|
Samochodowe dziwactwa
Ciekawy jestem, czy trafiliście na jakieś dziwaczne/rzadkie/kuriozalne rozwiązania w autkach, którymi jeździliście. Ja spotkałem się z takimi kwiatkami:
citroen BX: -ręczny na przód :fcp20 zaz tavria-prawdziwa kopalnia przemyślanych rozwiązań :fcp12 : -koła przykręcane na trzy śruby (solidnie to nie wyglądało) -stacyjka z lewej strony kierownicy, jak w Porsche (co oni sobie myśleli?) -wsteczny tam, gdzie każdy normalny samochód ma piątkę i odwrotnie-piątka zamiast wstecznego - trzeba było uważać, coby skrzynka nie powiedziała papa -wajcha z lewej strony kierownicy, zamontowana w miejscu, w którym z reguły jest dzwignia kierunków. Piękna sprawa :fcp5 -światła włączało się na desce rozdzielczej, a tą wajchą można było włączyć długie (w dół) albo WYŁĄCZYĆ światła w ogóle. A była w takim miejscu, że nagminnie przełączałem ją zamiast migaczy-świetna zabawa ze skręcaniem w prawo po ciemku. -jako bonus powyżej 110 km/h cały kokpit wpadał w takie wibracje, że to w zasadzie było Vmax |
Kapuhy, dokładnie też chciałem opisać Tavrię masakra :)
|
ale za to nie łamiotsa i nie gnietiotsa :fcp2
|
A Łady 2107 czy jakoś tak. Te podobne do naszych 125p. Stacyjką kręciło się w drugą stronę :D .
A pamiętacie Syreny? Długie światła pod nogą, zresztą w tamtych czasach to dużo pojazdów tak miało. Albo ten śmieszny ręczny pod konsolą :D . Żeby spuścić trzeba było okręcić trochę dźwignię. Oo albo, jak się zalał silnik to były w bloku wkręcone śrubki (śr. 6 mm), żeby spuścić paliwo z bloku :D . |
to były czasy one już nie wrucą najlepsze było odpalanie autka na korbę. :fcp2 :fcp2
|
Cytat:
większość mercedesów: wycieraczki w dźwigni kierunkowskazów po lewej stronie kierownicy |
Ale wszystko bije na łeb wynalazek pod tytułem: "OLTCIT CLUB" (to taka Rumuńska podróba Citroena Axel) - Fabrycznie Rumuni montowali drewniane klocki hamulcowe. Czujecie Hamowanie tak ze stówki - Indianie mieliby chyba na noc z rozpalaniem ognisk :fcp27
Oczywiście nigdy do tego autka nawet nie wsiadłem, sąsiad miał i pierwsze ognisko rozpalił jak go przyprowadzał z POLMOZBYTU z Katowic. |
Ten syrenowski ręczny to rarytas, taki to bentley ma :) a koła na 3 śruby miała też dacia :) to chyba był okres problemów gospodarczych dlatego na wszystkim oszczędzano. wartburg 353 też stacyjka jak w porsche. a warszwa ze swioją nieruchomą kanapą przednią? żeby dostosować się do kierownicy i pedałow trzeba było odpowednią ilość poduszek użyć :)
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:50. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.