Niedziałający zamek tylnej klapy
Witam, otóż mam problem z otwieraniem tylnej klapy bagażnika, którego zamek mogę jedynie otworzyć ręcznie przy pomocy kluczyka, a zarówno z pilota jak i przy pomocy guzika na desce rozdzielczej jedyna reakcja to słyszalne cyknięcie w okolicach tylnego schowka pasażera.
Przy pomocy drugiego focusa i po podłączeniu moich przewodów do drugiego zamka nie ma żadnej reakcji. Natomiast gdy przewody z drugiego auta podłącze do mojego zamka to wszystko działa, więc zamek jest sprawny, a pewnie gdzieś mogą być uszkodzone przewody, czy jest jeszcze inna możliwość tego? Głównie mi chodzi o to jak mogę sprawdzić który przewód w razie czego może być "walnięty", jakie powinny być napięcia na przewodach przy kostce którą podłącza się do zamka? Z góry wielkie dzięki za pomoc ! |
Odp: Niedziałający zamek tylnej klapy
Było setki razy i tysiące odpowiedzi. Sprawdź przewody w gumowej przelotce między karoserią, a klapą bagażnika.
|
Odp: Niedziałający zamek tylnej klapy
Tyle to już wcześniej wyczytałem i sprawdziłem, wszystko ok.
Dlatego piszę bo może jakoś inaczej da się sprawdzić czy to faktycznie wina walniętego kabla a nie jakiejś części elektronicznej. Czy przy kostce można jakoś sprawdzić napięcie czy jest na przewodach? I jakie powinno być żeby było wystarczające a nie za niskie? Bo np. w drugim aucie do kostki mam poprowadzone 4 przewody, a w moim 5. Skąd ta różnica, czy to może mieć na coś wpływ? |
Odp: Niedziałający zamek tylnej klapy
1 - otwieranie zamka, po wciśnięciu przycisku na desce rozdzielczej lub na pilocie pojawia się na chwilę +12 V,
2 - ?, 3 - masa, 4 - oświetlenie bagażnika, po otwarciu klapy zwiera do masy, 5 - czujnik zamknięcia klapy, po otwarciu klapy rozwarty od masy ( świeci się kontrolka otwartych drzwi). |
Odp: Niedziałający zamek tylnej klapy
Dzisiaj dorwałem jakiś stary miernik elektryczny i pomierzyłem napięcie na poszczególnych pinach na kostce od zamka porównując napięcia w moim aucie i drugim focusie gdzie wszystko działa jak należy i sprawa wygląda następująco.
Jest jeden pin na którym pojawia się napięcie podczas naciśnięcia przycisku do otwierania bagażnika takie samo jest w drugim aucie. I co najistotniejsze na jednym z pinów gdzie jest prąd stały (jest to pin środkowy przewód pomarańczowo-czarny) w moim aucie jest dwa razy mniejsze napięcie niż w drugim aucie. Czy z racji tego niskiego napięcia może klapa bagażnika się nie otwierać? Co może być tego przyczyną i jak ją można naprawić? Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi! |
Odp: Niedziałający zamek tylnej klapy
UP!
|
Odp: Niedziałający zamek tylnej klapy
UP!
|
Odp: Niedziałający zamek tylnej klapy
Może brakuje masy we wtyczce?
Czy podczas pomiarów masą było nadwozie, czy masa we wtyczce? |
Odp: Niedziałający zamek tylnej klapy
Sprawdzałem masę na nadwoziu oraz we wtyczce, w obu przypadkach jest identyczne napięcie.
Wynikiem niskiego napięcia może być przetarty gdzieś przewód? I jeszcze jedno pytanie, dlaczego w moim focusie w tej wtyczce jest 5 pinów, a w drugim aucie gdzie wszystko śmiga jest ich 4? |
Odp: Niedziałający zamek tylnej klapy
Up! ?
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:50. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.