Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Diesel (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=139)
-   -   [1,8 D i TD] Dymi na biało, świece okopcone. Czy to wtryski leją? (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=190000)

El Nino 17-09-2013 09:11

Dymi na biało, świece okopcone. Czy to wtryski leją?
 
Charakterystyczne objawy:

-regularnie upalona jedna świeca żarowa (sprawdzam je raz do roku zawsze ta sama spalona być może upala się wcześniej)
-sadza na wszystkich świecach żarowych
-nie bierze oleju ani płynu
-zwiększone spalanie
-przy rozruchu pierwsze 2-3 sekundy auto pyrka jakby się dławił
-dymi gęstym białym dymem po odpaleniu gdy zimny, oraz przy przegazowaniu podczas jazdy widoczne zwłaszcza nocą gdy ktoś jedzie za mną
-wydaje mi się, że jest mniej dynamiczny od innych essich z tym silnikiem każda prosta trudna do prześcignięcia z "kolegą"
-turbina sprawna
-booster regenerowany 2 lata temu przelatane ma ok 20 tys.

Czy to mogą być wtryski czy opcji jest więcej? Pytam ponieważ zaśpiewano mi od 300 do 600zł za regenerację 1szt. (delphi).

Przebieg 310 tys. wg historii auta wtryski nie ruszane nigdy.

ministerq 17-09-2013 10:32

Odp: Dymi na biało, świece okopcone. Czy to wtryski leją?
 
Sadza na świecach to zjawisko normalne - w końcu znajdują się one w komorze wirowej, która połączona jest z cylindrem, w którym następuje spalanie. Poza tym w momencie rozruchu, gdy temperatura wytworzona przez sprężanie jest względnie niska, a świece stanowią podstawowe źródło ciepła, część wtryskiwanej ropy odparowuje właśnie na świecach.

Wiem że sugerowano Ci iż świeca może padać od lejącego wtrysku - jeśli by tak było, to uwalona świeca z lejącym wtryskiem byłaby wyraźnie bardziej zniszczona od reszty wizualnie - wraz z ukruszonym/nadpalonym grzejnikiem włącznie. Jeśli wygląda tak jak reszta - to albo leją Ci wszystkie wtryski ;) albo żaden. Ale by to stwierdzić nie używa się świecy żarowej, tylko stołu probierczego, i korzysta się z usług pompiarza.

Gęsty dym - o ile nie jest to para wodna, a sam dym gryzie w oczy i śmierdzi mocno, to powinien zaniepokoić, i tym bardziej powinieneś się udać do pompiarza celem sprawdzenia czy faktycznie nie leją Ci te wtryski; a przy okazji wyjętych wtrysków warto sprawdzić sprężanie.

PaBlLoO90 17-09-2013 21:21

Odp: Dymi na biało, świece okopcone. Czy to wtryski leją?
 
Witam , o ile kolego faktycznie nie masz problemu z spalaniem płynu chłodniczego , to objawy wskazują na "lejące" wtryski , a dokładniej zmęczenie materiału ich końcówek. Na twoim miejscu oddałbym wtryski na diagnozę do warsztatu serwisujacego układy zasilania silników diesla.

Cytat:

za regenerację 1szt. (delphi).
Jeżeli posiadasz Escorta 1,8 TD , to mamy do czynienia z układem zasilania LUCAS , a nie DELPHI !

Cytat:

Pytam ponieważ zaśpiewano mi od 300 do 600zł za regenerację 1szt.
Też miałem problem z " lejącymi" wtryskami . Skończyło się na wymianie końcówek w wszystkich czterech wtryskiwaczach . Koszt naprawy wraz z diagnozą 200 zł . Ewidętnie ktoś cię naciąga :) Takie pieniądze to płacą koledzy regenerujący wtryski w TDCI :)

El Nino 17-09-2013 21:52

Odp: Dymi na biało, świece okopcone. Czy to wtryski leją?
 
mam silnik 1.8TD Intercooler 90KM 66kW Endura-De z wtryskiem sterującym. Pompa LUCAS z boosterem, 1999r.

wojtekjanus 18-09-2013 07:43

Odp: Dymi na biało, świece okopcone. Czy to wtryski leją?
 
Cytat:

Napisał PaBlLoO90 (Post 2077274)
o ile kolego faktycznie nie masz problemu z spalaniem płynu chłodniczego , to objawy wskazują na "lejące" wtryski

Jak świat światem - lejące wtryski to czarny dym...

El Nino 18-09-2013 08:01

Odp: Dymi na biało, świece okopcone. Czy to wtryski leją?
 
dym faktycznie dość żrący w zapachu takie to ani spaliny ani paliwo, choć czuć że to ON. Ponadto - myślałem, że to nie jest nic wskazującego - świece mają na końcach takie zadziorki, zauważyłem to czyszcząc papierem z sadzy końcówki, ponieważ papier zaczepiał o nie.

Samochód oddałem do warsztatu i czekam na diagnozę.

wojtekjanus 18-09-2013 11:43

Odp: Dymi na biało, świece okopcone. Czy to wtryski leją?
 
Cytat:

Napisał El Nino (Post 2077379)
dym faktycznie dość żrący w zapachu takie to ani spaliny ani paliwo, choć czuć że to ON.

Jeżeli dym jest żrący o nieprzyjemnym chemicznym zapachu - to powinien mieć odcień jasno-niebieski, a nie biały. To bardzo istotna różnica.
Wtedy faktycznie - zwłaszcza na zimnym silniku - można podejrzewać uszkodzone wtryski; mogą lać, ale mogą mieć złe ciśnienie otwarcia - lub i to, i to jednocześnie. Może do tego dojść zły statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku (za mały). W efekcie nie spala się całkowicie paliwo, przedostaje się do wydechu i smaży sie tam w podwyższonej temperaturze w ubogiej w tlen atmosferze. W efekcie niebieskawy, smrodliwy dym...

El Nino 18-09-2013 11:48

Odp: Dymi na biało, świece okopcone. Czy to wtryski leją?
 
...

peterpz 21-09-2013 12:35

Odp: Dymi na biało, świece okopcone. Czy to wtryski leją?
 
Cytat:

Napisał wojtekjanus (Post 2077474)
Może do tego dojść zły statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku (za mały). W efekcie nie spala się całkowicie paliwo, przedostaje się do wydechu i smaży sie tam w podwyższonej temperaturze w ubogiej w tlen atmosferze. W efekcie niebieskawy, smrodliwy dym...

No właśnie na to miałem zwrócić uwagę. Mk2 jest u nas już 7 rok i wtrysków nikt nie dotykał, a przebieg jest ogromny. Taki śmierdzący dym mam jak odpalam go przy -15* w zimie, bo wtedy jest na niego za zimno (zimno -> wolne odpalanie paliwa -> taki sam efekt jak w normalne dni zbyt późny zapłon). Także ja bym się zajął porządnym ustawieniem zapłonu w pierwszej kolejności. I do tego to nic nie kosztuje, a dużo roboty przy tym nie ma.

salom 21-09-2013 16:52

Odp: Dymi na biało, świece okopcone. Czy to wtryski leją?
 
Zapłon w każdym dieslu jest w stałym momencie przed górnym martwym punktem. W dieslu regulować można tylko kąt wyprzedzenia wtrysku paliwa, lub opóżniać, ale nigdy nie zapłon.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.