Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Transit (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=101)
-   -   [Transit 2006-2014] Cały czas grzeje dmuchawa nie idzie tego wyłączyć ? (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=242803)

czos 23-02-2014 17:43

Regulacja ogrzewania żle reaguje
 
Witam! Przeszukałem forum ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu.

Mam Transita 2008 rok i jest problem z regulacją ogrzewania tzn. jeśli np daje na ciepłe powietrze to zaczyna lecieć ale jak chce zmienić na zimne to zmiana trwa bardzo długo - wiem że nagrzewnica musi sie ochłodzić ale czasem trawa to z pół godziny, czasem w ogóle nie chce się przełączyć a czasem od razu. Wybadałem że na ścianie grodziowej jest zawór sterujący dopływem ciepłego płynu do nagrzewnicy - zawór sterowany podciśnieniowo. I tak po odpięciu podciśnienia nic nie zasysa ani nie syczy. Pojechałem po węzyku i doszedłem do zaworu sterowanego elektrycznie. Do niego podciśnienie jest doprowadzone i działa. Pomyślałem że padnięty elektozawór ale sprawdziłem że nie dopływa do niego prąd. U mnie z elektryką słabo więc może ktoś z kolegów coś doradzi .....

wojtekjanus 23-02-2014 20:21

Odp: Regulacja ogrzewania żle reaguje
 
Ale sprawdź czy w krańcowych położeniach gałki regulacji zawór podciśnieniowy zmienia położenie dźwigni - w jednym położeniu jest podciśnienie na zaworze, w drugim nie ma...
Oprócz sterowania zaworem wodnym, gałka regulacji temperatury uruchamia elektrosiłownik klap w zespole nagrzewnicy - może jest uszkodzony (w twoim modelu są nawet chyba dwa - poz. 5 na rysunku).
Czy nie słychać stukania z nagrzewnicy podczas przestawiania temperatury? To świadczy o uszkodzeniu przekładni zębatej w elektrosiłowniku.


http://imagizer.imageshack.us/v2/160...0/818/znhu.jpg

czos 24-02-2014 20:25

Odp: Regulacja ogrzewania żle reaguje
 
Cytat:

Napisał wojtekjanus (Post 2165655)
Ale sprawdź czy w krańcowych położeniach gałki regulacji zawór podciśnieniowy zmienia położenie dźwigni - w jednym położeniu jest podciśnienie na zaworze, w drugim nie ma...
Oprócz sterowania zaworem wodnym, gałka regulacji temperatury uruchamia elektrosiłownik klap w zespole nagrzewnicy - może jest uszkodzony (w twoim modelu są nawet chyba dwa - poz. 5 na rysunku).
Czy nie słychać stukania z nagrzewnicy podczas przestawiania temperatury? To świadczy o uszkodzeniu przekładni zębatej w elektrosiłowniku.


http://imagizer.imageshack.us/v2/160...0/818/znhu.jpg

Dzieki za odpowiedz. Jak pisalem wczesniej ten zawor nie reaguje bo nie dochodzi do niego podcisnienie. Przed nim jest elektrozawor i do niego dochodzi podcisnienie. Dzisiaj dorwalem podobnego transita (2004 rok) i wybadalem ze jak galka regulacji temperatury jest na pozycji zimne to do elektrozaworu dociera prad czyli prawdopodobnie zamyka obieg cieplej cieczy. U mnie tak sie nie dzieje tzn jak daje na zimne to prad i tak nie dochodzi. W zwiazku z tym moje pytanie czy jest za to odpowiedzialny bezpiecznik czy bedzie to raczej wina pokretla regulacji ?
Co do klap to musze to sprawdzic ale najpierw musze rozkminic sprawe tego pradu. Jak juz pisalem z elektryki u mnie kiepsko wiec moze ktos z kolegow cos doradzi?

