Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Mondeo 2007-2014] 1.8 tdci 125KM mocne dławienie przy przyspieszaniu np na 5 biegu (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=256477)

sebastiangora 07-01-2017 00:34

1.8 tdci 125KM mocne dławienie przy przyspieszaniu np na 5 biegu
 
Witam serdecznie,
Wczoraj przejechałem 600km autostrady, nie szybciej niż 120km/h. Głównie na 5 biegu, wciskając gaz, silnik się dusi, tak jakby nie dostawał paliwa. Gdy jechałem troszkę pod górę, często silnik ciągnął jedynie na minimalnym gazie, 100-110km/h max, przy wcisnięciu pedału odrobine mocniej zaczynał się dławić, wciskając pedał głębiej w ogóle nie było już o czym mówić, totalny hamulec. 1-2 bieg przyspiesza w miarę poprawnie. Na 3 biegu chwile przyspiesza i dostaje czkawki, 4 bieg jeszcze bardziej czuły na czkawkę, 5 jak wyżej.

Temat zbiegł się w czasie z piskiem spod maski,przy dodawaniu gazu słychać pisk, jakby pasek klinowy. Mechanik stwierdził, że pisk pochodzi ze sprzęgiełka sprężarki klimy i że to może wywoływać też takie objawy jak opisane powyżej.

Czy ktoś z was miał podobne doświadczenia? Przeglądałem fora, sporo jest o 2.0, niewiele o 1.8. Czytałem o EGR, zaworze (pod)ciśnienia turbiny ale problem dotyczy momentu gdy turbina się jeszcze nie włącza. Na 1 i 2 zaś dobrze ciągnie, turbina wg mnie działa ok.

Dopowiem jeszcze, że problem z dławieniem zaczął występować z końcem lata jednak dopiero przy prędkościach 150-160 wciskając gaz zdecydowanie głębiej niż teraz.

Dodam jeszcze, że samochód większość swoich kilometrów robi na autostradach.

emte3 07-01-2017 04:56

Odp: 1.8 tdci 125KM mocne dławienie przy przyspieszaniu np na 5 biegu
 
Sprawdź turbinę, w moim się przycinała powodując podobne zachowanie,
Dodatkowo EGR zdiagnozuj, u mnie padł kompletnie i konieczna była wymiana na nowy, pech chciał, że w tym samym okresie.

sebastiangora 07-01-2017 08:33

Odp: 1.8 tdci 125KM mocne dławienie przy przyspieszaniu np na 5 biegu
 
Cytat:

Napisał emte3 (Post 2722386)
Sprawdź turbinę, w moim się przycinała powodując podobne zachowanie,
Dodatkowo EGR zdiagnozuj, u mnie padł kompletnie i konieczna była wymiana na nowy, pech chciał, że w tym samym okresie.

Dzięki za wiadomość.
Co sugerujesz sprawdzić w turbinie? Tak się zastanawiam tylko czy to faktycznie może mieć związek z turbiną gdy dotyczy np właśnie na 5 biegu sytuacji gdy dopiero dotykam gazu, turbina jeszcze chyba wtedy nie pracuje?
Może się mylę. Czytałem o tym czujniku podciśnienia, by ewentualnie wymienić.

EGR - najprościej chyba zaślepić i sprawdzić jak się autko zachowa, prawda? Bo o czyszczeniu mowy raczej nie ma jako, że w 1.8tdci jest to jeden nierozbieralny element, tak też doczytałem w innych postach.

emte3 07-01-2017 08:41

Odp: 1.8 tdci 125KM mocne dławienie przy przyspieszaniu np na 5 biegu
 
U mnie EGRa nie dało się już uratować,
A turbina się przycinała, objawiało się to takim właśnie spadkiem mocy w pewnych zakresach, pojawiała się taka "dziura", można było cisnąć w podłogę, a auto nie reagowało, dopiero po jakimś czasie łapał.
Podłączyliśmy komputer i w trakcie jazdy sprawdziliśmy ciśnienie, dopiero wtedy wyszło.
Na szczęście skończyło się na jej przeczyszczeniu i jest ok.

Ps. Nie znam się zbytnio na mechanice i opisuję jedynie jak było w moim przypadku, więc potraktuj to proszę jako sugestię, po prostu u mnie było podobnie ;)

sebastiangora 07-01-2017 08:50

Odp: 1.8 tdci 125KM mocne dławienie przy przyspieszaniu np na 5 biegu
 
Cytat:

Napisał emte3 (Post 2722431)
U mnie EGRa nie dało się już uratować,
A turbina się przycinała, objawiało się to takim właśnie spadkiem mocy w pewnych zakresach, pojawiała się taka "dziura", można było cisnąć w podłogę, a auto nie reagowało, dopiero po jakimś czasie łapał.
Podłączyliśmy komputer i w trakcie jazdy sprawdziliśmy ciśnienie, dopiero wtedy wyszło.
Na szczęście skończyło się na jej przeczyszczeniu i jest ok.

Ps. Nie znam się zbytnio na mechanice i opisuję jedynie jak było w moim przypadku, więc potraktuj to proszę jako sugestię, po prostu u mnie było podobnie ;)

OK, ale na czym polegała naprawa w temacie turbiny u Ciebie?
Ciekawy jestem czy to faktycznie turbina pomogła czy EGR, jedno i drugie ponoć może dawać podobne rezultaty.

pawelforduser 07-01-2017 10:01

Odp: 1.8 tdci 125KM mocne dławienie przy przyspieszaniu np na 5 biegu
 
Cytat:

Napisał sebastiangora (Post 2722441)
OK, ale na czym polegała naprawa w temacie turbiny u Ciebie?
Ciekawy jestem czy to faktycznie turbina pomogła czy EGR, jedno i drugie ponoć może dawać podobne rezultaty.

