|
zakup nowego MK4 z TDCI
Witam,
Dotychczas jeździłem tylko na silnikach benzynowych. Mimo awaryjności mojego MK3 (cenię komfort oraz jakość prowadzenia) zamierzam wymienić auto na MK4. Zamierzam kupić z silnikiem TDCI. Do wyboru są 2.0 (130 KM)i 1.8 (100 i 125KM)(skrzynie 5,6 biegowe) Jeśli chodzi o skrzynie to 6 biegów wydaje się lepszym rozwiązaniem. Przejechałem kilkanaście kilometrów autem testowym 2.0 TDCI (silnik PSA) - niezła dynamika, ogólnie OK. Sprzedawca zapewnia, że różnice pomiędzy 1.8 125 KM i 2.0 130 KM są niezauważalne. Silnik 1.8 jest 8 zaworowy, korpus żeliwny; 2.0 16 zaworowy, korpus aluminiowy W 2.0 jest zbyt duża emisja i stosuje się dodatkowy filtr, który należy uzupełniać podczas przeglądów i wymieniać do jakiś czas. Jaki silnik wybrać, kierując się ceną, kosztami serwisu i awaryjnością. |
Ja jeżdżę MK3 2.0 TDCI i tez miałem teraz okazje pojeździć MK4 2.0 TDCi i według mnie różnica jest bardzo duża. Oczywiście jeżeli kierujesz się kosztami to wybierzesz 1.8 ale ja jestem zdania, że wole zacisnąć pasa i mieć lepiej :) A co do skrzyni to 6 biegowa nie podlega dyskusji.
|
Cytat:
roznica jest w przypadku focus pomiedzy 1.8 tdci a 2.0 tdci to napewno jest tez w przypadku Mondeo Ile km przejezdzasz rocznie, czy jest to glownie miasto czy trasy ? Cytat:
2.0 tdci przynajmniej w Focusie jest glosniejszy od 1.8 tdci, natomiast kwestia skrzyni 6 biegowej to super rozwiazanie w trasie, Mondeo MKIV 1.8 tdci tez jest oferowane z 6 biegowa przekladnią Cytat:
jesli mialbys kupowac 2.0 tdci i nie jezdzic duzo to lepiej za niewiele wieksze pieniadze kupic Mondeo MKIV z 2.5 litrowa doladowana benzyna, fakt koszty jazdy beda odrobine wyzsze ale za bezdysusyjnie wieksza frajde z jazdy pozdrowienia ford_driver |
Cytat:
Znalazłem specyfikacje silników 1.8 92 kW (125 KM) przy 3700 obr/min 320 / 340* Nm przy 1800 obr/min 2.0 103 kW (140 KM) przy 4000 obr/min 320 / 340* Nm przy 1750-2240 obr/min Moment jest zbliżony, niestety nie mam wykresu, może w przypadku 1.8 jest to pik |
Witam
mam MK4 z 2.0 140 KM TDCI silnik ogólnie rewelacja jeśli chodzi o dynamikę, spalanie w trasie ok 8 litrów przy jeździe 130-150 km/h jest jednak pewna rzecz,która denerwuje, do pewnych obrótów (1800) silnik wpada w "dziurę" mocy i czasami gaśnie, przy 1800 uruchami się turbina i rusza jak rakieta. Te "dziura" jest dość uciążliwa zwłaszcza w jeździe miejskiej Co jest godne polecenia, to dynamika na 6 biegu, pozwalająca n wyprzedzanie na trasie kolum pojazdów. |
Od 3 tygodni mam Mondeo 1.8 TDCI 125 KM, 6 biegów kombi.
