Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Focus (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=94)
-   -   [Focus 2004-2008] Nieprawidłowe działanie przepływomierza. (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=187366)

wartberg 06-08-2013 12:28

Nieprawidłowe działanie przepływomierza.
 
Witam serdecznie. Może któryś z kolegów pomoże, bo już osiwiałem, a nie moge rozgryźć, co dzieje się z moim autkiem. Ale po kolei...

Od dłuższego czasu miałem duże problemy z silnikiem 1,6 TdCi w moim autku. Brak mocy, kopcenie, problemy z odpalaniem. Przyczyny były złożone, ale autko miało 265 tys. przebiegu, więc miało prawo troche podzespołów szwankować. Ostatnio postanowiłem doprowadzić wszystko do porządku i:

* zregenerowałem turbinę;
* zregenerowałem i zakodowałem wtryski;
* przeczyściłem zawór ERG;
* umyłem intercooler;
* wymieniłem przepływomierz.

Po tym wszystkim efekt nie był pozytywny. Auto strasznie kopciło, odczuwalna była wyraźnie mniejsza moc, silnik szarpał i sie dusił na wolnych i na niskich obrotach. Diagnostyka komputerowa nic nie wykazywała. Od dwóch mechaników dowiedziałem się, że winna jest klimatyzacja. Faktycznie jak na wolnych obrotach załączała się sprężarka z rury wydechowej nastepowało buchnięcie czarnego dymu. Jeden nawet na kombajnie wymienił czynnik chłodniczy, ale stawierdził, że gdzieś coś innego jest przytkane i przez to, że klima cięzko chodzi do sterownika idzie sygnał o zwiększonym zapotrzebowaniu na moc i przez to są dozowane przez sterowanie zbyt duże dawki paliwa. Doradził udanie się do profesjonalnego zakładu naprawiającego klimatyzację. Ale mnie zastanawiało co innego. Przed tym moim generalnym remontem nie było takiego szarpania na wolnych obrotach.
Aż w kolejnym warsztacie mechanik odłączył przepływomierz i silnik zaczął ładnie pracować !!! Ładny metaliczny dźwięk silnika, brak kopcenia, dobra moc, itd. A więc przepływomierz!!! Niestety po wymianie na nowy takie samy objawy jak przedtem, dodam, ze komputer nie wykazuje żadnych błędów przepływomierza. Wypróbowałem już jeden nowy i dwa uzywane przepływomierze i za każdym razem to samo, szarpanie, kopcenie, nierówna praca. Juz mi ręce opadają, bo szkoda mi pieniedzy na nowe przepływomierze...
Czy ktoś z was miał może podobne objawy, czy może problemem sa jakieś zaśniedziałe styki we wtyczce, czy może to jednak przepływomierz i kupić nowy jeszcze jeden na próbę, czy to może cos innego jeszcze..?
Póki co jeżdżę z odłączoną wtyczką od przepływomierza, jest wszystko OK, tylko wydaje mi się, że może spalanie jest trochę większe...

pit76 06-08-2013 20:08

Odp: Nieprawidłowe działanie przepływomierza.
 
Odłączając przepływkę wyłączasz egr.To że odłączenie przepływomierza poprawia pracę silnika nie znaczy że jest uszkodzony.Zaślep Egr na stałe i podłącz przepływomierz,stawiam piwo jak będzie żle.

wartberg 07-08-2013 08:19

Re: Nieprawidłowe działanie przepływomierza.
 
Dzieki za podpowiedź, może to faktycznie to... Tak tylko w kwestii technicznej, jak się zaślepia erg..?

tomfoc2 07-08-2013 15:52

Odp: Re: Nieprawidłowe działanie przepływomierza.
 
Cytat:

Napisał wartberg (Post 2056275)
Dzieki za podpowiedź, może to faktycznie to... Tak tylko w kwestii technicznej, jak się zaślepia erg..?

wartberg-użyj przycisku szukaj na górze,a będziesz wiedział wszystko.

Powodzenia-pozdrawiam

rudy260309 07-08-2013 18:54

Odp: Nieprawidłowe działanie przepływomierza.
 
Witam.Ford Focus 1.6tdci 2006 rok.
Chcialbym sie podlaczyc pod temat poniewaz tez juz nie wiem co mam robic ze swoim focusikiem. Mam bardzo podobny problem.
Kilka tygodni temu wymienilem egr poniewaz strasznie stracil na mocy i od tego zaczalem. Troszke sie poprawilo ale za to pojawily sie szarpania silnika, tak jakby byl troszke przytkany. Oczywiscie pomyslalem o filtrze paliwa i tez go wymienilem zero efektow pozytywnych. Gdzies na forum znalazlem ze mozna sprobowac odpiac przeplywomierz, pojezdzilem troszke z odpietym i efekty sa pozytywne, zero szarpania ale po jakims czasie wywala kontrolke na desce. Pomyslalem ze to wina przeplywomierze wiec kupilem nowy firmy Masterpro. Auto troszke inaczej sie zachowuje a byc moze nawet bardziej szarpie. Wymienilem na stary firmy bosch wiec chyba oryginalny i auto nie szarpie tak bardzo jak na drugim ale czuc jakby byl przytkany cos go blokowalo. Myslalem ze to wina przeplywki ale z postu sie dowiedzialem ze gdy odpinam przplywomiez ma to cos wspolnego z egrem. Dodam ze gdy stoje na swiatlach czuc strasznie spaliny, tak juz jest od dluzszego czasu.
Dodam ze gdy nacisne pedal gazu to samochodzic przyspiesza bez problemow, problem sie pojawia gdy jezdze na nizszych obrotach tak do 2tys.
Bardzo prosze o pomoc bo juz nie wiem co mam robic.

