Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Galaxy (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=108)
-   -   [Galaxy 2006-2015] Samochód nie odpala. Zawór wlotowy powietrza 'brzęczy' po włączeniu stacyjki (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=213308)

januszt 18-10-2014 20:15

Samochód nie odpala. Zawór wlotowy powietrza 'brzęczy' po włączeniu stacyjki
 
4 załącznik(i)
Witam,

Moj Galaxy (benzyna 2.0, r 2007) dzis oficjalnie i bez ceremonii odmowil odpalenia. Stalo sie to po pokonaniu kilku kilometrow normalna trasa i zatrzymaniu na 10-15 minut.

Dwa dni wczesniej wyrzucil mi MIL (check engine). Jest to pierwszy przypadek od ok 9000km. Wczesniejszej 'historii' nie znam.

Ponizej historia ostatnich dwoch dni (kontrola FORScanem).

MIL wl - > powod podlaczenia FORScan
1 sprawdzenie
P0607 Sprawność modułu sterującego
P1000 Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny
P2008 Obwód sterowania przepustnicą kolektora ssącego otwarty (rząd cylindrów 1)
P2107 Procesor TACM
P2110 Układ sterowania siłownikiem przepustnicy - wymuszone ograniczenie RPM
P2008 Usterka obwodu IMRC 1 rzędu cylindrów
U3001 Nieprawidlowe wylaczenie modulu sterujacego
Mil Wyl -po skasowaniu bledow

2 sprawdzenie (tego samego dnia, po skasowaniu bledow i ponownym tescie)
P0607 Sprawność modułu sterującego
P1000 Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny
P2008 Obwód sterowania przepustnicą kolektora ssącego otwarty (rząd cylindrów 1)
P2107 Procesor TACM
P2110 Układ sterowania siłownikiem przepustnicy - wymuszone ograniczenie RPM
P2121 Zakres/jakość sygnału w obwodzie przełącznika/czujnika D położenia pedału/przepustnicy
P2122 Niska wartość sygnału wejściowego w obwodzie przełącznika/czujnika D położenia pedału/przepustnicy

Nastepny dzien, ok. 150 km pozniej
Mil Wl. - wlaczyl się w trakcie jazdy
P1000 Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny
P2121 Zakres/jakość sygnału w obwodzie przełącznika/czujnika D położenia pedału/przepustnicy
P2122 Niska wartość sygnału wejściowego w obwodzie przełącznika/czujnika D położenia pedału/przepustnicy
P2008 Usterka obwodu IMRC 1 rzędu cylindrów
Mil wyl po skasowanu bledow

Nastepny dzien (3-ci). Samochod nie odpalil. Z poczatku silnik 'zaskakuje' na raz po czym automatycznie się 'dusi' i gasnie.
Po otworzeniu maski, slychac wyrazne 'brzeczenie' z zawor wlotowego powietrza (pojawia się w momencie wlaczenia stacyjki i nie ustaje do jej wylaczenia) .
Zawor zdemontowany/wypiety, i kody bledow odczytane ponownie:
P0121 Zakres napięcia w obwodzie/jakość sygnału czujnika A położenia przepustnicy/pedału
P0122 Niskie napięcie sygnału wejściowego w obwodzie czujnika A położenia przepustnicy/pedału
P0221 Zakres napiecia w obwodzie/jakosc sygnalu czujnika B polozenia przepustnicy/pedalu
P0223 Wysoka wartość sygnału wejściowego w obwodzie czujnika B położenia pedału/przepustnicy
P1000 Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny
P2111 Układ sterowania siłownikiem przepustnicy - zablokowana otwarta
P2110 kład sterowania siłownikiem przepustnicy - wymuszone ograniczenie RPM

Zawor zamontowany po rozkreceniu i przeczyszczeniu.
Przy nastepnejpropbie odpalenia samochodu, silnik nie zaskakuje juz w ogole (nawet 'na raz'). Zawor nadal "brzeczy".

Bledy odczytane ponownie - zestaw jak poprzedniego dnia.

W zalaczeniu zestaw plikow wyjsciowych z FORscan (z pozostalymi szczegolami).

Na te chwile nie mam zabardzo pomyslu co dalej. W zaworze nie znalazlem nic poza stykami (zadnej elektroniki). Wyglada zatem,iz to sterowanie 'z zewnatrz powoduje jego blokade. Z jakiego powodu?

Gdybym mial strzelac co jest przyczyna, najblizszym strzalem byloby podejrzeni czujnika polozenia walu (podobne objawy zaobserwowane dawno temu w innym samochodzie marki Fiat).


Prosze o pomoc i wskazanie zrodla problemu lub przynjamniej kierunku dalszego dzialania/weryfikacji.


Pozdrawiam.

januszt 20-10-2014 11:30

Odp: Samochod nie odpala. Zawor wlotowy powietrza 'brzeczy' po wl stacyjki
 
Dodatkowa obserwacja: w ostatnim czasie, sporadyczne, smochod reagowal z zauwazalnym opoznieniem na dodawanie gazu. Zdarzalo sie rowniez, ze trzeba bylo dluzej 'pokrecic' zanim odpalil.

Najprawdopodbniej, ostatnie odpalenie MIL to wlasnie jedna z tych sytuacji, w ktorych trzeba bylo troche dluzje pokrecic.

Czy to wskazanie na pedal gazu/ zawor(przepustnice) wlotowa powietrza?
Jak zweryfikowac czy te czesci dzialaja poprawnie?

januszt 20-10-2014 18:52

Odp: Samochod nie odpala. Zawor wlotowy powietrza 'brzeczy' po wl stacyjki
 
Dalsze indagacje wskazaly przepustnice powietrza jako najardziej prawdopodbna przyczyne klopotow. Ze wskazaniem na silniczek krokowy.

Opcje sa dwie:
- proba naprawy silniczka (nie wiem jak i czy w ogole sie da)
- wymiana czesci. Tu klopotu nastrecza numer czesci. Parametry przeczytane z nalepki na czesci to:

*B1Q15* 0157289
4M5G-ED LF15
26-01-07 SHIFT: 1

Najbardziej na numer czesci nadaje sie: 0157289. Niestety, w sieci nie udalo mi sie znalezc czesc z tym numerem. Podobnie zreszta w odniesieniu do innych numerow z pierwszej i drugiej lini.

Spodziewam sie jakiegos numeru zamiennego, ktory jest bardziej popularny/dostepny.

Czy ktos ma mozliwosc sprawdzenia tego? W razie potrzeby podesle VIN.

januszt 06-01-2015 12:56

Odp: Samochod nie odpala. Zawor wlotowy powietrza 'brzeczy' po wl stacyjki
 
Final:

Padla pompa paliwa. Zwiekszony pobor mocy automatycznie wylaczal przelacznik i paliwo nie bylo pompowane --> samochod nie startowal.

Przez jakis czas udawalo mi sie go odpalic po uprzednim poruczaniu wiazka pompy (ostatnim odcinkiem, tym zaraz przed pompa). Dzieki temu 'rozwiazaniu;' doczlapalem sie do warsztatu na wymiane.

Przy okazji pytanie: jaki jest sredni zywot pompy paliwa (w funkcji przejechanych kilometrow)?


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:47.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.