Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Focus (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=94)
-   -   [Focus 2011-2014] Błąd przepływomierza (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=294792)

pacuro 13-04-2019 11:24

Błąd przepływomierza
 
Przy deptaniu do 3000-3500 rpm albo przy długim hamowaniu silnikiem (np. dojeżdżanie do skrzyżowania) wyskakuje błąd przepływomierza. Tryb awaryjny, silnik nie ciągnie.

KOD: P00BC:00-26 Zakres/jakość sygnału w obwodzie A przepływomierza masowego lub objętościowego powietrza - zbyt mały przepływ powietrza

Filtr powietrza ma kilka tys. km. Obudowa filtra i rura dolotowa zmontowane poprawnie. Spalanie poprawne - średnio z komputera 5,5L w trybie mieszanym. Temperatura silnika średnio 78 C. Nie za nisko?
Na test podmieniłem przepływomierz na inną sztukę i kiedy już myślałem, że jest ok (butowanie i hamowanie silnikiem go nie rusza) to w zabudowanym 50 kmh @ 1700 rpm wyskoczył mi błąd.

KOD: P00BC:00-A7 Zakres/jakość sygnału w obwodzie A przepływomierza ...
KOD: P0104:00-24 Usterka sporadyczna w obwodzie przepływomierza

Zauważyłem, że na tym pierwszym przepływomierzu egr otwiera się do ~17%, natomiast na tym drugim nie złapałem odczytu egr innego niż 0%.

Od czego zacząć?
Wiem, że było już klika tematów. Jednak odpowiedzi w nich nie podsuwają mi rozwiązania.
Z góry dzięki za pomoc.

pacuro 29-04-2019 08:13

Odp: Błąd przepływomierza
 
Polując na błędy przepływomierza, zanotowałem, że zawór egr otwiera się nie więcej niż ~15%. Wykręciłem go, przeczyściłem i zamontowalem na swoje miejsce. Moim zdaniem nie był zapieczony. Zrobiłem adaptację Forscanem. Silnik klekotał kilka sekund i wrócił do normalnej pracy. Gdy już myślałem, że wszystko naprawione, to przy zjeździe z wiaduktu puszczając gaz znowu wyskoczył błąd przepływomierza. Co dalej sprawdzać?
Czy ktoś może mi powiedzieć/potwierdzić ile % otwiera się/powinien otwierać się zawór egr na jałowym w 1.6 8v tdci?

pacuro 06-05-2019 16:48

Odp: Błąd przepływomierza
 
Po czyszczeniu i adaptacji zaworu egr, zanotowałem dużo większe wartości otwarcia. Nawet 50%. Zapieczony nie był.
Przechodzenie w tryb awaryjny jednak nie ustąpiło. Przy zjeżdżaniu z testowego wiaduktu znowu to samo. Szukając dalej zauważyłem, że przepustnica pozostaje cały czas w tej samej pozycji - 87,45% i 0,64V. Rozumiem, że to silnik doładowany, mimo to przepustnica powinna pracować. Czy ktoś z 1.6 tdci 115km może sprawdzić u siebie wartości przepustnicy podczas jazdy?

pacuro 08-05-2019 08:25

Odp: Błąd przepływomierza
 
Przepustnica sprawdzona - działa tylko jako klapa gasząca. Ładnie zamyka się przy wyłączeniu silnika.
Teraz kolej na MAP. Przy hamowaniu silnikiem żądane ciśnienie w kolektorze dolotowym to 100 kPA, natomiast MAP pokazuje 110 kPA. Siłownik turbiny ma wtedy 100%, gdzie przy jeździe ze stałą prędkością 87,45% a przy pałowaniu nawet do 50%. Przy gazowaniu MAP pokazuje przez większość czasu ciśnienie większe niż żądane. Czy to już oznaka usterki czujnika?
Gdzie on siedzi w 1.6 TDCI 115KM? Czy warto go czyścić czy od razu wymienić na nowy?

pacuro 13-05-2019 21:38

Odp: Błąd przepływomierza
 
Czujnik MAP podmieniony na nowy. Fabryczny był "w oleju" ale jak widać dla niego to normalne warunki pracy i odczytywał poprawnie. Z nowym ciśnienie w dolocie nadal 110 vs żądane 100 kPa przy hamowaniu silnikiem. Przy zwyczajnej jeździe też większe. Więc poprzednie odczyty były poprawne.
Czego szukać dalej? Wykluczyłem już wielką czwórkę (maf, map, egr, przepustnica).
Czy na całym forum na prawdę nikt nie potrafi odczytać w swoim 1.6 TDCI, żebym mógł porównać ze swoimi ciśnieniami? Prawie 1000 wyświetleń i nikt nie napisze jakie ma ciśnienie przy hamowaniu silnika?

mimo1975 02-01-2020 18:10

Odp: Błąd przepływomierza
 
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

krystianen 02-01-2020 22:39

Odp: Błąd przepływomierza
 
Cytat:

Napisał mimo1975 (Post 3208762)
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

nie bardzo rozumiem co ten film wnosci.

