Silnik 1.6 Duratec - różnice w mocy
W chwili obecnej Focus mk3 sprzedawany jest z wolnossącym silnikiem 1.6 w trzech wariantach mocy: 85, 105 i 125 KM. Zastanawia mnie czym te silniki się różnią. Czy jest to różnica w budowie (np. różne głowice) czy jest to tylko różny soft.
Polscy tunerzy (np. vtech) z silnika 105 obiecują tylko 110 a nie 125 koni - czyżby jednak głowica ? Z drugie strony ten silnik w mk2 miał już 115 koni. Na forum już był temat że można "odblokować" diesla 2.0 a jak jest z 1.6 benzyna? |
Odp: Silnik 1.6 Duratec - różnice w mocy
Bardzo możliwe że jest inna głowica,gdyż wersji 85-konnej nie ma.
|
Odp: Silnik 1.6 Duratec - różnice w mocy
Nie wiem jak w mk3, ale w mk2 są dwie wersje - 90 i 109 koni.
Różnią się turbiną - w mocniejszej wersji łopatki mają zmienną geometrię. Podejrzewam, że tak samo w mk3 |
Odp: Silnik 1.6 Duratec - różnice w mocy
głowice są takie same, tak samo z walkami rozrządu
Bump: Cytat:
Bump: Cytat:
Od: 03-01-2011- 1.6L Duratec Ti-VCT (85PS) - Sigma Od: 03-01-2011- 1.6L Duratec Ti-VCT (105PS) - Sigma |
Odp: Silnik 1.6 Duratec - różnice w mocy
te dwa słabsze (85 i 105) mają kolektor wydechowy typu 4 w 1 (jeden katalizator i 2 sondy lambda), a wersja 125 ma 4 w 2 w 1 (2x kat i 4x lambda)
do wersji 85 można wgrać soft z 105 i wtedy będzie on wersją 105 :) |
Odp: Silnik 1.6 Duratec - różnice w mocy
tak jak juz napisal majak 85 i 105KM wersja sa identyczne. 125KM ma inny kolektor. a 1.6EB 150 i 182KM to silnik sigma z turbina i osprzetem - i tak jak w przypadku 85/105KM sigmy, roznia sie tylko softem.
kupowanie 1.6 85/105KM to pomylka. minimum to 125KM, ideal - 150KM EB i mozliwosc pociagniecia do 200+... |
Odp: Silnik 1.6 Duratec - różnice w mocy
Cytat:
125 ma sens jesli często przekracza się 4k RPM |
Odp: Silnik 1.6 Duratec - różnice w mocy
Największa różnica jest przy wysokich obrotach (powyżej 5000 rpm) ale także spora różnica jest przy ok. 2000 rpm - będzie co najmniej 10 Nm.
|
Odp: Silnik 1.6 Duratec - różnice w mocy
Witam
W focusach rocznik 2011,jeżeli chodzi o silnik 1.6 L Duratec-16VTi-VCT to jest tak.Mają 85,105,120 i 125 KM mocy.Silniki bazowały na blokach typu zamkniętego.Po modyfikacji bazują na blokach typu otwartego co przyczyniło się do lepszego chłodzenia cylindrów i głowicy.Głowice nowszej generacji można stosować w blokach o zwykłej budowie ale odwrotnie nie.Chcę nadmienić że jednostka 120 konna jest przystosowana na płynny propan. pozdrawiam |
Odp: Silnik 1.6 Duratec - różnice w mocy
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:10. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.