Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   MKIII 2,5 V6 przy 3500-4000 obr na chwilę spada moc (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=31165)

obreb 03-10-2007 11:19

MKIII 2,5 V6 przy 3500-4000 obr na chwilę spada moc
 
Witam,
Tak jak w temacie zauważyłem taki objaw w swojej V6. Na biegu 3 i 4 przy dość gwałtownym wciskaniu pedału przyśpieszenia do około 3500 obr silnik wkręca się na obroty po czym w okolicach 3500-4000 obr na ułamek sekundy traci moc ( tak jak by odpuścić na chwilę pedał gazu ) i dalej ciągnie bez problemu. Mam LPG ale zjawisko to zauważyłem i na LPG i na benzynie. Czy ktoś spotkał się z czymś takim ? Ew. czy to usterka czy też tak to jest ?

Jacod 03-10-2007 11:27

Odpowiedzialny za ten objaw jest moduł IMRC, być może spalił się w nim tranzystorek i nie działa nalezycie tzn. powyżej ok 4000rpm nie otwiera drugiej przepustnicy.

lapers 03-10-2007 11:51

Cytat:

Napisał Jacod
Odpowiedzialny za ten objaw jest moduł IMRC

zgadza sie

Cytat:

Napisał Jacod
być może spalił się w nim tranzystorek

niekoniecznie ale mozna go przy okazji zmienic na BDW93C

Cytat:

Napisał obreb
3500-4000 obr na ułamek sekundy traci moc

Cytat:

Napisał obreb
i dalej ciągnie bez problemu

bardziej obstawiam zablokowanie sie modulu w pozycji OTWARTE czyli generowanie błedu P1518 Intake Manf Runner Ctrl Stuck Open (bank1)

a to z doswiadczenia poza tranzystorem moze byc peknieta sprezynka znajdujaca sie w module na pierwszej zebatce (na tej zebatce nawija sie linka). Pekniecie tej sprezynki powoduje to, ze zebatka nie powraca calkowicie do spoczynkowej postaci i nie zamyka (nie zwiera) blaszki znajdujacej sie na plytce drukowanej, przez co komputer caly czas otrzymuje info o otwratej przepustnicy. I wlasnie takie chwilowe tracenie mocy miedzy tym przedzialem obrotow moze byc powodowane przez brak calkowitego czasami powrotu zebatki. Tak wiec dobierz sie do tego modulu i przyjrzyj sie dokladnie tej sprezynce. Jeden koniec jest zablokowany o obudowe modulu a drugi wygiety w ksztalt litery L jest poruszany przez tzw. "wypust" na kole zebatki i nie jest z nim na sztywno umocowany, po prostu w momencie obrotu zebatki zapiera sie o nia i po setkach, tysiacach cyklach pracy lubi sie ulamac.

Mam nadzieje, ze wiesz gdzie to wszystko jest. (IMRC) w razie czego ponizszy link opisuje wszystko.
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]


Pozdrawiam

obreb 03-10-2007 13:00

Spojrzę na ten układ w weekend. Na razie dzięki.

[ Dodano: 2007-10-03, 14:35 ]
Cytat:

Napisał lapers
Cytat:

Napisał Jacod
Odpowiedzialny za ten objaw jest moduł IMRC

zgadza sie

Cytat:

Napisał Jacod
być może spalił się w nim tranzystorek

niekoniecznie ale mozna go przy okazji zmienic na BDW93C

Cytat:

Napisał obreb
3500-4000 obr na ułamek sekundy traci moc

Cytat:

Napisał obreb
i dalej ciągnie bez problemu

bardziej obstawiam zablokowanie sie modulu w pozycji OTWARTE czyli generowanie błedu P1518 Intake Manf Runner Ctrl Stuck Open (bank1)

a to z doswiadczenia poza tranzystorem moze byc peknieta sprezynka znajdujaca sie w module na pierwszej zebatce (na tej zebatce nawija sie linka). Pekniecie tej sprezynki powoduje to, ze zebatka nie powraca calkowicie do spoczynkowej postaci i nie zamyka (nie zwiera) blaszki znajdujacej sie na plytce drukowanej, przez co komputer caly czas otrzymuje info o otwratej przepustnicy. I wlasnie takie chwilowe tracenie mocy miedzy tym przedzialem obrotow moze byc powodowane przez brak calkowitego czasami powrotu zebatki. Tak wiec dobierz sie do tego modulu i przyjrzyj sie dokladnie tej sprezynce. Jeden koniec jest zablokowany o obudowe modulu a drugi wygiety w ksztalt litery L jest poruszany przez tzw. "wypust" na kole zebatki i nie jest z nim na sztywno umocowany, po prostu w momencie obrotu zebatki zapiera sie o nia i po setkach, tysiacach cyklach pracy lubi sie ulamac.

Mam nadzieje, ze wiesz gdzie to wszystko jest. (IMRC) w razie czego ponizszy link opisuje wszystko.
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]


Pozdrawiam

Czy błąd P1518 Intake Manf Runner Ctrl Stuck Open (bank1) nie powinien być sygnalizowany przez zapalenie kontrolki silnika na desce. ?

