Wymiana dźwigni hamulca ręcznego
Jak się zdążyłem zapoznać dotknął mnie bardzo typowy problem z moim mondeo przed fl. Mianowicie dźwignia podczas zaciągania przed "łapaniem" ząbków ma luz około 3-4 cm. Mechanik sprawdzał układ hamulcowy i stwierdził iż wina leży po stronie samoregulatora, bo i zaciski były już wymieniane a i linki są w porządku. Wajcha zaciągała się bardzo wysoko (otwierała podłokietnik), jednak teraz zaciąga się w miarę normalnie, jednak bardzo słabo trzyma ręczny. Czy to na pewno samoregulator?
Przeszukując forum zasłyszałem, że można wymienić dźwignię z samoregulatorem na taką bez. I tu pytanie(a): Czy muszę wymieniać coś poza samą dźwignią (linki, zaciski itp) ? Jeśli nie to czy wystarczy mi do tego zestaw kluczy z Topexa i wolne południe czy muszę jechać na kanał ? I czy mógłby ktoś pokazać jak wygląda ta dźwignia z regulatorem i bez, żeby mnie ludzie na szrocie nie okantowali :) Dziękuję za ewentualną pomoc i mam nadzieję, że nie przekroczyłem liczby próśb w jednym poście :wink: |
Odp: Wymiana dźwigni hamulca ręcznego
Słabego hamulca postojowego, wymiana wajchy nie naprawi.
Jeżeli masz z tyłu zaciski, to w nich są samoregulatory odpowiedzialne za działanie hamulca postojowego.Aby to sprawdzić, wystarczy zaciągnąć ręczny w kabinie na maxa, i podejrzeć w jakim położeniu przy tylnych zaciskach są dżwidienki połączone z linkami. Jeżeli dddotykaja już zacisku, to albo cienki klocek, albo samoregulator stoi. Dobrze działajćy postojowy, to niewielki ruch dżwigienek przy zaciskach, przy pełnym zaciagnięciu dżwigni. |
Odp: Wymiana dźwigni hamulca ręcznego
U mnie w mondku miałem taki sam problem jak kolega Gabeusz i winą nie były zaciski, tylko właśnie dźwignia ręcznego. Już chciałem kupić drugą by szrot, ale postanowiłem trochę pogrzebać przy starej. Znalazłem tam taką blaszkę, która ma luzować linkę po opuszczeniu lewarka. Podgiąłem ją trochę i później jeszcze trochę :D i ręczny działa ok. Luz na lewarku jest praktycznie nie zauważalny. Jak będę miał chwilę czasu to zrobię fotkę, o którą blaszkę chodzi.
|
Odp: Wymiana dźwigni hamulca ręcznego
salom, to na pewno nie są zaciski bo dźwigienki chodzą krótko. POzostał chyba ten nieszczęsny samoregulator w dźwigni
|
Odp: Wymiana dźwigni hamulca ręcznego
A patrzyłeś na tą dźwignię ręcznego? jaki ma luz zanim zacznie ciągnąć linkę? Sprawdź to i będzie wiadomo.
|
Odp: Wymiana dźwigni hamulca ręcznego
tez tak mialem wymienilem ta dzwignie i jest wszystko ok :) wystarczy wymienic tylko dzwignie nic wiecej a co do roboty to popoludnie wystarczy ale kanal by sie przydal bo dzwignia jest mocowana na sroby od spodu samochodu .a dzwignia ktora potrzebujesz jest taka [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
|
Odp: Wymiana dźwigni hamulca ręcznego
witam
ja miałem coś podobnego po zaciągnięciu ręczny ledwo trzymał. natomiast po zwolnieniu hamulca był straszny luz wajcha latała luźno tak ok 3-5 cm. również typowałem najpierw regulatory ale co sie okazało linka w środku pancerza była naderwana i się zrobił taki kołtun który ją blokował ( z wierzchu i na końcach linka wyglądała jak nowa). po wymianie wszystko pracuje elegancko. proponuje sprawdzić czy linki sie nie blokują. porozłączać wszystko i sprawdzić czy linki się ruszają wszystkie trzy najlepiej. będzie taniej i mniej roboty. |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:49. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.