Cytat:

Napisał pacuro (Post 3130625)
Czego szukać dalej? Wykluczyłem już wielką czwórkę (maf, map, egr, przepustnica).

znalazles winowajce?

pacuro 17-01-2020 13:51

Odp: Błąd przepływomierza
 
@[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
Dzięki za odpowiedź. Odczyty z MAP są, jednak na Twoich logach brakuje mi jednej rzeczy - żądane ciśnienie w dolocie. Dopiero wtedy wiadomo czy przeładowuje, czy niedoładowuje.
@[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
Trochę czasu minęło. Niestety problem nadal występuje. W wakacje wymieniłem zawór N75 na nowy, bo stary ewidentnie nie odbijał. Gdy myślałem, że wszystko jest dobrze, to przyspieszając ponad 3500 rpm złapałem Aw.Sil. Łapy opadły.
Co ciekawe kiedy jest ciepło (wiosna, lato, jesień), to wprowadzenie silnika w tryb awaryjny jest bardzo trudne. Najczęściej zapala się MIL, najczęściej na jałowym biegu (korki w mieście, czekanie na skrzyżowaniu) i od razu widać chmurę dymu przy przyspieszaniu. Często też MIL się nie zapala, brakuje mocy i kopci - wtedy w błędach świeci przepływomierz.
Natomiast gdy jest zimno na dworze (poniżej +10C), to MIL nie włączył się przez 2 miesiące, natomiast Awaria Silnika bez problemu przy hamowaniu silnikiem albo przy pałowaniu.
W lecie robiłem rozrząd. Mechy wzięli focusa na rolkę i zauważyli, że w momencie Awarii Silnika, zamraża się ramka ... czujnika temperatury zewnętrznej. Temperatura otoczenia +30C, a zamrożona ramka to -4C. Niestety usterki nie znaleźli. Mam teorię dotyczącą wadliwego czujnika temperatury zewnętrznej w lewym lusterku. Może jakoś wpływa na pracę czujników. Może to wariactwo, jednak brak innych pomysłów. Namierzę na aukcji używany czujnik i podmienię. Dodatkowo mechy powiedzieli, że ten turbina w tym silniku nie powinna ładować więcej niż 1,2 atm. Prawda to?

Jeszcze jedna sprawa - nie widzę bym wcześniej pisał - odkąd szukam usterki, to nie występuje u mnie "rozładowanie" turbiny przy puszczaniu gazu. Charakterystyczny ruch sztangi w górę na ok. 1 sekundę. Sztanga bez problemu daje się wciągnąć do końca ustami przez rurkę. Po odłączeniu podciśnienia od gruszki, turbina nie ładuje. Wygląda na to, że kierowniczki łopatek turbiny pracują w całym zakresie.
Jest tak jak na tym filmie z C4 - sztanga się nie wysuwa i słychać takie delikatne czknięcie po zjechaniu obrotów.
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
Jakieś pomysły?
Powinno być tak:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
Może gruszka do wymiany bo membrana się rozciągnęła?

Auto nadal pali poprawnie (średnio 5,5L w trybie 80/20 miasto/szosa). Gdy nie wpadnie w Awarię Silnika czy MIL, to ma pełną moc i nie kopci/nie śmierdzi niedopalonym olejem.

mkk1 05-07-2020 18:00

Odp: Błąd przepływomierza
 
@[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] , udało siędojść co i jak ? Też mnie dopadł P00BC

Pepe28 10-09-2020 20:41

Odp: Błąd przepływomierza
 
Witam.

Czy ktoś już uporał się z błędem P00BC? Bład ("natychmiast serwis, awaria silnika")wyskakuje zazwyczaj przy redukowaniu prędkości na tempomacie ze 120 do 100. Samochód wpada w tryb awaryjny i traci większość mocy. Po ponownym zapaleniu silnika błąd na jakiś czas znika. Dzisiaj wymieniłem przepływomierz na nowy. Nic to nie pomogło. H E L P panowie!

Proszę o pomoc!


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.