Kupiłem go zamiast 2.0 TDCI z 2 względów. 1) Jest o ok 7 tys. PLN tańszy od 2.0, 2) 1.8 TDCI powinien być mniej kłopotliwy w eksploatacji, ponieważ jest prostszy w konstrukcji od 2.0 . Mam sąsiada z Focusem 2.0 TDCI i ciągle nękają go drobne awarie typu migające kontrolki oraz są kłopoty z elektronicznym pedałem gazu. Niewątpliwie 2.0 TDCI jest dynamiczniejszy od 1.8 i prawdopodobnie ma bardziej płaską krzywą momentu obrotowego. Spalnie w obu silnikach jest bardzo zbliżone i raczej wysokie jak na diesle. Wrocilem właśnie z Chorwacji i spalanie wyniosło ok 8,5 l/100km. Jazda z bagażnikiem dachowym, korki na autostradach, włączona klimatyzacja i 4 godziny stania w korku do promu z włączonym silnikiem i oczywiście klimatyzacją. Komputer pokładowy pokazywał spalanie 7,2 l/100 km, ale moje obliczenia są takie jak wyżej. Mam wrażenie, że spalanie jest co najmniej takie jak w starym 2.0 TDCI 115 KM. I jeszce jedno. Niestety turbodziura poniżej 2000 obrotow jest wyczuwalna. U dilera zaglądnołem do auta testowego 2.0 TDCI i tam spalanie na kompie było 9,5 l 100 km. Więc jak na diesla to sporo. |
Cytat:
Cytat:
nie oczekiwalbym spalanie ponizej 7l w aucie o masie 1,6t 125KM na ta "krowe" wg mnie malo ale biorac pod uwage cene i problemy z 2,0 to jesli juz koniecznie diesla to 1,8 + chip albo 2,0tdci 130KM i tez chip :fcp1 |
Cytat:
o silniku 1,8 tdci w focusie II zlego slowa nie powiem mila kultura pracy, cichy, zero problemow eksploatacyjnych 2.0 tdci tez w focusie II to lepsze osiagi, glosniejszy i ciagle lekkie problemy z kontrolkami plus nieoczekiwane gasniecia np w trakcie wyprzedzania do tego 2.0 tdci w Mondeo MKIV ma filtr DPF a to kolejne problemy szczegolnie przy czestej jezdzie miejskiej o ile nie dysponujesz "ropa" do diesla w specjalnie niskiej cenie osobiscie uwazam ze zakup diesla w warunach polskich przy przebiegach 30 tys rocznie nie ma specjalnego sensu (w krajach starej UE oplaty za "ekologie" sprzyjaja dieslowi i uzytkowanie jest dodatkowo tansze) jesli chcesz szybko jezdzic 2.0 tdci to lepiej kupic 2.5 benzyna turbo przy osiagach bliskich max tego silnika wspomniana jednostka benzynowa bedzie jezdzila na luzie co moze zaowocowac podobnym spalaniem, cena tych aut jest wrecz taka sama wiekszy problem to wybor pomiedzy 1.8 tdci (6 biegow) a 2.0 benzyna - benzyna jest zdecydowanie tansza co rekapensuje roznice w spalaniu, cenie paliwa Cytat:
gdyby nie wieksza acyza na auta powyzej 2.0 to benzyna turbo bylaby tansza od tego 2.0 tdci, moje doswiadczenia z dieslami to w skrocie: ogolnie do jazdy ok ale rewelacji sie nie spodziewaj osobiscie drugi raz na silnik 2.0 tdci (Focus II) bym sie nie zdecydowal, 1,8 tdci (Focus II) o ile nie masz sklonnosci do szybszej jazdy jest calkiem ok ale przy niewielich przebiegach dobra alternatywa jest 2.0 benzyna pozdrowienia ford_driver |
Mam pytanie trochę z boku ;) A co z fordowskim (wraz z PSA) dieslem 2.2 TDCI? Czemu nie ma go w ofercie w MK4?
|
peterpz, ano nie ma, bo jak słyszałem w ASO na początku 2008 Ford przygotowuje się do 3.0 tdci. Ciekwe, na ile jest to prawdziwe. :fcp15
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:42. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.