Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Hyde-Park (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=106)
-   -   Samochodowe dziwactwa (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=22398)

Kapuhy 13-03-2007 20:39

Samochodowe dziwactwa
 
Ciekawy jestem, czy trafiliście na jakieś dziwaczne/rzadkie/kuriozalne rozwiązania w autkach, którymi jeździliście. Ja spotkałem się z takimi kwiatkami:

citroen BX:
-ręczny na przód :fcp20

zaz tavria-prawdziwa kopalnia przemyślanych rozwiązań :fcp12 :
-koła przykręcane na trzy śruby (solidnie to nie wyglądało)
-stacyjka z lewej strony kierownicy, jak w Porsche (co oni sobie myśleli?)
-wsteczny tam, gdzie każdy normalny samochód ma piątkę i odwrotnie-piątka zamiast wstecznego - trzeba było uważać, coby skrzynka nie powiedziała papa
-wajcha z lewej strony kierownicy, zamontowana w miejscu, w którym z reguły jest dzwignia kierunków. Piękna sprawa :fcp5 -światła włączało się na desce rozdzielczej, a tą wajchą można było włączyć długie (w dół) albo WYŁĄCZYĆ światła w ogóle. A była w takim miejscu, że nagminnie przełączałem ją zamiast migaczy-świetna zabawa ze skręcaniem w prawo po ciemku.
-jako bonus powyżej 110 km/h cały kokpit wpadał w takie wibracje, że to w zasadzie było Vmax

frompoland 13-03-2007 21:29

Kapuhy, dokładnie też chciałem opisać Tavrię masakra :)

Basia 13-03-2007 21:49

ale za to nie łamiotsa i nie gnietiotsa :fcp2

karex 13-03-2007 22:33

A Łady 2107 czy jakoś tak. Te podobne do naszych 125p. Stacyjką kręciło się w drugą stronę :D .

A pamiętacie Syreny? Długie światła pod nogą, zresztą w tamtych czasach to dużo pojazdów tak miało.
Albo ten śmieszny ręczny pod konsolą :D . Żeby spuścić trzeba było okręcić trochę dźwignię.
Oo albo, jak się zalał silnik to były w bloku wkręcone śrubki (śr. 6 mm), żeby spuścić paliwo z bloku :D .

Basia 13-03-2007 22:45

to były czasy one już nie wrucą najlepsze było odpalanie autka na korbę. :fcp2 :fcp2

jagrall 14-03-2007 09:00

Cytat:

Napisał Kapuhy
citroen BX:
-ręczny na przód :fcp20

xantia też :-)

większość mercedesów: wycieraczki w dźwigni kierunkowskazów po lewej stronie kierownicy

pk40 14-03-2007 12:54

Ale wszystko bije na łeb wynalazek pod tytułem: "OLTCIT CLUB" (to taka Rumuńska podróba Citroena Axel) - Fabrycznie Rumuni montowali drewniane klocki hamulcowe. Czujecie Hamowanie tak ze stówki - Indianie mieliby chyba na noc z rozpalaniem ognisk :fcp27

Oczywiście nigdy do tego autka nawet nie wsiadłem, sąsiad miał i pierwsze ognisko rozpalił jak go przyprowadzał z POLMOZBYTU z Katowic.

wrredusek 14-03-2007 13:16

Ten syrenowski ręczny to rarytas, taki to bentley ma :) a koła na 3 śruby miała też dacia :) to chyba był okres problemów gospodarczych dlatego na wszystkim oszczędzano. wartburg 353 też stacyjka jak w porsche. a warszwa ze swioją nieruchomą kanapą przednią? żeby dostosować się do kierownicy i pedałow trzeba było odpowednią ilość poduszek użyć :)

jagrall 14-03-2007 13:30

Cytat:

Napisał pk40
to taka Rumuńska podróba Citroena Axel)

wcale nie podróbka tylko licencja, na niektórych rynkach właśnie był sprzedawany jako citroen axel, a bazowało to to na citroenie visa

pk40 14-03-2007 14:39

Cytat:

Napisał jagrall
Cytat:

Napisał pk40
to taka Rumuńska podróba Citroena Axel)

wcale nie podróbka tylko licencja, na niektórych rynkach właśnie był sprzedawany jako citroen axel, a bazowało to to na citroenie visa

No właśnie "Visa". Gdzieś to miałem na końcu języka, tylko czy licencja uwzględniała drewniane klocki? Więc chyba to bardziej podróba niż licencja.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:50.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.