Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Fiesta (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=99)
-   -   [Fiesta 2001-2008] Wentylator chłodnicy nie działa (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=290058)

Angel-217 14-06-2016 14:55

Nie włącza się wentylator przy wysokiej temperaturze
 
Witam, mamy ostatnio z naszym Fordem ogromny problem. Przy wysokiej temperaturze nie włącza się wentylator chłodzenia. Teraz latem to kwestia 10 min jak płyn w chłodnicy się wygotowuje a spod maski dymi. Sprawdzony został układ chłodniczy, to znaczy płyn nie ucieka przez nieszczelności. Wszystkie styki i bezpieczniki podobno przez mechanika sprawdzone. Termostat i czujnik temp wymienione na nowe - pokazują poprawnie wysoką temperaturę. Sam wentylator też sprawny, bo włączany ręcznie ładnie chłodzi i temp spada do normalnej. Podobno diagnostyka kompa pokazała jakiś błąd. Facet w warsztacie naprawił błąd w komputerze według wskazań z diagnostyki. Komputer podłączony do samochodu - i nadal to samo. Co to może być?

Gimnastikball 15-06-2016 07:28

Odp: Nie włącza się wentylator przy wysokiej temperaturze
 
Zgnity, pęknięty przewód.

przejścia do sprawdzenia

impresja 16-06-2016 07:45

Odp: Nie włącza się wentylator przy wysokiej temperaturze
 
a masz klimę? przy klimie się włącza?

Angel-217 17-06-2016 07:53

Odp: Nie włącza się wentylator przy wysokiej temperaturze
 
Cytat:

Napisał impresja (Post 2612280)
a masz klimę? przy klimie się włącza?

Przy klimie się włącza. Ostatnio zaprowadziliśmy całe auto do serwisu, który wymieniał procesor w komputerze. Podpięli komputer, rozgrzali auto i wentylator się wtedy włączył, ale spojrzeliśmy po maskę, a tam płyn chłodniczy znów "pluje' spod korka. Panowie stwierdzili, ze takie ciśnienie w zbiorniku jest normalne, tylko z korkiem coś jest nie tak i nie trzyma poprawnie. Mieliście taką sytuację? Korek zamówilismy w Fordzie, zobaczymy czy jak przyjdzie nowy, to problem wylewania płynu zniknie. Wspomnieli też coś o ewentualnym problemie przy głowicy (powtarzam co powiedzieli, nie znam się zupełnie) i że to by była grubsza robota. Czy to problem z głowicą może się przekładać na grzanie się? Jakieś doświadczenia?

salom 18-06-2016 21:23

Odp: Nie włącza się wentylator przy wysokiej temperaturze
 
Nalać wody do zbiorniczka do kreski max, uruchomić silnik bez korka, obserwować płyn, jak bąbluje lub unosi się albo wylewa, to uszczelka, lub co gorsze, pęknieta głowica.
A korek pasuje prawie kazdy, koszt 10 zł.

slawomirro 25-02-2017 09:52

Wysoka temperatura silnika
 
Mam coś nie tegeś z wiatrakiem chłodnicy, który się przekłada na wysoką temperaturę silnika.

Samochód się rozgrzewa podczas jazdy do 84-85*C. Tzn tak podaje informacja o temperaturze silnika. Jak utknę wkorku temperatura skacze szybko rośnie
do 94*C i potem jeśli dalej korek jest długi to rośnie aż do 100*C. Jak ruszę i pojadę chwilę, spada, ale nieznacznie, po dłuższej jeździe
(teraz przy +paru stopniach) temperatura spada do 85*C.
Niemniej, gdy mam taką wysoką temperaturę silnika to wiatraka nie słyszę wogóle.

Jest tak przy WYŁĄCZONEJ klimatyzacji. Załączenie klimatyzacji powoduje, słyszalne na kilometr, pracę wiatraka, który na najwyższym biegu schładza silnik.
I faktycznie przy załączonej klimatyzacji, w korku, temperatura silnika spada. Wyłączenie klimatyzacji wyłącza głośny wiatrak i temperatua znów rośnie.

Sam wiatrak jest tak ekstremalnie głośny, że gdy klima działa jakiś gość na stacji benzynowej pytał się czy u mnie jest ok w aucie...
Swoją drogą to było przy ostatnich +11*C kilka dni temu, sam silnik nie był rozgrzany, raptem do ok 50*C, a z włączoną klimą wiatrak zasuwał na full
już od jego startu pod domem.

Teraz tak. Płyn chłodniczy wymieniałem jakies pół roku temu, wycieków nie ma, bo płynu nie ubywa i nic dolewać nie muszę.
Pompę wody też wymieniałem w zeszłym roku. Dokładną temperaturę silnika odczytuję jeżdżąc z włączoną taką opcję w menu serwisowym.

jakieś pomysły?

EW1 25-02-2017 14:25

Odp: Wysoka temperatura silnika
 
Mogę jedynie podpowiedzieć jak ja to sprawdzam . Na uruchomionym silniku czekam aż się zagrzeje i termostat puszcza duży obieg a po jakimś czasie musi się załączyć wentylator chłodnicy , jeśli to nie następuje pierwszą rzeczą sprawdzam czujnik temperatury odpowiedzialny za jego włączenie. Wypinając wtyczkę sprawdzam na krótko załączanie wentylatora i wtedy mniej więcej wiem czy wentylator czy czujnik jest walnięty

romano11 25-02-2017 15:08

Odp: Wysoka temperatura silnika
 
Cytat:

ja to sprawdzam . Na uruchomionym silniku czekam aż się zagrzeje i termostat puszcza duży obieg a po jakimś czasie musi się załączyć wentylator chłodnicy
OK, tylko ten czas jest baaardzo różny w różnych bolidach.
We fiaciku silnik grzał się błyskawicznie, chwilę postał i już wiatrak się pobudzał do życia, włączał się często, ale dość krótko pracował.
Opel, suzuki i ford na postoju grzeją się zdecydowanie dłużej, wiatrak włącza się rzadko i na krótko (w porównaniu z fiacikiem).
Zaś yamaszka... tam jak w lato (upały) się wiatrak włączy, to końca nie widać...

