Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford C-MAX (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=120)
-   -   [C-MAX 2003-2007] Różnica wskazań temperatury ze wskaźnika i trybu serwisowego (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=231540)

sqrcz 03-10-2015 11:44

Różnica wskazań temperatury ze wskaźnika i trybu serwisowego
 
1 załącznik(i)
Witam,

C-max 1,8 benzyna 2005 r.
Odczyt temperatury z trybu serwisowego: 64stC
Temperatura na zewnątrz: 20stC
Silnik zgaszony, odczyt po nocy w garażu w którym jest temperatura 20stC

Dodam, iż po jeździe jakieś 10-15km po mieście jak sprawdzam wskazania to wskazówka temperatury jest jedną grubość przed "pionem" i tak trzyma cały czas. A wskazania z trybu serwisowego pokazują 125-135 st.C

Proszę o informację, czy to normalna sprawa, czy może czujnik do wymiany ten przy głowicy...
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

salom 03-10-2015 14:16

Odp: Różnica wskazań temperatury ze wskaźnika i trybu serwisowego
 
To normalne, tylko temperatora w czasie jazdy powinna się wahać 100 do 107 stopni. A temperatura rano, jest OK, bo tryb serwisowy nie mierzy temperatury otoczenia, a u Ciebie pewnie skala sie zaczyna od 64 stopni.

sqrcz 03-10-2015 15:45

Odp: Różnica wskazań temperatury ze wskaźnika i trybu serwisowego
 
Cytat:

Napisał salom (Post 2463981)
To normalne, tylko temperatora w czasie jazdy powinna się wahać 100 do 107 stopni. A temperatura rano, jest OK, bo tryb serwisowy nie mierzy temperatury otoczenia, a u Ciebie pewnie skala sie zaczyna od 64 stopni.

W takim razie od ilu zaczyna się "normalna" skala, że dochodzi do 100-107st
Skoro u mnie jest OK - jak piszesz - to mam na "starcie" +30stopni
Skąd może się brać taki stan, że jest +30st?

salom 03-10-2015 16:42

Odp: Różnica wskazań temperatury ze wskaźnika i trybu serwisowego
 
Nawet jak będziesz mial temperaturę otoczenia minus 25 stopni,i samochód bedzie stał ze dwa dni na mrozie, to i tak jak wł aczysz tryb serwisowy, to będziesz miał plus 30 stopni. Bo komputer nie mierzy temperatury otoczenia, tylko temperaturę silnika, ale od plus 30 stopni, i w miarę nagrzewania silnika, jak temperatura płynu w silniku dojdzie do plus 30 stopni, to wtedy wskażnik komputerowy rusza, i pokazuje faktyczną temperaturę płynu w głowicy, bo tam jest umiejscowiony czujnik. A temperatura jaką podałem, waha się w rytm włączania i wyłączania wentylatorów. Temperatury wskazane powyżej 110 stopni, nawet do 130, nie jest to normalne, i trzeba szukać przyczyny takiego zachowania sie nagrzewania silnika.Całe lato robiłem próby i doświadczenia z podobnym problemem, co opisałem na Forum.

sqrcz 03-10-2015 16:48

Odp: Różnica wskazań temperatury ze wskaźnika i trybu serwisowego
 
1 załącznik(i)
OK - podsumowując:
Temperatura startowa - OK
Temparatura normalnej pracy - 125-135st - NIE OK
Czyli coś nie działa jak powinno. Termostat lub nie włącza się wentylator.
Czy jest możliwe, żeby był uwalony czujnik w głowicy i stąd takie wskazanie?

Podeślesz link do tematu, o którym wspomniałeś. O tych próbach w lecie. Chcę poczytać do jakich wniosków doszedłeś.

Właśnie się karnąłem jakieś 15km i wyniki na świeżo 139st:
Zaobserwowałem, że spada jak się go przyciśnie/przegoni na wyższych obrotach i z większa prędkością (110km/h).
Jadąc z prędkością do 60-70km/h temperatura jest na poziomie 135stC. Na postoju rośnie dalej do 140stC. Fuck!

pawzyg 06-10-2015 09:15

Odp: Różnica wskazań temperatury ze wskaźnika i trybu serwisowego
 
Ten temat gdzieś był na forum. Temperatura w trybie serwisowym podawana jest jako liczba ósemkowa czyli zakres 125-135 to faktycznie 85-93 stC.
Pozdrawiam

sqrcz 06-10-2015 21:17

Odp: Różnica wskazań temperatury ze wskaźnika i trybu serwisowego
 
No to w takim razie zgłupiałemg:galy
Salom pisze, że całe lato robił próby, ze temat rzeka, że za dużo mi wskazuje ty natomiast piszesz, że to ósemkowy (i faktycznie po przeliczeniu na dziesiętny wychodzi tak jak piszesz) i wszystko jest ok :)
131stC (OCT) = 89stC(DEC)
Tylko nie mogę nigdzie znaleźć potwierdzenia Twojej tezy...

pawelforduser 06-10-2015 21:25

Odp: Różnica wskazań temperatury ze wskaźnika i trybu serwisowego
 
Cytat:

Napisał sqrcz (Post 2465538)
No to w takim razie zgłupiałemg:galy
Salom pisze, że całe lato robił próby, ze temat rzeka, że za dużo mi wskazuje ty natomiast piszesz, że to ósemkowy (i faktycznie po przeliczeniu na dziesiętny wychodzi tak jak piszesz) i wszystko jest ok :)
131stC (OCT) = 89stC(DEC)
Tylko nie mogę nigdzie znaleźć potwierdzenia Twojej tezy...

Nic się nie przejmuj ja w moim 1.8 TDCI jak i 1.6 TDCI mam dokładnie to samo i wszystko gra i śmiga, kolega post wyżej ma całkowitą rację. Weź pod uwagę jakość forda, w bmw masz na ekraniku dokładne wskazania miliona czujników i obserwujesz co chcesz a tu temp zaczyna się od 30 C kto to widział..

sqrcz 06-10-2015 21:31

Odp: Różnica wskazań temperatury ze wskaźnika i trybu serwisowego
 
hehe :) No muszę przyznać że komputer (spalanie itp) mocno mnie rozczarował swoją zasobnością. Miałem kiedyś renówkę to tam wszystko co się tylko da wyświetlało. A tutaj skromnie - wręcz UBOGO :)

askn 14-03-2022 11:39

Temperatura silnika
 
Cześć forumowicze, mam pytanie dotyczące C-Maxa 2006 1.8 TDCi. Jaka jest u was typowa temperatura silnika w trybie serwisowym? U mnie wskazuje 120 stopni co wydaje mi się trochę dosyć dużą wartością. Co ciekawe temperatura potrafi spaść o 10-15 stopni jak dodam gazu (tak samo jest z temperaturą płynu chłodzącego). Wymieniłem termostat bo faktycznie się nie otwierał, odpowietrzyłem i tak dalej. W tamtym roku też wymieniałem zbiornik wyrównawczy z korkiem bo coś nie było ciśnienia, już jest to ogarnięte. Teraz termostat otwiera się prawidłowo. Zastanawia mnie powrót płynu do zbiornika. Jak rozumiem, te dwa małe wejścia do zbiornika to powrót z małego i dużego obiegu. O ile powrót z małego obiegu pracuje cały czas, tak duży obieg zdaje się nie wypuszcza płynu z powrotem do zbiornika (dopiero jak naciskam przewód wyjścia z termostatu to coś tam się pojawia). Może być to kwestia pompy wody pomimo, że przy małym obiegu wszystko niby pracuje? A może 110-120 stopni to norma przy tym silniku?


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:06.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.