Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford S-MAX (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=153)
-   -   [S-MAX 2006-2015] wymiana płynu hamulcowego (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=204014)

bartol_84 30-04-2014 21:24

wymiana płynu hamulcowego
 
Czesc, co ile wymieniacie plyn hamulcowy?
Dzis w ASO uslyszalem ze zaleca sie co 2 lata, dodatkowo wykryto wode w plynie hamulcowym i zalecono wymiane...chodzi o potencjalne zamarzniecie plynu w zime?
Powiedzialem zeby sie gonili ale teraz sie zastanawiam czy na takich kwestiach warto oszczedzac.
Grubosc tarczy i klockow w normie, Maksiu staje prawie deba jak mu wcisne hamul.

ccLot 30-04-2014 22:06

Odp: wymiana płynu hamulcowego
 
Cytat:

Napisał bartol_84 (Post 2203622)
Czesc, co ile wymieniacie plyn hamulcowy?
Dzis w ASO uslyszalem ze zaleca sie co 2 lata, dodatkowo wykryto wode w plynie hamulcowym i zalecono wymiane...chodzi o potencjalne zamarzniecie plynu w zime?
Powiedzialem zeby sie gonili ale teraz sie zastanawiam czy na takich kwestiach warto oszczedzac.
Grubosc tarczy i klockow w normie, Maksiu staje prawie deba jak mu wcisne hamul.

Raczej chodzi o przesunięcie punktu wrzenia płynu w ekstremalnych sytuacjach.

MAXIMUS_00 01-05-2014 04:03

Odp: wymiana płynu hamulcowego
 
Cytat:

Napisał ccLot (Post 2203633)
Raczej chodzi o przesunięcie punktu wrzenia płynu w ekstremalnych sytuacjach.


"Najważniejszy parametr to temperatura wrzenia.
Jeśli płyn się zagotuje, hamulce przestają działaç! Naciskamy pedał hamulca, dosięga on podłogi, a auto leniwie zwalnia, zamiast mocno hamować! Zjawisko to występuje zawsze w najbardziej niekorzystnym momencie, np. gdy
w pełni obciążonym autem hamujemy awaryjnie na autostradzie albo jedziemy po krętej drodze, co chwila hamując przed kolejnym zakrętem. Im wyższa temperatura wrzenia, tym lepiej. Nowy płyn klasy DOT 4 powinien wytrzymać co najmniej 230°C, najlepsze "gotują się" dopiero przy 300°C. Każdy płyn hamulcowy chłonie jednak wodę, a ponieważ woda wrze już w 100°C, to odporność na wysokie temperatury takiej mieszaniny stopniowo się obniża. Po 2-3 latach płyn wrze już przy ok. 150°C i nawet jedno silne hamowanie z dużej prędkości może być niebezpieczne.
Przetestowaliśmy 21 płynów, które należą do coraz popularniejszej klasy DOT-4. Zgodnie z normą PN-C-40005 badaliśmy temperaturę wrzenia nowych płynów, a także zawodnionych, czyli sztucznie postarzonych w laboratorium. Badaliśmy też ich współczynnik pH, który powinien mieścić się w przedziale 7,5-11, co w przybliżeniu mówi o jakości zabezpieczenia antykorozyjnego płynu. Tę próbę zaliczyły wszystkie płyny, podobnie jak badanie lepkości w temperaturze -40°C. Przy okazji sprawdziliśmy szczelność opakowań, obecność i skuteczność plomb, ilość płynu w opakowaniu i opis butelek. Najczęściej nie podawano daty produkcji i ważności, w nieczytelny sposób kodując czy wręcz uniemożliwiając jej odczytanie. Brakuje też ostrzeżeń. Płyn hamulcowy to niebezpieczny specyfik i producenci powinni nas ostrzegać choćby przed tym, że taki środek niszczy lakier.
Zawodniony płyn powinien wytrzymać co najmniej 155°C. Badanie płynu zawodnionego jest ważniejsze niż nowego: w pewnym stopniu mówi, w jakim stopniu płyn jest podatny na wilgoć.
Wszystkie specyfiki spełniły wymagania normy, choć ich właściwości znacznie się od siebie różnią. Dwa z badanych produktów, EBC 307+ i Tutela Extreme, spełniają wymagania stawiane przed środkami do aut sportowych. Są jednak drogie. Bardzo dobre wyniki uzyskały płyny Shell, Ferodo i Tutela TOP, przy czym dwa pierwsze należą do średniej klasy cenowej. Niedrogie i dobre są polskie płyny, np. Boryszew, Organika i Autoland. W sumie: żaden płyn nie okazał się tak zły, aby należało się go obawiać.
Nie ma żadnych ograniczeń w stosowaniu płynów DOT-4, można ich używać nawet w starych autach. Nie wolno ich jednak mieszać z DOT-5, które robione są na bazie sylikonów, ale można z pozostałymi, np. DOT-3 czy DOT-5.1. Im szybsze i cięższe jest nasze auto, tym ważniejsza jakość płynu i częściej trzeba go wymieniać".

