"cut off" - czy wie kto, co to???
witam,
jak w temacie. mechanik stwierdził, że poszedł komp odpowiedzialny za sterowanie wtryskami. niby powinien odcinać wtryski jak sie zdejmie z gazu. u mnie tak niby ni ma, a co za tym idzie spalanie większe. i faktycznie, jak sie zdejmie z gazu i nawet wrzuci na luz, to obroty schodzą bardzo wolno. napiszcie proszę o co komon. pozdro |
Aby wiedzieć, czy w aucie jest tzw cut-off, trzeba znać rodzaj zasilania.
Cut-offu nie mają - mechanicznie sterowane diesle (niby mają, ale niepełny) - samochody gaźnikowe z prostym gaźnikiem bez siłowników - samochody zasilane gazem z instalacji I gen. - samochody zasilane gazem z instalacji II i wyżej gen, w których instalator nie uaktywnił opcji cut-off dla gazu Cut off mają - wszystkie samochody benzynowe z elektronicznym wtryskiem paliwa - samochody z gaźnikiem sterowanym elektronicznie - samochody z gaźnikiem wyposażonym w podciśnieniowy siłownik - Samochody zasilane gazem z instalacją II gen i wyżej, o ile instalator uaktywnił tą funkcję w komputerze sterującym instalacją - diesle sterowane elektronicznie, bez względu na sposób zasilania (pompa rotacyjna/pompowtryskiwacze/common-rail etc) Co to jest i jak działa cut-off Cut off jest to funkcja całkowicie (za wyjątkiem silników gaźnikowych) odcinająca dopływ paliwa do silnika w sytuacji hamowania silnikiem. Ma to na celu - ochronę katalizatora przed przegrzaniem (benzyna) - obniżenie emisji spalin - obniżenie zużycia paliwa Jak działa cut-off -Silniki wtryskowe (benzyna/diesel) Cut off jest realizowany przez ECU silnika, przy założeniach. - przepustnica znajduje się w pozycji zero (sygnał z czujnika położenia i/lub z czujnika zamknięcia przepustnicy) - obroty silnika są powyżej obrotów biegu jałowego Wówczas ECU całkowicie odcina dopływ paliwa do wtryskiwacza/y, aż do momentu, gdy obroty silnika spadną do zadeklarowanego w ECU minimum. Cut off w silnikach wtryskowych odcina paliwo całkowicie, od obrotów max, do zadeklarowanego minimum - w zależności od okoliczności mogą być to obroty prawie równe obrotom biegu jałowego. Cut off nie działa, lub działa tylko przy dość wysokich obrotach, w momencie, gdy silnik jest nie rozgrzany. -Silniki gaźnikowe z gaźnikiem sterowanym mechanicznie Cut off jest realizowany przez siłownik podciśnieniowy, podłączony do kolektora ssącego. W momencie, gdy podciśnienie w kolektorze jest duże, co świadczy o tym, że kierowca hamuje silnikiem (zamknięta przepustnica, obroty powyżej średnich), siłownik podciśnieniowy zamyka dopływ paliwa do dyszy/dysz głównej/-ych w gaźniku. Niestety paliwo dalej dostaje się do cylindrów przez dyszę wolnych obrotów. W odróżnieniu od systemów elektronicznych, dopływ paliwa nie jest odcinany całkowicie, a samo odcięcie działa tylko przy obrotach mocno powyżej średnich, gdy podciśnienie w kolektorze jest duże. Silniki gaźnikowe z gaźnikiem sterowanym elektronicznie. System jest połączeniem siłownika z gaźnika mechanicznego z dodatkowym elektromagnetycznym zaworkiem odcinającym dopływ paliwa do dyszy wolnych obrotów. Siłownik jest sterowany pneumatycznie (podciśnienie w dolocie), zaworek - elektronicznie (analiza sygnału z czujnika zamknięcia przepustnicy + analiza prędkości obrotowej silnika). Jak korzystać z cut-off, aby oszczędzać paliwo - Jak najrzadziej korzystać z hamulca - jak najdłużej/jak najwcześniej hamować silnikiem - w ten sposób jedziemy rozpędem bez zużywania paliwa, czyli ekonomiczniej wykorzystujemy energię kinetyczną samochodu - jeżeli jest taka potrzeba - zredukować bieg, aby efektywniej korzystać z cut-offu - ważne zwłaszcza w przypadku posiadania silnika gaźnikowego, gdzie im wyższa prędkość obrotowa silnika, tym efektywniej działający cut-off. W silnikach wtryskowych nie ma to większego znaczenia. -cut-off działa tylko w przypadku, gdy CAŁKOWICIE zdejmiemy nogę z gazu. Nie wystarczy trochę odjąć gazu, czy lekko naciskać gaz. Albo całkiem noga z gazu, albo nie ma oszczędności. Uff,chyba wyczerpująco |
Pk 40 Jak byś miał inne tematy to pisz chętnie poczytam:) Nareszcie ktoś przystępnie wytłumaczył temat :silnik paliwa nie bierze a nie gaśnie
|
forum uczy :)
dzieki pk40 |
dzięki, dzięki.....
wyczerpujące a jakże :fcp2 ale to oznacza pewnie,że mi albo EKU padł, albo nie wiem co.( mógł pogubić dane???) cut-off nie działa i na bynie i na gazie :fcp5 . pozdrawiam |
Cytat:
|
hmm,
musiałbym obadać czy na postoju, czy tylko podczas jazdy. Galem( i z nim jest problemos ) lata żona, a ja sie bujam mondkiem obecnie pare tygli służbowo. a to że cut-offnie działa, to gazer odkrył, bo latał Galem z podpiętym lapkiem.( bo coś mi zaczoł fest palić, szczególnie w mieście właśnie ) pozdrawiam |
Cytat:
Pzdr |
Czytaj uważnie
ECU całkowicie odcina dopływ paliwa do wtryskiwacza/y, aż do momentu, gdy obroty silnika spadną do zadeklarowanego w ECU minimum, w zależności od okoliczności mogą być to obroty prawie równe obrotom biegu jałowego. Bo cały czas jest kontrolowana prędkość obrotowa silnika |
Cytat:
Cytat:
Odpowiedź Cytat:
Pzdr |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:28. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.