Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Transit (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=101)
-   -   [Transit 2000-2006] 2.0 tddi 100 koni EGR...ciezko odpala i kopci 5 min na biało duzo pali (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=199358)

bialy21123 19-02-2014 17:21

2.0 tddi 100 koni EGR...ciezko odpala i kopci 5 min na biało duzo pali
 
Witam serdecznie wszystkich uzytkownikow, mam mianowicie taki problem jak w temacie, moj transit to 100 konny 2.0 TDDI... pali okolo 12 litrow ropy , ciezko pali z rana po chechlaniu kilku sekundowym , jak jest cieplej szybciej odpala, cieply odpala bardzo dobrze.... kopci przez okolo 5 minut po odpaleniu i tak glucho chodzi ZIMNY, nie maial kopa, zaslonilem EGR blaszka i ma kopa super przyspieszeni oraz reszta w normie , lecz dalej chodzi tak samo odpla z rana i kopci . Co moze byc przyczyna dzieki za pomoc

wojtekjanus 19-02-2014 17:43

Odp: transit 2.0 tddi 100 koni EGR...ciezko odpala i kopci 5 min na biało duzo pali
 
Przyczyn może być kilka...
Może się zapowietrzać przy dłuższym postoju.
Mogą być zwalone świece żarowe.
Może mieć słabą kompresję.
Wreszcie: uszkodzona może być pompa wtryskowa lub sterownik ewentualnie wtryskiwacze.

bialy21123 19-02-2014 20:10

Odp: transit 2.0 tddi 100 koni EGR...ciezko odpala i kopci 5 min na biało duzo pali
 
Dzieki za odpowiedz jak zwykle mozna na ciebie liczyc... ale wojtus po podlaczeniu pod komputer, nie wykazuje ZADNEGO BLEDU ;/

WuRC 19-02-2014 21:12

Odp: transit 2.0 tddi 100 koni EGR...ciezko odpala i kopci 5 min na biało duzo pali
 
Duże prawdopodobieństwo że leją wtryskiwacze wskazuje na to dymienie inny dzwięk na zimnym silniku i słabe odpalanie. Inne uszkodzenia zostawiły by ślad w IDSie zakładam że takiego kompa użyliście do diagnostyki.Druga możliwość to brak kompresjia na jednym lub kilku cylindrach ale wtedy silnik zaczyna chodzić nie równo. Inne błendy podane przez kolegę powinna wychwycić diagnostyka komputerowa.

bialy21123 19-02-2014 21:28

Odp: transit 2.0 tddi 100 koni EGR...ciezko odpala i kopci 5 min na biało duzo pali
 
Kolego... silnik pracuje rowniutko , zero jakis objawow zeby cos w srodku sie dzialo, chodzi bardzo glucho, mamy 2 to jest taki bardziej metaliczny dziwek.... ja tez obstawiam wtryski , bo co innego moglo by byc

Bump: Aha no i EGR po psute tez musi byc,, wyciagne wtyczke od EGR nie idzie powyzej 2500 obrotow zmula sie podebpne, idzie jak mul... blaszka zatkam EGR i idzie normalnie 140 tak jak drugi transit i ma przyspieszenie ok TO EGR tez musi byc uszkodzone

Dobry elelktryk moj ma wielki komputer do diagnostyki za 40 tys zł BOSCHA wiec tam lipy nie ma , mam nadzieje ze to nie pompa ale przez pompe by nie dymil

wojtekjanus 20-02-2014 08:54

Odp: transit 2.0 tddi 100 koni EGR...ciezko odpala i kopci 5 min na biało duzo pali
 
Przy pompie raczej pokazał by błędy. Także - skoro ma dobre osiągi - pompa jest raczej ok.
Na poranne zimne odpalenia starym sposobem - na próbę - zasilić można silnik na tzw. kroplówkę - czyli grawitacyjnie z dodatkowego baniaka zawieszonego na szybie pasażera (bezpośrednio do pompy, z pominięciem filtra). To wyjaśni podejrzenia co do układu zasilania i zapowietrzenia (układ pracuje na podciśnieniu, pompa wtryskowa sama zasysa paliwo ze zbiornika, przy nieszczelności wchodzi od razu powietrze).

Przy wyciągniętej wtyczce EGR-a ma prawo zamulać, ale myślę, że się nie domykał - musiał trochę kopcić na czarno...

