Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford S-MAX (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=153)
-   -   [S-MAX 2006-2015] Koło jednomasowe zamiast dwumasy w silniku 2.5T (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=249854)

k0b3 29-08-2016 13:40

Koło jednomasowe zamiast dwumasy w silniku 2.5T
 
Hej.

Powoli zbliża się moment, kiedy to będę musiał wymienić sprzęgło wraz z kołem dwumasowym w swoim samochodzie. I stąd mam pytanie. Na rynku dostępny jest cały zestaw LUK'a (dwumas+sprzęgło+wysprzęglik) w cenie wahającej się od 2600 - 3200 zł. Ostatnio zauważyłem też, że dostępne w sprzedaży jest również zestaw VALEO w cenie około 1800 zł z tym, że koło dwumasowe zastąpione jest zwykłym kołem zamachowym. Stąd też pytanie czy warto zamienić dwumas na zwykłe koło?

Tutaj jest też link do takiej tabelki (oczywiście stworzonej przez Valeo), która w sposób bardzo subiektywny przedstawia wady i zalety takiego rozwiązania:

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

A może już ktoś z Was użytkuje już taki zestaw i może się pochwalić odczuciami z użytkowania?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

cliner 29-08-2016 13:46

Odp: Koło jednomasowe zamiast dwumasy w silniku 2.5T
 
Przy wadze S-Maxa lepsze jest dwumasowe.No,ale jak moc jest z tobą.. poczytaj na fordtuning.pl,trochę mają doświadczenia w temacie.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

poised 29-08-2016 13:50

Odp: Koło jednomasowe zamiast dwumasy w silniku 2.5T
 
W przeszłym tygodniu czeka mnie wymiana kompletu też długo się zastanawiałem nad tym czy zamienić na sztywne.
W sklepie gdzie zamawiam części zestaw z dwumasą i łożyskiem kosztuje 1780, zestawów ze sztywnym nie mojego nie mają, ale są dostępne na rynku za ok.1350-1550 zł więc różnica nie nie taka straszna.
W jednym ze sklepów sprzedający powiedział że nie mają już tych zestawów, ponieważ miały wadę fabryczną i Valeo wycofała ten model... do kiedy nie wiem.

Co do odczuć, miałem taki zestaw w pasku B5 + program 150km 350Nm, inny samochód, komfort itd. ale po mimo tego po zmianie na jednomasowe koło jeszcze się ten komfort pogorszył :). Za to szybciej zbierał się na obroty

k0b3 29-08-2016 14:00

Odp: Koło jednomasowe zamiast dwumasy w silniku 2.5T
 
W chwili obecnej mam takie wrażenie, jakby przy szybszym puszeniu sprzęgła z wyższych obrotów (chęci szybszego ruszenia z miejsca) przyspieszenie jakby rozciągało się w czasie. Dzięki temu już dwa razy udało mi się nieco przydymić tarczę sprzęgła. Po prostu nie mogę dobrze wyczuć momentu zasprzęglenia. Podejrzewam, że po zmianie mógłbym odczuwać bardziej moment, w który zaczyna brać sprzęgło. Sprzęgło powinno chyba się zrobić takie bardziej zerojedynkowe :)

cliner 29-08-2016 20:12

Odp: Koło jednomasowe zamiast dwumasy w silniku 2.5T
 
Daj sprzęgło od Focusa RS(komplet) lub [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

k0b3 29-08-2016 21:07

Odp: Koło jednomasowe zamiast dwumasy w silniku 2.5T
 
@[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] też o tym myślałem, ale nie za bardzo mogę znaleźć zamiennika jeśli chodzi o dwumas, sprzęgło, docisk i wysprzeglik. Czy zostaje tylko ASO?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

cliner 29-08-2016 21:15

Odp: Koło jednomasowe zamiast dwumasy w silniku 2.5T
 
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
Ta druga opcja to angielska wersja ASO.

k0b3 30-08-2016 12:16

Odp: Koło jednomasowe zamiast dwumasy w silniku 2.5T
 
O dzięki za linki.

Przejrzałem, koła i sprzęgła zacne, ale tanie nie są. W końcu to do RS'a. Zastanowię się jeszcze co wsadzić do mojego, na oryginalnym nalatane 200 tys km i dopiero lekko zaczyna się tłuc. Gorzej chyba z tarczą sprzęgła, chociaż jakiś uślizgów wielkich nie ma, za to bierze już dość wysoko.

MAG 30-08-2016 18:22

Odp: Koło jednomasowe zamiast dwumasy w silniku 2.5T
 
Polecam zestaw od RS'a - dwumas jest taki sam jak dla S-Maxa i Foki ST, a tylko docisk i tarcza sie różnią.

k0b3 31-08-2016 09:00

Odp: Koło jednomasowe zamiast dwumasy w silniku 2.5T
 
@[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] a jak z wysprzęglikiem? Od RS'a czy od ST'ka?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.