Bump:
Cytat:

Mam coś nie tegeś z wiatrakiem chłodnicy, który się przekłada na wysoką temperaturę silnika.

Samochód się rozgrzewa podczas jazdy do 84-85*C. Tzn tak podaje informacja o temperaturze silnika. Jak utknę wkorku temperatura skacze szybko rośnie
do 94*C i potem jeśli dalej korek jest długi to rośnie aż do 100*C. Jak ruszę i pojadę chwilę, spada, ale nieznacznie, po dłuższej jeździe
(teraz przy +paru stopniach) temperatura spada do 85*C.
Niemniej, gdy mam taką wysoką temperaturę silnika to wiatraka nie słyszę wogóle.

Jest tak przy WYŁĄCZONEJ klimatyzacji. Załączenie klimatyzacji powoduje, słyszalne na kilometr, pracę wiatraka, który na najwyższym biegu schładza silnik.
I faktycznie przy załączonej klimatyzacji, w korku, temperatura silnika spada. Wyłączenie klimatyzacji wyłącza głośny wiatrak i temperatua znów rośnie.

Swoją drogą to było przy ostatnich +11*C kilka dni temu, sam silnik nie był rozgrzany, raptem do ok 50*C, a z włączoną klimą wiatrak zasuwał na full
już od jego startu pod domem.

Pompę wody też wymieniałem w zeszłym roku. Dokładną temperaturę silnika odczytuję jeżdżąc z włączoną taką opcję w menu serwisowym.

jakieś pomysły?
Na moje nieuzbrojone oko jest OK, jeśli tylko wiatrak się włączy mimo wyłączonej klimy. A włączy się dość późno...
Wierz mi, że sam też byłem ciekaw, czy i kiedy się to to uruchamia i powiem Ci, że długo... 20 minut "jazdy" po platz'u manewrowym do nauki jazdy, wskazówka na desce stoi jak zaczarowana na 90* (wtedy jeszcze nie wiedziałem o menu serwisowym, teraz, jak już wiem - nie sprawdzałem wskazań) i wreszcie wiatrak ruszył... tak że bez obaw.
A co do startu wiatraka przy włączeniu klimy - no przecież tak to działa. A że przy okazji chłodzi też silnik? Od spadku temperatury jest termostat i on się przymknie w razie potrzeby.
Na innym forum ludź pisał, że wskaźnik pokazuje 90* (by nie niepokoić użytkownika :D), gdzie w tym momencie odczyt temp. z komputra to było 108*...
Jak nie zapomnę, to następnym wyjazdem, dla Twojej spokojności, włączę "pokaz" temp. w menu i czas do włączenia wiatraka. Długie minuty...

slawomirro 25-02-2017 18:30

Odp: Wysoka temperatura silnika
 
Cytat:

Napisał romano11 (Post 2757004)
Na innym forum ludź pisał, że wskaźnik pokazuje 90* (by nie niepokoić użytkownika :D), gdzie w tym momencie odczyt temp. z komputra to było 108*...

Wg literatury samochodowej, temperatura większa niż 95*C szkodzi silnikowi. Graniczną jest chyba 120*C i pewnie że można jeżdzić przy 108, tylko pytanie jak długo to silnik wytrzyma.
Swoją drogą to wiatrak mi też hałasuje, ktoś gdzięs tu lub na innym forum pisał że jak mu hałasował, to wymienił łożysko wiatraka i mu pomogło. Może to też i oto chodzi.
Cytat:

jak nie zapomnę, to następnym wyjazdem, dla Twojej spokojności, włączę "pokaz" temp. w menu i czas do włączenia wiatraka. Długie minuty...
Byłbym wdzięczny, będę miał porównanie.

romano11 25-02-2017 19:13

Odp: Wysoka temperatura silnika
 
Cytat:

Wg literatury samochodowej, temperatura większa niż 95*C szkodzi silnikowi. Graniczną jest chyba 120*C i pewnie że można jeżdzić przy 108, tylko pytanie jak długo to silnik wytrzyma.
Swoją drogą to wiatrak mi też hałasuje, ktoś gdzięs tu lub na innym forum pisał że jak mu hałasował, to wymienił łożysko wiatraka i mu pomogło. Może to też i oto chodzi.
Byłbym wdzięczny, będę miał porównanie.
Więc tak: zdefektowane łożysko wiatraka musi być słychać inaczej, niż normalny szum wentylatora.
Co do temperatury - znalazłem wątek i ludzie piszą tak:

Cytat:

Opel AJ - na zegarach 90 i ani drgnie, komputer 80-108. Std temp przy jezdzie miejskiej to zakres100-108, na autostradzie regularnie zbija do okolo 90. W sumie takie zegary to mozna sobie kontrolka zastapic (zreszta jak w A H)
I dalej:
Cytat:

Zaraz zaraz..to temperatura płynu czy oleju? 108 to za dużo...
Cytat:


W Z22SE prawidłowe jest w czasie jazdy około 90st.C. Na postoju temperatura rośnie do 105st.C. dopiero wtedy włącza się wentylator i zbija poniżej 100. I tak w kółko. Czasami dochodzi do 106 - 108.

Jest to prawidłowe, opisane w instrukcji.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.