Kopci zimny, turbo wyje, niepodł. wężyk od dolotu - sens naprawy?
Focus 2000 - kopci zimny, turbo wyje, niepodł. wężyk od dolotu - sens naprawy?
Cześć forumowicze, To mój pierwszy post, ale nie pierwszy Ford ;). Miałem wcześniej Escorta 1.8D, najgorsze auto jakie w życiu miałem (komfort jazdy, rdza, słaby silnik), ale chyba darze je największym sentymentem, bo najwięcej się naharowało i w sumie nie zawodziło, a jak zawiodło to było moje zaniedbanie, a nie wina auta.... Teraz powtórka z rozrywki, kupiłem Focusa 1.8 TDDI GHIA 2000 rok. Oczywiście wiadomo, igła, jeździ, lać i nic nie robić. Przy kupnie nie do końca obadałem temat i teraz się zastanawiam co robić z fantem. Po usunięciu wycieku oleju (uszczelniona pompa podciśnieniowa hamulca), wymianie oleju i wszystkich filtrów zabrałem się za jeżdżenie autem. Wyszło parę usterek (możliwe, że też ze sobą powiązanych): a) przy mocniejszym przyśpieszaniu jeżeli obroty silnika są powyżej 2k turbo zaczyna jakby wyć. Nieprzestanie dopóki nie odpuści się gazu. Wycie "rośnie" do pewnego momentu, potem najprawdopodobniej obroty silnika rosną, a turbo dmucha jednostajnie, więc i wycie jest jednostajne (moja teoria). Poza tym jest stosunkowo ciężej zrobić, żeby turbina zawyła (trzeba depnąć gaz), ale jest stosunkowo łatwo te wycie utrzymać jak już się je uda "wywołać". Te wycie podobne jest na tym filmiku: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] b) auto kopci na niebieskawo przy odpalaniu jak przez noc postoi i jest zimny. Po około 10-15s przestaje kopcić. Tutaj mój filmik: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Auto nie kopci na biało, na czarno, nawet przy przyśpieszaniu. c) wężyk od kolektora jest niepodłączony. Patrz foto. Dmucha z niego powietrze, narazie go zaślepiłem co by auto na mocy za dużo nie traciło, ale nie wiem gdzie on powinien iść... Na zdjęciu jakaś cienka rurka jest podłączona i gdzieś idzie, u mnie nic: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] d) auto nierówno chodzi na obrotach jałowych (szczególnie jak zimniejszy). Przy czym wygląda to tak, że chodzi równo przez 10s, a potem coś mu odwali i jakoś nim szarpnie i znów chodzi OK. Czasem przez kilka sekund chodzi kulawo. W zasadzie to jeszcze nie jestem pewien czy to nadal aktualne, bo po wymianie oleju i filtrów (w tym paliwa) nadal tak było, ale kupiłem jakiś dodatek do diesla i wlałem 50ml do pełnego baku. Po zrobieniu jakichś 20-30 mil na gorącym silniku problem ustał, ale to może zbieg okoliczności. Jutro rano zobaczę jak na zimnym. Na razie zainwestowałem w auto tyle co olej, filtry, mój czas przy wymianie i naprawa wycieku pompy podciśnieniowej, ale nie chce inwestować nie wiadomo ile, więc staram się ustalić co mu dolega i oszacować. a) Czy wycie to koniec turbo? Skoro auto nie kopci na czarno i na niebiesko jak jeździ to znaczy, że uszczelnienia turbo są OK tak? To w takim razie co dokładnie wyje? b) Czy jedynym wytłumaczeniem są uszczelniacze zaworów czy może być jakiś inny powód? c) Od czego to jest? Na razie zaślepiłem, ale nie wiem czy to najlepszy pomysł. Z góry dzięki za pomoc. |
Odp: Focus 2000 - kopci zimny, turbo wyje, niepodł. wężyk od dolotu - sens naprawy?
b) strasznie wali w silniku, mam wrażenie , że to spalanie stukowe. Ale wg mnie to nie pali na wszystkie gary, i puszcza siwego dyma. Jeśli kompresja jest mniej więcej równa na czterech cylindrach to wskazuje na padnięte świece. Ale u mnie jak były spalone to tak nie waliło - w ogóle nie waliło, tylko ciężej palił. Coś mi się wydaje że nie ma równej kompresji. Czy nie ubywa płynu chłodniczego?
c) tam powinien być wężyk do map sensora (ściany grodziowej tuż pod maską jest sensor) ważna sprawa w tym silniku. |
Re: Focus 2000 - kopci zimny, turbo wyje, niepodł. wężyk od dolotu - sens naprawy?
b) Wtedy było dość zimno (w nocy poniżej 0C), jeszcze przed wymianą oleju, filtrów i czyszczeniu wtryskiwaczy magicznym dodatkiem do paliwa.
