Pochylenie (camber) jednego z tylnych kół
Dziś zauuważyłem chodząc z tyłu auta, że chyba jedno koło (prawy tył) mam bardziej w negatywie niż resztę. Na szybko wziąłem poziomicę i ostatni wydruk ze zbieżności przed zimą i wyniki to (Przód dla odniesienia, lewy tył stał przy drzewie i nie chciało mi się wracać po kluczyki).
lewy przód: 0,4st prawy przód: 0,45st prawy tył: 2,1st Z kolei na ostatnim wydruku mam: lewy przód: 0,39st prawy przód: 0,42st prawy tył: 2,06st Czyli biorąc poprawkę na pomiary poziomicą w warunkach polowych, można przyjąć, że jest jak na ostatniej zbieżności i powoli kąt koła wyjeżdża za zakres tolerancji, plus po prostu będzie mi wybierać oponę, a właśnie zamówiłem nowe. Stąd pytanie - Czy pochylenie z tyłu jest regulowane? Czy będzie to za pomocą tej śruby mimośrodowej: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Czy wystarczy, ze kupię po prostu zestaw nowych i pojadę na geometrię czy spodziewać się innych kłopotów? Resztę kątów mam w normie. I czy będzie to ta śruba? [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Pochylenie (camber) jednego z tylnych kół
Ta sruba sluzy do regulacji zbieżności. Troche tam kat sie moze zmienic ale za kat pochylenia odpowiedzialne sa wahacze kosc i banan. Moze masz juz wyrobone w nich tuleje gumowe.
|
Odp: Pochylenie (camber) jednego z tylnych kół
Dla pewności - to będą te: (?)
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] (domniemam, że to jest "kość") [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] (a to banan) (poycje ze sklepu przykładowe, planuję kupić gdzieś oryginały lub Lemfördera) |
Odp: Pochylenie (camber) jednego z tylnych kół
dokładnie takie
|
Odp: Pochylenie (camber) jednego z tylnych kół
Cytat:
Cytat:
|
Odp: Pochylenie (camber) jednego z tylnych kół
Tak, wymiana pomogła i wyrównała, choć prawe zbliżyło się do lewego, lewe niewiele się ruszyło. W niedzielę będę miał dostęp do wydruku z geometrii bo robiłem przy okazji poduszki McPhersona i ustawiłem wszystko.
P.S. Otworzę nowy temat, ale tak na szybko - czy tylko u mnie zawieszenie w Mondeo jest takie głośne na lekko zapadniętych studzienkach przy prędkościach miejskich? Jest mega sztywne, amorki wyszły 70% i nie ciekną ani nic, magiel jest nowy, drążki OK, na szarpakach nic nie wyszło, a wali niemiłosiernie. I w ogóle jest dość sztywne. Przy wymianie poduszek też nic nie wyszło. A do tego z lewej strony, od kierowcy na małych, poprzecznych nierównościach słychać czasami głuche pukanie, jak łącznik, ale te są idealne bez luzów, a samo puknięcie jest bardzo króciutkie. |
Odp: Pochylenie (camber) jednego z tylnych kół
Za puknięcie może odpowiadać poduszka amortyzatora, ja miałem taki przypadek, że zaczęło się od cichego a później było coraz bardziej słyszalne przy najeżdżaniu na progi zwalniające i itp. Sprawdzane było wszystko czyli łączniki, wahacze. Kupiłem nowy zestaw poduszkę + łożysko, wymieniłem i cisza do tej pory.
|
Odp: Pochylenie (camber) jednego z tylnych kół
Cytat:
|
Odp: Pochylenie (camber) jednego z tylnych kół
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:22. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.