slawek_223 08-06-2015 15:16

Ciągły nadmuch gorącego powietrza
 
Witam, posiadam Forda Transita 2010r. 2.4 Tdci z klimatyzacją. Posiadam otóż taki problem, że pomimo ustawiania potencjometrem dolnym i górnym na max nadmuch zimnym powietrzem, to i tak "spod nóg" na środku nawiewa gorące powietrze. Przy włączeniu klimatyzacji troszkę się powietrze ochładza, jednak dalej jest ciepłe. Przy nastawieniu na gorące powietrze jest wszystko ok, jednak przy nastawieniu samego nawiewu bez klimy z dolnego nawiewu i po mniejszej części z bocznych nawiewów wieje ciepłe powietrze. Co przy ostatnich warunkach pogodowych nie jest to najlepszym rozwiązaniem :) Pozdrawiam!

wojtekjanus 08-06-2015 16:43

Odp: Ciągły nadmuch gorącego powietrza
 
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

firlej 06-07-2015 18:50

Ciepłe powietrze z dmuchawy
 
Witam. Pogrzebałem troche na forum i przyznam, nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi dlatego zalozylem nowy watek. Oprócz problemów z brakiem możliwosci regulacji nawiewu (nogi, ciało, szyba) pomimo ustawienia pokretła maksymalnie na zimne powietrze czuc wyraznie cieple powietrze. Gdy ustawie maksymalnie na grzanie, oczywiscie powietrze jest gorace. Wiekszosc postow dot slawetnego wycierajacego sie trybika dot modelu 2000-2006. Nie ma info o modelu 2006-2014. Gdzie znajduje sie elektrosilownik aby sprawdzic sprawnosc trybika a przede wszystkim gdzie szukac przyczyny problemu? Co oprocz silownika moze powodac ciagle grzanie?

wojtekjanus 06-07-2015 19:41

Odp: Ciepłe powietrze z dmuchawy
 
Jest kilka wykonań zespołu nagrzewnicy, generalnie dwa podstawowe - z klimą i bez, ale ponoć są też ze sterowaniem ciepło-zimno linką, a nie elektrosiłownikiem. Czy bywa także z linką w Mk7 - tego nie wiem, ale jeżeli jest elektryczne, to elektrosiłownik jest na nagrzewnicy po stronie kierowcy, nieco nad kołem przełączającym kierunek nawiewu.
Siłownik jest identyczny nie tylko dla Mk6 i Mk7, ale nawet dla Mk5.
Kiedy demontowałeś pokrętła - można było zobaczyć sposób sterowania - czy elektryczne, czy linką (cięgnem)...

Z tego co piszesz w różnych wątkach - musiał jakiś huragan przelecieć przez tę nagrzewnicę...

firlej 06-07-2015 20:42

Odp: Ciepłe powietrze z dmuchawy
 
Przez ostatni rok jezdzilem bez filtra pylkowego. Ale nie sadze zeby to mialo zwiazek. Musze w wolnej chwili posprawdzac wszystkie wezyki podcisnienia i wtyczki. Moze cos soe tylko wypielo ale chyba sie tylko pocieszam...

wojtekjanus 07-07-2015 08:03

Odp: Ciepłe powietrze z dmuchawy
 
Jeżeli masz sterowanie ciepło-zimno elektryczne, to uszkodzony elektrosiłownik (zwłaszcza w początkowej fazie) charakterystycznie pyka, najczęściej dochodząc do krańcowych pozycji. To wytarty plastikowy trybik przeskakuje pykając, zamiast dalej obracać się.

Elektrosiłownik da się odkręcić, ale trzeba wejść pomiędzy fotel kierowcy i deskę z dobrą latarką.

Mogło coś wpaść do skrzyni nagrzewnicy, np. coś w rodzaju liści lub patyków i blokuje prawidłową pracę klap.

firlej 07-07-2015 18:01

Odp: Ciepłe powietrze z dmuchawy
 
W weekend sprawdze a przynajmniej sprobuje dostac sie do tego elektrosiłownika


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:21.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.