021 22:26

1.8 TDCI KKDA zamienność tłoków
 
2 załącznik(i)
Panowie, auto po strzale rozrządu- dwa tłoki do wymiany.
Dorwałem dwa brakujące tłoki o oznaczeniach ja na zdjęciach.
Temat wygląda tak że moje tłoki mają mają rowki pod pierścienie kompresyjne węższe niż pod kompresyjno-zgarniające, natomiast tłoki które kupiłem wizualnie mają górny rowek wyraźnie szerszy (ile dokładnie zmierzę jutro).
Czy ktoś na podstawie oznaczeń z tłoków jest w stanie stwierdzić czy są to zamienne tłoki, czy raczej te które kupiłem są wybite?
Generalnie wnoszę z oznaczeń na denku że tłoki mogą być z innych grup selekcyjnych ale dorwanie do tego silnika tłoków z identycznych grup graniczy z cudem.

Frodo1410 18-12-2021 00:05

Odp: 1.8 TDCI KKDA zamienność tłoków
 
Okazuje się że KKDA ma 2 rodzaje tłoków...
1) pod pierścienie: 08-107000-00 (2,5-2-3)
2) pod pierścienie: 08-437000-00 (1.75-2-2)

J.A.G 20-06-2023 23:02

Odp: 1.8 TDCI KKDA zamienność tłoków
 
Cytat:

Napisał Frodo1410 (Post 3386224)
Okazuje się że KKDA ma 2 rodzaje tłoków...
1) pod pierścienie: 08-107000-00 (2,5-2-3)
2) pod pierścienie: 08-437000-00 (1.75-2-2)

Odkopie temat.
No dobra a poza grubością pierścieni różni się czymś?
Wszędzie piszą że nie pasują że są inne tylko czym się różnią, bo pierścienie to akurat drobny szczegół.
Co jeśli przerzucamy tłoki z korbami, też nie pasują?

J.A.G 27-08-2023 10:36

Odp: 1.8 TDCI KKDA zamienność tłoków
 
Fajnie że ktoś w ogóle cokolwiek jeszcze pomaga na forach...
Dla potomnych, tłoki pasują od czegokolwiek co miało 1.8 TDCi , korbowody są takie same od czasów 1.8 TDDI aż do 2011r
Znalazłem nowe tłoki KOLBENSCHMIDT z szerokimi grubymi pierścieniami i założyłem do C-Maxa w którym rzekomo tylko tłoki z cienkimi pierścieniami być powinny. Auto jedzie poprawnie, silnik pracuje normalnie ma moc nie dymi nic się dziwnego nie dzieje.
Jeśli ktoś stoi przed naprawą po zerowaniu paska polecam kupić te tłoki, grubsze pierścienie to same plusy.
Do tego kasetę z łańcuchem zamiast tego nieszczęsnego paska i spokój na długo.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:26.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.