Nie mam na razie takiego zimnego dnia, żeby powtórzyć akcję, ale teraz jak jest cieplej to odpali i chodzi zdecydowanie równiej i bardziej miękko, ale dymek (bardziej skłaniał bym ku niebieskiemu) jest. Nakręcę jakiś świeższy filmik. Fakt faktem potrafi mu odbić i coś szarpnie, ale przez kilka sekund będzie chodził nierówno. c) Kolego mega duże piwo ! Podłączyłem map sensor i auto ożyło ! Wcześniej miało chyba z 60km i ciągło linowo bez żadnego bumu na 2000 obrotów, a teraz popierdziela, a co najważniejesze ciągnie już od dużo niższych obrotów, więc nie trzeba go tak piłować. Turbina się trochę uciszyła, choć dalej czasem się jej wycie załączy. ... ale morda mi się śmieję jak tym złomem teraz jeżdżę, bo 90 kucy mi wystarcza do dojazdów do pracy :) Dziwne auto trochę, bo w jakimś Renault to pewnie by się świeciło milion lampek, że coś nie jest podłączone, a tutaj czy turbina czy map sensor są albo nie są podłączone to nic się nie świeci. Mój plan jest taki, że skoro filtry i oleje są wymienione to pojezdze nim i zaobserwuje czy jest warty pogrzebania, poinwestowania. Poza tym nawet jeżeli kompresja by siadła to nie chce tego diagnozować bo to by oznaczało, że już na pewno się by nic nie opłacało w nim robić. Nie wiem czy to najlepszy plan, ale nie mam pomysłu jak go dalej ugryźć (kupować mierniki ciśnienia itd.). |
Odp: Focus 2000 - kopci zimny, turbo wyje, niepodł. wężyk od dolotu - sens naprawy?
Jaki ma przebieg i ile ty szacujesz?
Sprawdź świece. |
Odp: Focus 2000 - kopci zimny, turbo wyje, niepodł. wężyk od dolotu - sens naprawy?
To wycie mi bardziej pasuje do skrzyni biegów niż do turbiny, opis również.
A ta cienka rurka to EGR, brak rurki = brak sterowania EGR |
Odp: Focus 2000 - kopci zimny, turbo wyje, niepodł. wężyk od dolotu - sens naprawy?
Jeśli chodzi o wycie to owszem, ewidentnie skrzynia (jeśli na każdym biegu to przekładnia główna=skrzynia). Tak wyją tylne mosty napędowe...
Sprawdź olej i poziom w skrzyni. Coś mi się wydaję że to auto ma jeden z najwyższych przebiegów, przynajmniej jeśli chodzi o wozy ludzi z tego forum. PS Do sprawdzenia łożysko podpory półosi... teraz tak skojarzyłem u siebie też miałem podobne wycie okazało się że padało łożysko podpory (znacznie tańsze rozwiązanie niż skrzynia). |
Re: Odp: Focus 2000 - kopci zimny, turbo wyje, niepodł. wężyk od dolotu - sens napraw
Cytat:
Co by dawało jakoś ponad 300kkm. Cytat:
Cytat:
- czy dla skrzyni miało by to znaczenie czy jest zimno czy ciepło? Raczej na zimno coś takiego powinno się dziać, kiedy zamiast oleju jest towot albo pewnie jakiś gnój w środku? - czy dźwięk załóżmy powyżej 2k RPM byłby jednostajny czy rósł by wraz z obrotami? Jak na moje oko było by to proprocjonalne do obrotów silnika, a nie jest. - czy dźwięk ten mógłby raz występować przy ostrym przyśpieszaniu, a raz nie? ... a teraz moje jedno za: - Jak odpuszcze gaz totalnie i hamuje silnikiem to chyba turbina powinna mocno zwolnić i nie powinna się "drzeć" prawda? U mnie jak już wycie się załączy to odpuszczenie gazu nie powoduje, że dźwięk zanika, tylko dalej jest bardzo podobny i jednostajny. EDIT: Olej i świece tak czy siak sprawdzę. Dzięki za porady... a tak swoją drogą ma ktoś serwisówkę do auta? Znalazłem TIS-a i do napraw/wymian wystarczy, ale na przykład ciężko mi było znaleźć dokąd idzie ta rurka i że to jest map sensor. Choć z drugiej strony od tego też jest forum :) |
Odp: Focus 2000 - kopci zimny, turbo wyje, niepodł. wężyk od dolotu - sens naprawy?
co do pracy motoru to wlej mu mixolu z litr na zbiornik ropy i zobaczysz co sie bedzie dzialo. Co to turba jak masz odejscie to turbo dziala. Sklaniaj sie raczej ku skrzyni , cale przeniesienie napedu , lozysko polosi.
|
Odp: Re: Odp: Focus 2000 - kopci zimny, turbo wyje, niepodł. wężyk od dolotu - sens n
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Jazda z taką usterką jest ryzykowna, jak złapie tryby w skrzyni, to może Ci ją dosłownie rozsadzić, w skrajnym przypadku nawet uszkodzić przeguby - i takim autem już nigdzie dalej bez lawety nie pojedziesz. |
Odp: Re: Odp: Focus 2000 - kopci zimny, turbo wyje, niepodł. wężyk od dolotu - sens n
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Bump: Cytat:
Natomiast brak połączenia, o którym pisze autor, powoduje to iż komputer nie wie jakie jest ciśnienie w kolektorze ssącym i nie może ustawić odpowiedniej dawki paliwa. Wskazanie map sensora wpływa bezpośrednio na dawkę paliwa. |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:16. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.