Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford S-MAX (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=153)
-   -   [S-MAX 2006-2015] Jaki serwis na 10 lat i 125tys.? (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=317186)

Ja7 05-02-2021 07:54

Jaki serwis na 10 lat i 125tys.?
 
Cześć,

Mój S-MAX: 2.0 TDCi 140KM, 6 manual, vin: WF0SXXGBWSAG34794, właśnie skończył 10 lat. Przebieg to niespełna 125 tys.. Był kupiony w Polsce i serwisowany w ASO. Od 2,5 lat jestem jego drugim właścicielem i również korzystałem z ASO do przeglądu 4+ i przedłużenia gwarancji. Chciałbym spokojnie pojeździć minimum 5 kolejnych lat. Co polecacie, żebym wymienił? Na teraz mam taką listę:
  1. Wymiana rozrządu,
  2. Wymiana płynów eksploatacyjnych. Do tej pory olej był wymieniany w ASO co rok, zdaje się, że raz uzupełnili płyn hamulcowy,
  3. Wymiana filtrów. Oleju, powietrza, kabinowego... jakiegoś jeszcze innego?
  4. Regulacja hamulca ręcznego.
  5. Wymiana amortyzatorów przód/tył. kiedyś w ASO powiedzieli mi, że jest niby wyciek ale nie wiem czy nie chcieli mnie naciągnąć na koszta.
  6. Wymiana akumulatora. Rył raz wymieniany ale, że jeżdżę średnio raz na tydzień a czasami auto stoi po 2 tygodnie to czasem wyświetla komunikat "Akumulator rozładowany".
  7. Zauważyłem dziurę w nadkolu wielkości około 1cm na 1cm. Nie wiem czy można to naprawić, czy wymienia się takie elementy?
  8. Odgrzybianie parownika klimatyzacji + filtr kabinowy,

Co jeszcze dorzucilibyście do tej listy? Które rzeczy mogą być najdroższe? Ogólne to jestem w stanie wydać kilka tysięcy więcej, żeby później mieć spokój na kolejne lata.

bleeeh 05-02-2021 10:29

Jaki serwis na 10 lat i 125tys.?
 
Filtr kabinowy moza wymienic jak zacznie capic mokrym psem albo nastapi spadek wydajnosci nadmuchu. Przy wymianie filtra wypada zrobic odgrzybianie parownika klimatyzacji inacze wymiana filra nie ma wiekszego sensu.

Filtr powietrza moza wymienic samemu przed zakupem filtra sprawdzic w jakim stanie mamy aktualny filtr i dopiero wtedy podjac decyzje o zakupie nowego

Ja7 05-02-2021 10:39

Odp: Jaki serwis na 10 lat i 125tys.?
 
Cytat:

Napisał bleeeh (Post 3316679)
zrobic odgrzybianie parownika klimatyzacji

Dzięki wielkie! Dodałem do listy

kacza1982 05-02-2021 20:54

Odp: Jaki serwis na 10 lat i 125tys.?
 
Cytat:

Napisał bleeeh (Post 3316679)
Filtr kabinowy moza wymienic jak zacznie capic mokrym psem albo nastapi spadek wydajnosci nadmuchu. Przy wymianie filtra wypada zrobic odgrzybianie parownika klimatyzacji inacze wymiana filra nie ma wiekszego sensu.

Filtr powietrza moza wymienic samemu przed zakupem filtra sprawdzic w jakim stanie mamy aktualny filtr i dopiero wtedy podjac decyzje o zakupie nowego

Nie chciałbym kupić auta od Ciebie... Jak wymieniasz filtr kabinowy jak już capi mokrym psem to strach pomyśleć kiedy wykonujesz inne naprawy, jak odpadną koła lub podobne. Filtr powietrza wymienia się co jakiś okres, nie będę tu wymądrzał się co ile, ja wymieniam co roku, bo koszt niewielki, a silnik oddycha lżej, a przy okazji - jak laik ma sprawdzić stan filtra powietrza? Nawet taki, który wydaje się czysty może nie przepuszczać tyle powietrza ile potrzebuje silnik.

Wracając do tematu:
1. akumulator - bardzo rzadko jeździsz, zanim wymienisz, naładuj aku w domu/garażu, przejedź się i podjedź do jakiegoś elektryka na sprawdzenie sprawności aku
2. amortyzatory - podjedź na stację diagnostyczną, za jakieś 20 czy 30 zł przejedziesz ścieżkę diagnostyczną i przy okazji dowiesz się co trzeba wymienić/poprawić czyli dorzuć sobie do serwisu:

- kontrola zawieszenia/amortyzatorów na ścieżce
- kontrola kątów pochylenia i zbieżności kół przód i tył (to już pewnie w osobnym warsztacie), ale jeżeli będzie coś do wymiany w zawieszeniu to i tak będziesz musiał to zrobić
- kontrola hamulców, a raczej ich skuteczności
- będąc na ścieżce możesz poprosić o wejście pod auto i możesz sobie rzucić okiem na podwozie, klocki i tarcze, przewody hamulcowe, wydech
- oponki - wielu zapomina, sprawdź rok produkcji, niech nie będą za stare

3. dziura w nadkolu - rozumiem, że w plastikowym, jeżeli tak to można dać pospawać, ale nie wiem czy nie lepiej podkleić czymkolwiek plastikowym na dobrym kleju odpornym na czynnik zewnętrzne i temperaturę (może jakiś loctite, ale jest drogi), można spróbować lutownicą przytopić kawałek łatki, ale najpierw trzeba sprawdzić z jakiego plastiku są zamontowane nadkola i taki kawałek dosztukować


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.