woda na rolecie (kombi)
4 załącznik(i)
Witam wszystkich:)
Wiem, że temat o wodzie w bagażniku pojawiał się już kilkakrotnie ale mój problem jest nieco inny. Prawdopodobnie woda dostaje się po słupkach tylnych na roletę przez zużytą uszczelkę pod listwami dachowymi. Na moim dachu są chyba jakieś nietypowe listwy i nie wiem jak je zdjąć (foto). Przejrzałam forum, neta też ale mowa jest tylko o tym jak wydłubać dachową listwę maskującą lub rozpisują się o typowych relingach. Czy to śruba jakaś, czy zaślepka tylko? pojęcia nie mam jak to zdjąć. Nie chcę czegoś połamać, zniszczyć. Będę wdzięczna za każdą okazaną pomoc kobiecie :surprise: |
Odp: woda na rolecie (kombi)
U mnie woda na rolecie pojawiała się, jak pękł wężyk spryskiwacza tylnej szyby między klapą z nadwoziem.
|
Odp: woda na rolecie (kombi)
To raczej nie wężyk, kapie kratką wentylacyjną, która jest na słupku i ścieka na roletę. Zresztą płyn raczej ma jakiś zapach a to co cieknie jest bezzapachowe więc obstawiam, że to deszcz.
|
Odp: woda na rolecie (kombi)
Miałem podobny przypadek stania kałuży na rolecie .Ciekła deszczówka przez klej tylnej szyby do obudowy 3-ego stopu a później na roletę. Potrzebny środek w aerozolu do profili fluidol bold albo coś pobobnego , ściereczka do wycierania wycieków .Na zamkniętej klapie robimy b. krótki strzał nad 3-im stopem miedzy szybę a blachę od zewnątrz auta. Nadmiar wycieknie po bokach szyby i poniżej.Czekamy 30 min i następny strzał i jeszcze raz. preparat wpłynie w szczeliny i je pozatyka
|
Odp: woda na rolecie (kombi)
Ja też miałem wode na rolecie okazało się że woda dostawała się przez śruby w relingach
|
Odp: woda na rolecie (kombi)
Panowie ale moje pytanie brzmi: jak zdjąć te listwy z dachu :)
|
Odp: woda na rolecie (kombi)
Pewnie , a raczej na pewno ,są nakrętki pod tapicerką , od środka auta.
|
Odp: woda na rolecie (kombi)
Widzę że koleżanka uparła się na rwanie listew. Proponuję wpierw zajrzeć w bagażnik .W bagażniku na tapicerce błotników powinny być schowki . Jęśli są zaglądamy , jesli wypełnione są gąbką wyjmujemy gąbkę ( u mnie wyszły obie strony). Jeśli któraś jest mokra (zwłaszcza w dolnej części) to z tej strony cieknie dach . Jesli obie suche to cieknie szyba.
Powodzenia i pozdrawiam |
Odp: woda na rolecie (kombi)
Ok, sprawdzę schowki jutro i dam znać. Ale czy to możliwe skoro krople wiszą z kratki na słupku?
|
Odp: woda na rolecie (kombi)
Ja mam identyczne relingi i właśnie przerobiłem ten temat.
Trzeba ściągnąć relingi, pod nimi w korytku, nałożony jest chyba mastykor, niestety on pęka i leci woda do środka i spływa tylną kratką na roletę. Pęka jakieś ostatnie 40-50cm tego badziewa. Podstawowa sprawa to SIKAFLEX 221, dostępny w takich tubach jak silikon do pistoletu. I teraz robota... Podstawa dużo cierpliwości i czyste ręce. Zaczynasz od tył auta. Ściągasz po kolei: 1. Pomiędzy tylną kratką (gdzie cieknie) a tylnym słupkiem drzwiowym, ściągasz to plastykowe połączenie co łączy właśnie te dwa słupki, czyli ściągasz tą podłużną zaślepkę, następnie pod nią są 3 śruby na śrubokręt krzyżowy, ściągasz to na dół. 2. Gdy to połączenie masz na dole, ściągasz kratkę (tą gdzie cieknie) z ostatniego słupka. 3. Podważasz zaślepkę z ostatniego słupka drzwiowego, pod nią jest śruba krzyżowa, odkręcasz, ściągasz plastyk. 4. Środkowy słupek, to samo. 5. Przedni słupek ściągasz na siłe, pękają zaczepy, kupujesz nowe. 6. Ściągasz (odkręcasz) rączki te co są koło głowy. 7. Odkręcasz z przodu osłonę słoneczną 8. Wyciągasz środkową lampkę i odkręcasz 2 śruby. Masz luźną podsufitkę z jednej strony. UWAGA: Robisz każdą stronę osobno i nie ściągasz 2 plastykowych zatrzasków co trzymają podsufitkę na samym końcu dachu. Gdy masz podsufitkę luźną, zabierasz się za ODKRĘCENIE RELINGÓW. Relingi przykręcone są 3-ma nakrętkami na klucz 10. Idąc od przodu, 1-sza jest 20cm od przedniej szyby, ja musiałem jeszcze poluźnić kurtynę powietrzną. 2-ga jest na wysokości uchwytu nad głową pasażera i 3-cia najgorsza w połowie szyby bagażnikowej. Ja odkręcałem nasadką długą 10-ką (taką jak do odkręcania świec żarowych) + przedłużka od wkrętarki i płaski klucz. Po odkręceniu relingu zdzierasz do gołego metalu tą spękaną powłokę. + 20cm dalej, odtłuszczasz i na to sikaflex, czekasz 12 godz. składasz i ... druga strona. U mnie od tego czasu sucho. Pierwszą stronę robiłem całe 2 dni, drugą 2 godz rozkładania + 1 godz składanie. Pozdrawiam |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:32. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.