Czy to oznaki ślizgającego się sprzęgła?
Witam, ostatnio mam dziwne objawy w mojej Foce. Przy mocnym przyśpieszaniu na 5. i 6. biegu (np. z 90 do 130 km/h), obroty rosną do ok 3000 obr. ( i utrzymują się), auto przyśpiesza (początkowo bez szału, później, bez szarpnięcia już "cała na przód"); całość wygląda jak jazda autem z automatyczną skrzynią biegów (a takowej nie mam;). Dodatkowo zauważyłem, że w momencie takiego zachowania auta, wyłącza się tempomat (nie naciskam ani pedału sprzęgła ani hamulca), ESP / ASR nie sygnalizują działania (sprawdziłem, ogólnie działają). Takiej sytuacji nie zauważyłem na biegach 1-4. Sprzęgło odbija normalnie, stawia taki sam opór przy naciskaniu jak wcześniej. Co może być przyczyną takiego zachowania? Czy jest to oznaka ślizgającego się sprzęgła (taki mam na razie pomysł)?
Z góry dziękuję za pomoc! |
Odp: Problem ze sprzęgłem?
Trafiłeś na 100 procent
|
Odp: Czy to oznaki ślizgającego się sprzęgła?
Czyli trafiony-zatopiony.. ile (poza ASO) kosztuje przyjemność wymiany sprzęgła (jak rozumiem, 'dwumasę' także powinno się wymienić)? Co jeszcze powinno się przy tej okazji wymienić? Na co zwrócić uwagę?
|
Odp: Czy to oznaki ślizgającego się sprzęgła?
w 2500 się zmieścisz, ASO 3600 :)
|
Odp: Czy to oznaki ślizgającego się sprzęgła?
Pewnie sprzęgło, w moim przypadku z prawie identycznymi objawami (nie mam VI) nie wymieniłem sprzęgła, przeczekałem ;).
Miałem już umówioną wizytę na wymianę kompletu (dwumasa, sprzęgło, wysprzęglik) ale objawy ustąpiły. Od tamtej pory minął ponad rok i ponad 25kkm. Do tej pory nie wiem dlaczego się ślizganie ustąpiło. A z przebiegu sprzęgło ma prawo jak najbardziej się kończyć. |
Odp: Czy to oznaki ślizgającego się sprzęgła?
mi to troche nie pasuje na ślizganie sprzęgła
|
Odp: Czy to oznaki ślizgającego się sprzęgła?
Fulara, nie pasują Tobie objawy Foki mojej czy Damiaska:570:?
Czym może grozić jazda z takim sprzęgłem (dystans ok 300-400 km)? Czy oprócz sprzęgła / dwumasy / wysprzęglnika może coś uszkodzić się? |
Odp: Czy to oznaki ślizgającego się sprzęgła?
Cytat:
Dwumasę, wysprzęglik i uszczelnienie wału + półosi przy okazji też zrób, bo ten zestaw będzie już z autem do końca. Musisz tylko uważać na panów Mietków i pytać czy mają i używają klucza do tzw. sprzęgieł samonastawnych (to z powodu tej technologii nie odczuwasz zmian w twardości pedału sprzęgła mimo, że się kończy). Jak wywalają oczęta lub twierdzą, że "20 lat robią i nie potrzebują" to się może skończyć tak, że po tygodniu nowe sprzęgło zacznie się ślizgać a gwarancji niet bo nieprawidłowo założone (trzeba wtedy kupić nowy docisk). Lepiej dołożyć kilka stówek i mieć pewność. |
Odp: Czy to oznaki ślizgającego się sprzęgła?
mti, dobrze prawi.
|
Odp: Czy to oznaki ślizgającego się sprzęgła?
klucz do sprzegła samonastawnego potrzebne jest wtedy, kiedy ściągamy takie sprzęgło i trzeba je ustawić do pozycji "startowej" bo zakładamy je ponownie
nowe, ma pozycje startową już w pudełku |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:53. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.