Pamiętaj o płynie
- Płyn hamulcowy trzeba wymieniać co 2 lata lub 40 tys. km, chyba że producent auta ma inne zalecenia .
- Płyn klasy DOT 4 jest lepszy od płynów R3 i DOT 3, a DOT 5.1 jest lepszy niż DOT 4. Płyny o wyższych specyfikacjach można stosować także w starszych autach.
- Jakość płynu w zbiorniczku w przybliżeniu da się sprawdzić w warsztacie. Jednak pozytywny wynik nie gwarantuje, że płyn w całym układzie jest w dobrym stanie.
- Nie rzadziej niż na każdym przeglądzie należy sprawdzać poziom płynu. Ubytków nie trzeba uzupełniać identycznym płynem, bo są one mieszalne: dowolnej marki płyny klasy DOT 3, DOT 4 i DOT 5.1 można mieszać. Nie wolno z nimi mieszać płynów klasy DOT 5, ale występują one bardzo rzadko.

sizarrio 01-05-2014 08:13

Odp: wymiana płynu hamulcowego
 
ja wymieniam co dwa lata.tylko nie wymieniaj w ASO a u dobrego mechnika - filozofia żadna, a oszczędność widoczna. Jak jest woda w płynie, to wymień, w skrajnej sytuacji może Ci się płyn zagotować przy awaryjnym hamowaniu.

luckyluke30 01-05-2014 12:37

Odp: wymiana płynu hamulcowego
 
Witajcie, a ja mam pytanie jeszcze odnośnie płynu hamulcowego jako ze to moj pierwszy ford . w nich sprzęgło jest hydrauliczne, i ciągnie ze zbiorniczka płynu hamulcowego? czy zle mi się wydaje ?

Basra 01-05-2014 21:46

Odp: wymiana płynu hamulcowego
 
Witam

Tak.Dobrze Tobie się wydaje.

pozdrawiam

arttk 01-05-2014 22:17

Odp: wymiana płynu hamulcowego
 
Cytat:

Napisał luckyluke30 (Post 2203795)
w nich sprzęgło jest hydrauliczne, i ciągnie ze zbiorniczka płynu hamulcowego?

Ale sprzęgło od czego?

bartol_84 02-05-2014 20:14

Odp: wymiana płynu hamulcowego
 
ja wszystko rozumiem, tylko nie lubie przesady, skoro dotyczy to tylko "ekstremalnych" sytuacji a moj maksymilian glownie zalicza miejskie wycieczki to chyba jeszcze sie wstrzymam z wymiana, a tak btw, ile ASO ~ sobie liczy za to?
Pomiary wody w plynie byl zer-jeden, tzn, stwierdzono jakis % wody, nie wiadomo ile i czy przekroczono dopuszczalana ilosc, no bo przeciez jakas musi byc. stad moje watpliwosci.
dzieki za odp.

tombalt 02-05-2014 21:30

No bez jaj, wymiana płynu kosztuje 100-150zl, ja osobiście płaciłem 130, a zasadność wymiany? Płyn hamulcowy starzeje się tak samo jak olej w silniku.... Twoja decyzja czy warto.

skrobnięte na ONE X

sizarrio 06-05-2014 06:52

Odp: wymiana płynu hamulcowego
 
masz ciężkie auto ze żwawym silnikiem, jak będziesz jechał na drodze i np. wyskoczy piłka a za nią dziecko .... strach pomyśleć, co się stanie, jak hamulce nie zadziałają. Nawet jak to będzie sytuacja 1 na milion, ale dotknie Ciebie ... Wymiana nie jest droga, nie ma co oszczędzać.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.