Jedno jak i drugie może dawać ten objaw, czyszczenie turbiny pomaga ewentualnie jeśli na prawdę zawalona nagarem jest zmienna geometria a u Ciebie raczej nie jest bo jeździsz po autostradzie, najzdrowszy tryb dla silnika. Spójrz na ten EGR, a może to jakieś podciśnienie, no ciężko powiedzieć z tej pozycji.

sebastiangora 07-01-2017 10:07

Odp: 1.8 tdci 125KM mocne dławienie przy przyspieszaniu np na 5 biegu
 
OK, a trop sprzęgiełka klimy? Oba problemy zbiegły się w czasie. Sprężarka popiskuje, spod maski słychać popiskiwanie tak jak przy ślizganiu się paska klinowego. Mechanik jako winne wskazał sprzęgiełko sprężarki klimatyzacji.

Czy ktoś miał może takie doświadczenia, że z powodu sprzęgiełka i większych oporów przyduszało silnik w taki sposób?

emte3 07-01-2017 10:33

Odp: 1.8 tdci 125KM mocne dławienie przy przyspieszaniu np na 5 biegu
 
Cytat:

Napisał sebastiangora (Post 2722441)
OK, ale na czym polegała naprawa w temacie turbiny u Ciebie?
Ciekawy jestem czy to faktycznie turbina pomogła czy EGR, jedno i drugie ponoć może dawać podobne rezultaty.

U mnie wszystko zbiegło się praktycznie w tym samym momencie.
Najpierw turbina, wymagała przeczyszczenia, dałem ją do serwisu zajmującego się turbo, na szczęście udało się uratować i koszt był niewielki.

Po trzech tygodniach (6 tyś. km) problem powrócił, dodatkowo masa czarnych chmur ciągnęła się za autem, okazało się, że tym razem to był EGR i tutaj na zaślepianie szans już nie było, konieczna była wymiana.
Za dużo jeżdżę, więc w używki raczej nie celowałem...

Cytat:

Napisał pawelforduser (Post 2722497)
u Ciebie raczej nie jest bo jeździsz po autostradzie, najzdrowszy tryb dla silnika.

Jak się okazało w moim przypadku nie jest to regułą, w ponad 90% są to trasy, w tym autostrady polskie i zagraniczne, a auta nie oszczędzam i na spalanie nie patrzę, 1-2 l paliwa więcej, to dla mnie dużo większe oszczędności czasowe niż dycha w portfelu, a i dla silnika zdrowiej ;)

pawelforduser 07-01-2017 12:10

Odp: 1.8 tdci 125KM mocne dławienie przy przyspieszaniu np na 5 biegu
 
Cytat:

Napisał sebastiangora (Post 2722508)
OK, a trop sprzęgiełka klimy? Oba problemy zbiegły się w czasie. Sprężarka popiskuje, spod maski słychać popiskiwanie tak jak przy ślizganiu się paska klinowego. Mechanik jako winne wskazał sprzęgiełko sprężarki klimatyzacji.

Czy ktoś miał może takie doświadczenia, że z powodu sprzęgiełka i większych oporów przyduszało silnik w taki sposób?

U mnie np. łożysko na kompresorze klimy huczy, jeżdzę z tym już jakiś czas...

sebastiangora 20-01-2017 11:10

Odp: 1.8 tdci 125KM mocne dławienie przy przyspieszaniu np na 5 biegu
 
Wracam do tematu.
Kolejne km za mną i sytuacja się pogarsza. Teraz nawet 2/3 bieg przy jeździe pod górę - dławienie silnika.
Im głębiej pedał gazu w podłogę tym bardziej dławi i w końcu zero ciągu, ujmując gazu ciąg powoli wraca.

Sprawdziłem odczyty mondka przy pomocy ELM327 OBD podczas jazdy:
- Ciśnienie w kolektorze dolotowym: na biegu nałowym +- 101 kPa, max 255kPa - nawet wtedy gdy gaz mocno wciśnięty i silnik się zupełnie dławi.
- MAF: na biegu jałowym przepływ powietrza +- 9g/s, przyspieszając widziałem max ponad 80g/s
- Ciśnienie paliwa (fuel rail preasure) - na biegu jałowym pokazuje +- 30,000 kPa, przyspieszając widziałem max 130,000 kPa, zaś przy dalszym wciskaniu pedału gazu, gdy silnik się dusi spadało nawet do 8,000kPa czyli 1/4 biegu jałowego.

Niebawem chcę odwiedzić mechanika i przyda się podpowiedź.
Czy macie jakieś sugestie co warto sprawdzić nie pakując się od razu w temat regenracji wtrysków, którym rzuci na wejściu mechanik?
Do głowy, biorąc pod uwagę to co napisali też powyżej koledzy przychodzi mi sprawdzenie:

Padły już wcześniej podpowiedzi:
1) sprawdzić EGR, ewentualnie zaślepienie i sprawdzenie jaki to ma wpływ na sytuację
2) Turbina - przycinanie - do czyszczenia ?
3) Filtr paliwa do wymiany
4) Przewody ciśnienia/podciśnienia - dziura?
5) MAP Sensor ??
6) Wlanie do baku preparatu do czyszczenia wtrysków common raily, jakieś konkretnej firmy. Używam paliwa premium, ale problem trwa od wielu tygodni, autko tankowane na różnych stacjach.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:42.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.