Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Mondeo 2000-2007] TDDi słaby silnik (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=252808)

mondeomk333 26-10-2016 23:05

TDDi słaby silnik
 
Witam
To pierwszy mój temat, czytałem inne posty z tym problemem związane ale nic nie pomogło.
Może ktoś miał podobny problem.

Mondeo mk3 TDDi 115 km auto jest po prostu zamulone, od 80-100 ciężko wkręca się na obroty, na niższych biegach w mieście nie jest źle gorzej na trasie jak trzeba np. wyprzedzać prędkość max 150 km/h, wszystko było dobrze do czasu ...
Mechanik rozkłada ręce informację jakie znalazłem na forum co mogło by być przyczyną przekazywałem mechanikowi i teraz jest problem.

* auto nie kopci ani na biało, ani na czarno
* zawór EGR sprawdzony wszystko z nim ok, wyczyszczony i zaślepiony
* Katalizator wycięty
* po podłączeniu pod komputer bez błędów, na desce też nic nie wyskakuje
* Po ściągnięciu pokrywy wkoło wtrysków sucho
* dzisiaj wymieniony filtr paliwa
* Turbina sucha, bez luzów
* sztanga niby też dobra były nity mechanik rozebrał sprawdził i znowu zanitował
* obroty nie falują, odpala normalnie nic nie przerywa pracy silnika
* wcześniej wąż do tubo był uszkodzony ale już jest wymieniony (kopcił na czarno teraz już nie)

I sprawdzane było doładowanie powietrza turbiny czy jakoś tak to się nazywa i było 0,3 Bara czytając na forum powinno być co najmniej 1-1,5 Bara.

I jak jest z tą sztangą ona zawsze ma się ruszać czy nie ? jeden mechanik mówi, że tak drugi, że nie :) moja się nie rusza pewnie przez to słabe ciśnienie ale jak podłączył kompresor i dmuchnął to się ruszała

Koledzy zwracam się o pomoc bo jest problem :) z góry dzięki :)

salom 27-10-2016 08:33

Odp: TDDi słaby silnik
 
Silnik diesla, czyli z zapłonem samoczynnym, aby osiągnąć pełną moc, jaką wymyślił konstruktor, musi mieć spełnione nastepujące warunki
- powietrze
-paliwo w odpowiedni sposób podane do cylindra w odpowiednim momencie
-cisnienie sprężania w cylindrach, czyli kompresja która jest najważniejsza
-sprawny układ rozruchu, rozrusznik i akumulator

Reszta, to tylko ułatwienia rozruchu i wygody kierowcy.

aprox99 27-10-2016 09:48

Odp: TDDi słaby silnik
 
Sztangę mają turbo ze zmienną geometrią łopatek,na luzie ona lekko drga.Wydaje mi się że turbina jest sterowana w TDDI podciśnieniem(gruszka)nie widzę tam sztangi

mondeomk333 27-10-2016 11:36

Odp: TDDi słaby silnik
 
1 załącznik(i)
Dzięki za odpowiedzi turbina jest dokładna jak ta na zdjęciu, naprawdę jestem w tym temacie laikiem :) ale wracając do tematu, czytałem na forum też o pompie przy baku ? czy uszkodzenie jej może być przyczyną, że auto nie jedzie jak powinno obroty nie skaczą wszystko jest jak powinno...
Na jutro umówiłem się na podmiankę turbiny i sprawdzenie ciśnienia doładowania, i zobaczymy gdzie trzeba dalej szukać problemu jeśli okaże się, że to jednak nie wina turbo.

aprox99 27-10-2016 12:08

Odp: TDDi słaby silnik
 
Ta sztanga steruje dopływem spalin do turbo,jak na przykład ciśnienie które daje turbo jest za wysokie to ta gruszka przestawia przepływ spalin na mniej i wtedy turbo jest mniej napędzany co za tym idzie daje mniejsze ciśnienie.Czyli sztanga wychyla się tylko wtedy kiedy jest za wysokie ciśnienie na turbo,chyba że ta gruszka padła i dławi już przy małym ciśnieniu

Dombek 27-10-2016 23:16

Odp: TDDi słaby silnik
 
Cytat:

Napisał aprox99 (Post 2682570)
,chyba że ta gruszka padła i dławi już przy małym ciśnieniu

Albo zawór stanął i nie domyka się, wtedy tez nie bedzie turbo pompowało tak jak trzeba.

shadow187 28-10-2016 04:19

Odp: TDDi słaby silnik
 
A przy jakich obrotach sprawdzaleś to ciśnienie turbo?

mondeomk333 28-10-2016 09:14

Odp: TDDi słaby silnik
 
do 4-4,5 tyś na postoju pokazywało na tym zegarze do sprawdzania ok 0,3-0,5 bara. Na pewno jest różnica na postoju a w trakcie jazdy :)

mondeomk333 28-10-2016 14:41

Odp: TDDi słaby silnik
 
Dzisiaj została podmieniona turbina z innego mondka i jakąś delikatną różnice można dostrzec ale nie taką jak było na początku. Teraz zostały wtryski + ewentualnie pompa, może wiecie jak mogę np sprawdzić pompę lub wtryski sam czy działają poprawnie ?

salom 28-10-2016 15:19

Odp: TDDi słaby silnik
 
Jak już wymienisz połowę osprzętu, wydasz pół wartości samochodu, a na końcu się okaże, że wystarczyło zmierzyć kompresję za 150 zł, i wiadomo dlaczego nie jedzie 190 km/godz.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:12.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.