MAG 03-10-2007 16:33

Re: MKIII 2,5 V6 przy 3500-4000 obr na chwilę spada moc
 
Cytat:

Napisał obreb
Witam,
Tak jak w temacie zauważyłem taki objaw w swojej V6. Na biegu 3 i 4 przy dość gwałtownym wciskaniu pedału przyśpieszenia do około 3500 obr silnik wkręca się na obroty po czym w okolicach 3500-4000 obr na ułamek sekundy traci moc ( tak jak by odpuścić na chwilę pedał gazu ) i dalej ciągnie bez problemu. Mam LPG ale zjawisko to zauważyłem i na LPG i na benzynie. Czy ktoś spotkał się z czymś takim ? Ew. czy to usterka czy też tak to jest ?

Toć to jest typowe zachowanie V-ki (nawet fabryczny wykres przebiegu krzywych mocy i momentu obrotowego silnika dokładnie to pokazuje), w momencie otwierania drugiego dolotu na chwilę spada zarówno moment obrotowy jak i moc - jest to najprawdopodobniej efekt zawirowania i zakłócenia przepływu powietrza.

lapers 04-10-2007 06:27

Cytat:

Napisał MAG
Toć to jest typowe zachowanie V-ki (nawet fabryczny wykres przebiegu krzywych mocy i momentu obrotowego silnika dokładnie to pokazuje)

i zgoda

tak samo jak typowe zachowanie V-ki w kwestii awaryjnosci modulu IMRC. Wydaje mi sie, ze bardziej prawdopodobne jest to iz obreb, odczuwa spadek mocy na skutek szwankowania modulu IMRC. Nie mielismy okazji sami przetestowac wiec nie mamy pewnosci.
Dodam tylko, ze takie zachowanie modulu IMRC o jakim pisalem, czyli błąd P1518 najczesciej mozna odczuc..... w portfelu :fcp4 gdyz autko zdecydowanie wiecej pali w dolnym zakresie obrotow czyli do 3700 obr/min. niz gdyby mialo IMRC sprawne.

Pozdrawiam

obreb 04-10-2007 07:41

Jesli chodzi o kwestię spalania nie zuwazyłem większego użycia. Dzisiaj tankowałem pali w granicach 14-15 LPG.

[ Dodano: 2007-10-04, 08:42 ]
Cytat:

Napisał lapers
Cytat:

Napisał MAG
Toć to jest typowe zachowanie V-ki (nawet fabryczny wykres przebiegu krzywych mocy i momentu obrotowego silnika dokładnie to pokazuje)

i zgoda

tak samo jak typowe zachowanie V-ki w kwestii awaryjnosci modulu IMRC. Wydaje mi sie, ze bardziej prawdopodobne jest to iz obreb, odczuwa spadek mocy na skutek szwankowania modulu IMRC. Nie mielismy okazji sami przetestowac wiec nie mamy pewnosci.
Dodam tylko, ze takie zachowanie modulu IMRC o jakim pisalem, czyli błąd P1518
Czy bład ten będzie sygnalizowany na desce rozdzielczej jako CHECK ENGINE ???

najczesciej mozna odczuc..... w portfelu :fcp4 gdyz autko zdecydowanie wiecej pali w dolnym zakresie obrotow czyli do 3700 obr/min. niz gdyby mialo IMRC sprawne.

Pozdrawiam


Jacod 04-10-2007 08:53

Żeby rozwiać wszelkie wątpliwości, odkręć 4 śrubki na pokrywie modułu IMRC poproś drugą osobę aby wsiadła to samochodu, wcisnęła gaz i zobacz jak się zachowuje system. Czy powyżej 4000rpm załącza się.
Jeżeli tak to sprawdź to czy nie jest zablokowany w pozycji OTWARTE.
Jeżeli się nie załącza sprawdź tranzystorek.

Jeżeli nie będzie to żadna z tych przyczyn, napisz postaramy się pomóc :fcp2

cosin 04-10-2007 11:03

nie potrzebujesz drugiej osoby ( z komory silnika mozesz zwiekszac obroty naciagajac linke gazu)

Co do IMRC. Przez jakies 500km jezdzilem z calkowicie odpietym modulem, ze startu do okolo 100km/h Jacod robil ze mna co chcial swoim mondkiem 115PS, nie mialem najmniejszych szans go dogonic

MAG 04-10-2007 11:32

Cytat:

Napisał lapers
Cytat:

Napisał MAG
Toć to jest typowe zachowanie V-ki (nawet fabryczny wykres przebiegu krzywych mocy i momentu obrotowego silnika dokładnie to pokazuje)

i zgoda

tak samo jak typowe zachowanie V-ki w kwestii awaryjnosci modulu IMRC. Wydaje mi sie, ze bardziej prawdopodobne jest to iz obreb, odczuwa spadek mocy na skutek szwankowania modulu IMRC. Nie mielismy okazji sami przetestowac wiec nie mamy pewnosci.
Dodam tylko, ze takie zachowanie modulu IMRC o jakim pisalem, czyli błąd P1518 najczesciej mozna odczuc..... w portfelu :fcp4 gdyz autko zdecydowanie wiecej pali w dolnym zakresie obrotow czyli do 3700 obr/min. niz gdyby mialo IMRC sprawne.

Pozdrawiam

Zauważ jak sprawe opisał, nie mówił, ze jest mułowaty powyżej czy też poniżej pewnych obrotów, albo że mu dużo pali - napisał o chwilowym przytłumieniu w okolicach obrotów przy których następuje przełączanie dolotów, a takie zachowanie jest typowe dla prawidłowo działającego układu IMRC :fcp2


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.