Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Focus (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=94)
-   -   [Focus 2008-2011] 1.6 TDCI zapchany DPF/FAP ? (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=297523)

edzio-s 21-06-2019 15:25

1.6 TDCI zapchany DPF/FAP ?
 
1 załącznik(i)
Witam,
Chciałem zapytać czy ktoś może miał podobny problem i czy to może wskazywać na zapchany DPF/FAP. Jadąc sobie zauważyłem spadek mocy (jak by turbo nie chciało się załączyć) brak info o awarii. Na drugi dzień rano na zimnym silniku wyglądało OK. po rozgrzaniu znowu spadek mocy. Następne odpalenie silnika i już była obecna kontrola silnika. Po diagnozie komputerowej błąd z ERG
P0490 - Wysokie napięcie w obwodzie sterującym recyrkulacją spalin
P042F - EGR zablokowany w położeniu zamkniętym
W warsztacie jednak uznali że EGR wygląda OK i nawet po zamianie dalej coś jest nie tak. I polecili mi kontakt z elektrykiem...
wracając jednak auto całkowicie zgasło i nie dało się go już odpalić. Auto kręciło ale nie umiało zaskoczyć. Kolega który przyjechał mnie holować wpadł na pomysł aby spróbować odłączyć tą metalową rurkę która idzie z kolektora ssącego do chłodnicy EGR następnie już do samego zaworu EGR (załącznik). Auto zapaliło od razu. Co prawda osłabione i duszące się ale odpaliło i dało się nim zjechać.
Czy to możliwe że jest zapchany całkowicie DPF/FAP ? płyn FAP jest bo był sprawdzony. Czy może z innego powodu auto się dusi ?
Aktualnie błędy jakie się pojawiły po tym jak auto stanęło to:

P0490 - Wysokie napięcie w obwodzie sterującym recyrkulacją spalin
P042F - EGR zablokowany w położeniu zamkniętym
P2141 - Niskie napięcie w obwodzie sterującym przepustnicą recyrkulacji spalin
P0488 - Usterka dotycząca działania lub zakresu sygnału sterowania położeniem przepustnicy układu dolotowego
P2458 - Czas trwania regeneracji filtru cząsteczek stałych w pojeździe Diesel

Zastanawiam się czy jest sens czekać na elektryka czy szukać warsztatu gdzie zajmują się tym ustrojstwem DPF....

grundi_bdg 21-06-2019 16:18

Odp: 1.6 TDCI zapchany DPF/FAP ?
 
wyczyść EGR, odłącz wtyczkę*od EGR i zobacz co się wtedy będzie działo,

masz praktycznie wszytkie błędy związane z EGR więc nie szukał bym problemów w DPF,

edzio-s 21-06-2019 17:37

Odp: 1.6 TDCI zapchany DPF/FAP ?
 
Po odłączeniu wtyczki EGR, bez zmian. Auto nie pali.

grundi_bdg 21-06-2019 17:48

Odp: 1.6 TDCI zapchany DPF/FAP ?
 
W sumie racja, jak jest zamknięty to odpięcie wtyczki nic nie da, spróbuj odkręcić egr i odpal bez niego, to chyba będzie najlepsza diagnoza

edzio-s 21-06-2019 18:20

Odp: 1.6 TDCI zapchany DPF/FAP ?
 
jeżeli odkręcę EGR to auto odpali tak jak teraz odpaliło bez podłączenia rurki która jest na fotce - będzie przerwa taka sama jaką uzyskałem odłączając te metalową rurkę ze zdjęcia

adriansi 21-06-2019 19:45

Odp: 1.6 TDCI zapchany DPF/FAP ?
 
Podłącze się pod temat, czy do focusa 1.6 tdci 2010 rok trzeba coś dolewać do dpf ?

grundi_bdg 21-06-2019 20:38

Odp: 1.6 TDCI zapchany DPF/FAP ?
 
Cytat:

Napisał adriansi (Post 3144983)
Podłącze się pod temat, czy do focusa 1.6 tdci 2010 rok trzeba coś dolewać do dpf ?

Nie, DPF jest suchy

krzys1968 22-06-2019 02:24

Odp: 1.6 TDCI zapchany DPF/FAP ?
 
Cytat:

Napisał adriansi (Post 3144983)
Podłącze się pod temat, czy do focusa 1.6 tdci 2010 rok trzeba coś dolewać do dpf ?

Zbiorniczek kolo baku , przewidziany na 60tk po tym trzeba dolac plyn .

Bump:
Cytat:

Napisał grundi_bdg (Post 3145001)
Nie, DPF jest suchy

W MK3 jest suchy

adriansi 22-06-2019 07:43

Odp: 1.6 TDCI zapchany DPF/FAP ?
 
Cytat:

Napisał krzys1968 (Post 3145060)
Zbiorniczek kolo baku , przewidziany na 60tk po tym trzeba dolac plyn .

Bump:

W MK3 jest suchy

W/g Etis mój to EURO V, więc raczej suchy, :D

Ford
Model
Focus
Rodzaj nadwozia
Hatchback
Typ paliwa
Diesel
Pojemność silnika [cm3]
1600
Kraj producenta
Niemcy
Kolor lakieru
Frozen White
Wersja
Seria 20
Silnik
1.6L Duratorq CR TC
Typ silnika
DV6T
Norma emisji spalin
Emisja Etapu V
Moc silnika
66KW (90HP)
Typ skrzyni biegów
Manualna
Napęd
FWD

EW1 22-06-2019 10:08

Odp: 1.6 TDCI zapchany DPF/FAP ?
 
edzio-s
Podłącz forscan czy jakąś serwisówkę i sprawdź różnicę ciśnień DPF . Zapchanie całkowite DPF może doprowadzić do poważnych uszkodzeń sprężarki ,wtrysków a nawet silnika . Nie lekceważ tego i nie eksploatuj silnika nim nie usuniesz przyczyn . Czytając to właśnie opis odpowiada całkowitemu zapchaniu DPF a najczęstszą przyczyną jest niesprawna turbina bądź w mniejszym stopniu lejące wtryskiwacze , proces narasta stopniowo i gdy osiągnie apogeum może być za późno. DPF i turbina mogą przy niesprawności jednego z tych elementów bardzo szybko się zużyć . DPF jest elementem wymiennym i powinien być wymieniany co około 120 tyś a inną opcją jest regeneracja czyli mycie DPF-a pod wysokim ciśnieniem z dodatkiem odpowiedniej chemii (zajmują się tym wyspecjalizowane firmy) i można prawie 100 % sprawności odzyskać .


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.