Sprawdzenie poprawnego działania obu wentylatorów chłodnicy, 2011 rocznik
Cześć,
chciałem prosić o wskazówkę i informację czy dobrze rozumiem. Problem - nie włącza się główny wentylator chłodnicy ten większy, a ten mniejszy od klimatyzacji załącza się sam po skończonej jeździe na kilka minut(klimatyzacja wyłączona). Ostatnio auto w korkach się przegrzewało na Tmax i traciło moc, dlatego zanim zabiorę się za sprawdzanie termostatu i pompy wody, chciałbym wykluczyć że coś jest nie tak z wentylatorami. Sprawdziłem na tym wątku do focusa: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Tylko że ja mam SMAX z roku 2011 i zamiast przekaźników jest taki moduł kontrolera wentylatorów, który znajduje się na ramie wentylatora. Od tego sterownika idą od razu przewody do obu wentylatorów, w środku są tranzystory. Kilka miesięcy temu jeden tranzystor był wymieniany bo przepalił się i główny wentylator chodził cały czas (całe szczęście że to zauważyłem). W jaki sposób można wysterować ten główny wentylator, ten bliżej kierowcy, żeby mieć pewność że powinien się włączyć? Czy macie jakiś schemat i opis działania, kiedy który z tych 2 wentylatorów się włącza? W starszych modelach, gdzie zamiast sterownika są przekaźniki wiem, że powinny się włączyć oba przy klimie, a tutaj jak powinno być? Czy z poziomu OBDII można włączyć test wentylatorów? (mam Icar PRO BT) Z góry dzięki za pomoc |
Odp: Sprawdzenie poprawnego działania obu wentylatorów chłodnicy, 2011 rocznik
Masz do wymiany moduł wentylatora. Inna sprawa, że przegrzałeś mocno wrażliwego na takie rzeczy ecoboosta.
|
Odp: Sprawdzenie poprawnego działania obu wentylatorów chłodnicy, 2011 rocznik
Dziękuję za szybką pierwszą odpowiedź. Również będę wdzięczny za spojrzenie na pytania dodatkowe, czy można włączyć test wentylatora oraz jaki jest mechanizm działania tych dwóch wentylatorów? (Czy dobrze rozumiem że mniejszy jest głównie od klimy i ma 2 biegi, a większy jest załączany od 95C i sterowany PWM z fioletowego przewodu?)
A czy jest szansa, że nie padł Moduł Sterownika Wentylatora, tylko uszkodzony jest ten fioletowy przewód? Właśnie udało mi się odczytać błędy - przy 101C nadal nie włącza się pierwszy wentylator, tylko drugi co minutę na 10s. Błąd o numerze P0480 P0480 – Awaria obwodu sterującego wentylatora chłodzącego 1 [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Pozdrawiam |
Odp: Sprawdzenie poprawnego działania obu wentylatorów chłodnicy, 2011 rocznik
Cytat:
W tym temacie: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] masz opis kolegi, który walczył z tym problemem. |
Odp: Sprawdzenie poprawnego działania obu wentylatorów chłodnicy, 2011 rocznik
Oba wentylatory mają się uruchomić przy temp okolo 100 stopni (jeśli auto przeszło akcje serwisową) , lub chwilę po włączeniu klimatyzacji. Nie wiem czy w forscanie można włączyć taką procedurę serwisową, ale uwierz mi że na 100% masz uszkodzony moduł.
|
Odp: Sprawdzenie poprawnego działania obu wentylatorów chłodnicy, 2011 rocznik
Cytat:
Nie warto kupować dostępnych zamienników modułu wentylatorów. U mnie jeden podziałał 3 miesiące, a drugi w ogóle. Kupiłem używany oryginalny zestaw wentylatorów z modułem i wymieniłem sam. Nie jest to tanie (nawet używka), ale przy samodzielnej wymianie (opis w moim wątku) można przeżyć. I to chyba jedyny sposób pozbycia się na dobre tej usterki. |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:09. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.