1.8 TDDI, jak używać.
Dzień dobry,
od 3 dni jestem posiadaczem Focusa Kombi z 99 roku z silnikiem 1.8 TDDI. W związku z tym, że moje wszystkie poprzednie auta miały silniki benzynowe mam pytanie. Jak obchodzić się z silnikiem 1.8 TDDI? Lubi wysokie czy niskie obroty? Należy się z nim obchodzić delikatnie czy można wciskać pedał gazu do podłogi i "szaleć"? Jeśli macie jakieś doświadczenia z tym silnikiem, to proszę podzielcie się nimi. Z góry dziękuję |
Odp: 1.8 TDDI, jak używać.
Możesz używać pedału gazu jak chcesz, to tylko Twój wybór. Nie słuchaj mądrości ludowych które twierdzą że dizle nie lubią wysokich obrotów - bo to po prostu nieprawda.
Inna kwestia że efektywność sporej części diesli kończy się po 3.5tyś obrotów, i nie ma sensu ich kręcić wyżej, bo przyśpieszenie jest słabsze niż między 2-3.5tyś obrotów. Jak wyczujesz zakres użytecznych obrotów, to nauczysz się nim jeździć dynamicznie i bezproblemowo. |
Odp: 1.8 TDDI, jak używać.
Kolego na pewno nie pałować na zimnym to wiadomo . Nie jeżdzić na wysokim biegu na niskich obrotach .W mieście jeżdziłem spokojnie ale dynamicznie bez zamulania spod świateł i łykał 7-7.5L/100km .Trasy autostradowe z predkościa 160-170km/h bywały i nie robi to na nim wielkiego wrażenia ,6 lat jazdy i grama oleju nie wciągnął tylko licz się ze spalaniem kolo 8-9L. Jak jeździłem w trasę z młodym to spokojnie jadąc 5L mu styka. Co 3-4 pełne tankowanie dodawałem olej 2T i wtryski miały sie bardzo dobrze . Auto ze złomowane z przebiegiem 390tys i dalej by jeździł gdyby nie wypadek i całka .
|
Odp: 1.8 TDDI, jak używać.
Cytat:
|
Odp: 1.8 TDDI, jak używać.
Z ciekawości jaki przebieg na liczniku?
A w temacie to silnik traktuj normalnie tzn obroty przy normalnej prędkości przelotowej ok 2000 obr/min, jak pociągniesz do 3000-3,500 to też nic mu nie będzie (oczywiście nie permanentnie). Bardzo istotne w jakiej kondycji jest teraz...bo może być tak, że przy tych 3-3,500 obr będziesz widział ubytki oleju czy wycieki i inne podobne, ale nie koniecznie. Na niskich obrotach w okolicach 1500 sinik jest dość słaby, czuć turbodziurę więc nie ma sensu jeździć w tym zakresie obrotów. A tak to co, dbać o filtry i ich jakość, paliwo uczciwe, dolewać 2T (ja lałem Orlenowski pomimo, że są lepsze), szczelność układu paliwowego, rozrusznik i akumulator. Jak to będzie w stanie conajmniej dobrym to odpalisz w każda zimę. Jakie odcinki będziesz nim pokonywał, duże miasto? |
Odp: 1.8 TDDI, jak używać.
Cytat:
Generalnie będą to dość małe odcinki, mieszkam w małej miejscowości. Planuję w weekendy przejeżdżać troszkę dłuższe trasy. |
Odp: 1.8 TDDI, jak używać.
Czyli jazda na zimno, cóż żaden diesel tego nie lubi ale jak przypilnijesz akumulatora to nie powinno być problemów (ja również używałem przez ok 5 lat tylko po małym mieście) i np zimą co 2-3 m-ce doładowywałem prostownikiem i było ok..
Co z tym przebiegiem?? |
Odp: 1.8 TDDI, jak używać.
Cytat:
Nie zauważyłem pytania :) Na liczniku jest ponad 250k, ale w aucie był wymieniany silnik z przebiegiem ok 100k |
Odp: 1.8 TDDI, jak używać.
Sądzisz że na fabrycznie nowy?
Ja miałem z 2001 i sprzedałem w 2016 z 365000 km (z papierów mogłem dołozyć ok 50000 km). Dążę do czego innego (nie chcę udowadniać że przebieg jest inny, nie o to chodzi) mianowicie te silniki dają radę do 400000-500000 km jeśli są traktowane z uwagą. Więc masz jako taki pogląd na spodziewany stan silnika. Poza tym nowy nabytek to sie ciesz. Jeśli zawieszenie jest ok, to polubisz to auto... ale licz się również z możliwymi kosztami przynajmniej na początku - chociaż nie wiem jakie masz podejście do samochodów, ja mam małą korbę... ;) |
Odp: 1.8 TDDI, jak używać.
Cytat:
Auto kupiłem od kolegi, który sam przy nim dużo robił, Fordzik jest w dość dobrym stanie, zawieszenie nie stuka (w bagażniku słychać jakieś stuki, ale nie wiem co to) zawieszenie ma dobre, bardzo małe ślady (jednostki) korozji. Czy fabrycznie nowy? Nie wiem, ale wygląda dobrze. Suchy i nie poskładany byle jak. |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:25. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.