Bump: Witam.Ford Focus 1.6tdci 2006 rok.
Chcialbym sie podlaczyc pod temat poniewaz tez juz nie wiem co mam robic ze swoim focusikiem. Mam bardzo podobny problem.
Kilka tygodni temu wymienilem egr poniewaz strasznie stracil na mocy i od tego zaczalem. Troszke sie poprawilo ale za to pojawily sie szarpania silnika, tak jakby byl troszke przytkany. Oczywiscie pomyslalem o filtrze paliwa i tez go wymienilem zero efektow pozytywnych. Gdzies na forum znalazlem ze mozna sprobowac odpiac przeplywomierz, pojezdzilem troszke z odpietym i efekty sa pozytywne, zero szarpania ale po jakims czasie wywala kontrolke na desce. Pomyslalem ze to wina przeplywomierze wiec kupilem nowy firmy Masterpro. Auto troszke inaczej sie zachowuje a byc moze nawet bardziej szarpie. Wymienilem na stary firmy bosch wiec chyba oryginalny i auto nie szarpie tak bardzo jak na drugim ale czuc jakby byl przytkany cos go blokowalo. Myslalem ze to wina przeplywki ale z postu sie dowiedzialem ze gdy odpinam przplywomiez ma to cos wspolnego z egrem. Dodam ze gdy stoje na swiatlach czuc strasznie spaliny, tak juz jest od dluzszego czasu.
Bardzo prosze o pomoc bo juz nie wiem co mam robic.

wartberg 07-08-2013 19:03

Re: Nieprawidłowe działanie przepływomierza.
 
No to ja właśnie mam tak samo jak kolega Rudy260309. Przy podpiętym przepływomierzu kopcenie, szarpanie, duszenie się, ewidentnie za duzo paliwa w stosunku do ilosci powietrza.
Wpróbowałem już trzy przepływki i zero efektu. Spróbuję jeszcze znależć kogoś ze sprawnym silnikiem i od niego przepływkę wypróbować, ale chyba nic to nie pomoże.

Ok, przeczytam jak zaslepić erg, ale czy to oznacza, że w tej chwili mam otwarty zawór na stałe..? Dodam, że zawór był czyszczony i według mechanika nie był wcale taki brudny...

rudy260309 07-08-2013 19:39

Odp: Nieprawidłowe działanie przepływomierza.
 
Znalazlem na forum ze to moze byc wina rury ktora prowadzi od egr(metalowa z sateczka) ze ona moze byc zapchana i byc moze ja wystarczy wyczyscic???

szarocin 18-08-2013 09:26

Odp: Nieprawidłowe działanie przepływomierza.
 
witam jestem tu nowy i chcę sie podłączyc do rozmowy w sprawie przepływomierza;
mam taki problem,ze przy 3tys obr zapala sie czerwona lampka i wyświetla sie komunikat
;awaria układu silnika; byłem na kompie i sa dwa błedy 1[małe doładowanie turbiny]2[przepływomierz]i jeszcze jedno auto bardziej kopci,wymieniłem filtr powietrza ale nie pomogło mechanik powiedział,ze to przepływomierz ale czy napewno ,część juz zamówiłem,czy ktos wie o co chodzi

Bump:

void-tech 11-09-2013 06:40

szarocin, czy w twoim przypadku coś się zmieniło na lepsze? co wymieniałeś i czy pomogło?

Mam sobie ja przepływomierz który oczywiście generuje mi na desce bursztynowy silniczek. Podłączyłem sobie indywidualnie ELMa i software (ScanMaster ELM). Wszystko pięknie i ładnie czyta.

Poza głównym błędem P0103, czasmi pojawia się P0100. Jak mam odpięty przepływomierz, to pojawiają się błedy P0102 i znany mi, zaprzyjaźniony P0103. Napięcia dochodzące na kostce do przepływomierza są ok.

Mimo wszystko, pytam o wasze doświadczenia z tym gadżetem za 500 stówek. Czy mieliście do czynienia z takimi errorami, czy wymiana przepływomierza pomogła? I czy warto kupować część używaną? Jakoś 1/5 albo 1/10 ceny nowego produktu bardziej mnie przekonuje.

void-tech 11-09-2013 22:06

Odp: Nieprawidłowe działanie przepływomierza.
 
A wymieniał ktoś samodzielnie MAF? Trzeba zwrócić uwagę na coś nietypowego, na coś uważać?


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.