Cytat:

Napisał bialy21123 (Post 2163025)
Dobry elelktryk moj ma wielki komputer do diagnostyki za 40 tys zł BOSCHA wiec tam lipy nie ma , mam nadzieje ze to nie pompa ale przez pompe by nie dymil

Tak, ale fordowski IDS ma pełną diagnostykę samochodów Forda, jakiej na pewno nie zrobi tester Boscha (do tej diagnostyki oprogramowanie jest przy zakupie IDS-a i jego licencji regularnie uzupełniane). Ford z wiadomych względów nie udostępnia pełnego oprogramowania innym producentom testerów. Podobnie postępują inni producenci samochodów - tak to działa...
Tym nie mniej można założyć, że boschowski tester prawidłowo zdiagnozował pompę/sterownik Boscha - reszta już nie jest taka oczywista...

MIREKTERAZPOLSKA 20-02-2014 10:40

Odp: transit 2.0 tddi 100 koni EGR...ciezko odpala i kopci 5 min na biało duzo pali
 
Cytat:

Napisał bialy21123 (Post 2162756)
Witam serdecznie wszystkich uzytkownikow, mam mianowicie taki problem jak w temacie, moj transit to 100 konny 2.0 TDDI... pali okolo 12 litrow ropy , ciezko pali z rana po chechlaniu kilku sekundowym , jak jest cieplej szybciej odpala, cieply odpala bardzo dobrze.... kopci przez okolo 5 minut po odpaleniu i tak glucho chodzi ZIMNY, nie maial kopa, zaslonilem EGR blaszka i ma kopa super przyspieszeni oraz reszta w normie , lecz dalej chodzi tak samo odpla z rana i kopci . Co moze byc przyczyna dzieki za pomoc

To się stało nagle, czy ta awaria nasila się coraz bardziej???
Wymontuj kolektor ssący i sprawdz czy nie jest zasyfiony

bialy21123 20-02-2014 18:00

Odp: transit 2.0 tddi 100 koni EGR...ciezko odpala i kopci 5 min na biało duzo pali
 
drodzy koledzy dzieki za odpowiedzi, nie wiem kupilismy calego busa specjalnie dla tego silnika, gdyz 75 konny padl, po przelozeniu od razu takie objawy, znajomy mechanik ktory wy mienia mi turbo w 125 Konnym. mowil ze takie objawy sa jak jest przestawiony zapłon, czy cos tam na tym lancuchu rozrzadu, ciezkie odpalenie kopcenie na bialo brak mocy, oraz duze spalanie ... a wy jak sadzicie ;

wojtekjanus 20-02-2014 18:17

Odp: transit 2.0 tddi 100 koni EGR...ciezko odpala i kopci 5 min na biało duzo pali
 
Cytat:

Napisał bialy21123 (Post 2163531)
mowil ze takie objawy sa jak jest przestawiony zapłon, czy cos tam na tym lancuchu rozrzadu, ciezkie odpalenie kopcenie na bialo brak mocy, oraz duze spalanie ... a wy jak sadzicie ;

W tradycyjnym dieslu z czysto mechanicznym sterowaniem - tak może być. Tutaj masz dwa czujniki: czujnik położenia wałka pompy oraz czujnik położenia wału i ich wskazania są w sposób ciągły porównywane przez PCM. W pewnym zakresie nastawnik kąta wyprzedzenia wtrysku koryguje niedokładności statycznego ustawienia pompy (na napędzie koła), ale jeżeli odchyłka przekracza możliwości korekty - silnik jest zatrzymywany i pojawia się odpowiedni błąd.
Pompę trzeba by wyjąć i na stole sprawdzić - czy daje odpowiednią dawkę rozruchową i czy nastawniki prawidłowo pracują.
Trzeba też upewnić się co do zapowietrzania - lepiej w pierwszej kolejności...
Zmierzyłbym też kompresję na zimnym.

bialy21123 27-03-2014 18:18

Odp: transit 2.0 tddi 100 koni EGR...ciezko odpala i kopci 5 min na biało duzo pali
 
Witam wojtus i koledzy.... EGR wymieniony bus szedl duzo lepiej nie byl zmulony , lecz nadal kopcil z rana,wyciaqgnelem wtryski i zawiozlem do sprwdzenia ,okazalo sieze byl wtrysk jeden od 75 KONI wstawiony i do tego 2 wtryski laly, byly slabe wymienilem je, teraz lepiej pali lepiej chodzi kilka sekund kopci, ale o wiele mniej pali... ;) aha i praca jest cicha lekka naprawde super...

Wiec zamykam temat pozdrawiam


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:59.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.