Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Mondeo 1996-2000] st200 2.5v6 jak wyjąć alternator? (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=283086)

naveintre 03-07-2018 18:35

st200 2.5v6 jak wyjąć alternator?
 
Jakieś porady jak wyjąć alternator ? Na forum nic sensownego nie znalazłem. Dolną śrubę idzie odkręcić ale jak dostać się do górnej? alternator Wyjdzie od strony koła jak zluzuję łącznik?

Profesor 03-07-2018 20:49

Odp: Mondeo mk2 st200 2.5v6 jak wyjąć alternator?
 
O ile dobrze pamiętam trzeba było odkręcić końcówkę drążka kierowniczego .Inaczej to pół auta trzeba wydzierać.:razz:

naveintre 03-07-2018 22:21

Odp: st200 2.5v6 jak wyjąć alternator?
 
Drążek to nie problem. Jak dostać się do górnej śruby :D

GUTOW 04-07-2018 10:53

Odp: st200 2.5v6 jak wyjąć alternator?
 
Od góry Panie kolego da się ją wykręcić ciężko jest ale da sie☺w mk3 wyciągnąłem to u Ciebie będzie podobnie resztę jak kolega poniżej napisał.Najlepiej to odkręcić drązek i stabilizator z tego co pamiętam.

Profesor 04-07-2018 19:51

Odp: st200 2.5v6 jak wyjąć alternator?
 
- alternator trzyma się na 3 śrubach do uchwytu który wystaje z silnika. Śruby odkręca się od strony środa osi silnika że się tak wyrażę - klucz bodajrze 13 nasadowy. 1 odkręcasz od góry (trzeba mieć wąską ręce) i kręcić grzechotką w okolicy cewki, jedną na dłuuugiej przedłużce na grzechotce i kręcicsz w okolicach skrzyni biegów (ramie dobre 50 cm , a trzecia łatwo idzie.

- z alternatora wypinasz wtyczkę 2 PINową, oraz wtyczkę 1 PINową (wsuwka). Dodatkowo odkręcasz kluczami 10 i 13 dwa przewody grube do AKU.

- z tego co pamietam jest jeszcze jeden wspornik montowany do bloku silnika, ale z nim nie ma większych problemów z odkręceniem.

- pasek ściągasz najepiej "łyżką" - długi łom - dobry metr, półtora i zapierasz się za poduszkę silnika wkładając łom pionowo i za napinacz - ciągniesz "do siebie" stojąc przed silnikiem. Potrzebna będzie druga osoba do ściągnięcia paska. Napinacz można zdemontować kluczem "L" o przekroju kwadratu, ale baaaardzo cięzko będzie podejść bez podniesienia silnika do góry (podłużnica)

Aby wyjąć alternator musisz odkręcić końcówkę drążka kierowniczego. Nic więcej nie powinno przeszkadzać... no i koło prawe


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.