|
2.0 TDCI pulsujące dławienie się silnika przy przyspieszaniu
Witam,
Podczas ostrzejszego przyspieszania występuje coś jakby pulsacyjne dławienie się silnika w zakresie obrotów od ok 3tyś do końca. Jest to o tyle uciążliwe że dławienie jest na ok 0,5s po czym auto przyspiesza normalnie przez też ok 0,5s. Jest to dość wyczuwalne ale nie szarpie silnikiem ani całym autem. Tankuję tylko markowe paliwo. Auto posiadam od niedawna. Jeździłem raczej po mieście, aktualnie większość trasy i dopiero problem "wylazł". 2.0 TDCI 140KM 2009r. 125kkm przebiegu. Jeśli macie jakieś pomysły to proszę o porady. P.S. byłem w ASO i stwierdzono że ten silnik tak ma. |
Odp: 2.0 TDCI pulsujące dławienie się silnika przy przyspieszaniu
Ten silnika tak nie ma.
Sprawdź jedną rzecz. Po ostrzejszej jeździe gdy silnik jest mocno nagrzany, jak już schłodzisz turbinę to po wyłączeniu silnika posłuchaj czy spod maski nie dochodzi takie dziwne buczenie stopniowo zanikające. Być może pada zawór sterowania turbiną. Już jest temat dotyczący takiego zachowania się silnika. Jeden z kolegów napisał że ma objawy " jakby ktoś na chwilę przytrzymywał samochód za hak i po chwili puszczał ". W wyszukajce napisz " buczenie spod maski , albo dziwny dźwięk spod maski " powinieneś coś znaleźć. |
Odp: 2.0 TDCI pulsujące dławienie się silnika przy przyspieszaniu
Miałem taki sam objaw w żony volvo V50 z bardzo podobnym silnikiem
ale było to już jakiś czas temu i zabij ale nie pamietam czy ta dolegliwość sama ustała czy była naprawiana Raczej to pierwsze Wkurzające to było nie powiem |
Odp: 2.0 TDCI pulsujące dławienie się silnika przy przyspieszaniu
Hansolo,
zrobiłem tak jak napisałeś i faktycznie jak się gasi silnik to przy otwartej masce słychać buczenie przez 3-4s i powoli cichnie (siedząc w aucie tego nie słychać). We wtorek postaram się wymienić ten zawór i zobaczymy czy pomoże. P.S. auto jest na gwarancji 12 Ford więc czy ten zawór podlega wymianie w ramach gwarancji? |
Odp: 2.0 TDCI pulsujące dławienie się silnika przy przyspieszaniu
Czy obejmuje to gwarancja nie mam zielonego pojęcia. Jak będzie po wymianie, to napisz w temacie czy objawy ustąpiły.
|
Odp: 2.0 TDCI pulsujące dławienie się silnika przy przyspieszaniu
Jestem po wizycie w ASO.
Auto podłączone pod komp najpierw w serwisie, później pojechaliśmy na "test drogowy" i zero błędów na kompie... a problem jak był odczuwalny tak jest nadal (mechanik, którego wiozłem też mówił że to dość uciążliwe). Na temat zaworu informacje jakie dostałem to: "jak nie ma błędu na kompie to nic nie możemy zrobić a poza tym podmiana z innego nie wchodzi w grę". :/ Spróbuję w jeszcze jednym ASO bo podobno w tym co byłem mechanicy są do du... Może macie jakieś sugestie co dalej z tym robić? P.S. Zauważyłem że problem występuje w zakresie obrotów ok 2800-3600 i w większości jak się dodaje więcej gazu (nie koniecznie do dechy). |
Odp: 2.0 TDCI pulsujące dławienie się silnika przy przyspieszaniu
[QUOTE=paradoxx;2016717]Jestem po wizycie w ASO.
Auto podłączone pod komp najpierw w serwisie, później pojechaliśmy na "test drogowy" i zero błędów na kompie... a problem jak był odczuwalny tak jest nadal (mechanik, którego wiozłem też mówił że to dość uciążliwe). Na temat zaworu informacje jakie dostałem to: "jak nie ma błędu na kompie to nic nie możemy zrobić a poza tym podmiana z innego nie wchodzi w grę". :/ Przy wadliwie działającym zaworze turbiny komputer nie pokaże żadnych błędów było na forum poszukaj.:027: |
Odp: 2.0 TDCI pulsujące dławienie się silnika przy przyspieszaniu
Nie no takie jaja to tylko w Erze. Mechanik jedzie, czuje że auto traci na chwilę moc i mimo wszystko czeka na zapisanie błędu w sterowniku :mad: / błąd nr xxxx- wymień tępaku to i to - wskazanie dla mechanika /
Nadaje się on tylko śledzie w puszki pakować / bez urazy dla Białostoczan /. Spróbuj we własnym zakresie zamienić zawory / te brązowe obok siebie po prawej stronie silnika / i wtedy sprawdź czy będzie działo się to samo z samochodem. Nie ukrywam że mój tez 2-3 razy zrobił mi tak samo. Po ostrej jeździe i zgaszeniu silnika w moim Mondku też jeden z tych zaworów "buczy". Noszę się z zamiarem wymiany. Jak w Białym nie ma dobrego serwisu Forda / 300 tyś mieszkańców więc raczej powinien być / to podskocz do Citroena, 2.0 TDCI to prawie tożsama jednostka z 2.0 HDI i może u nich będzie ktoś bardziej kumaty. |
Odp: 2.0 TDCI pulsujące dławienie się silnika przy przyspieszaniu
Temat zaworu wielokrotnie wałkowany. Wpisz w szukajkę: zawór sterowania podciśnieniem; zawór sterowania turbiną.
|
Odp: 2.0 TDCI pulsujące dławienie się silnika przy przyspieszaniu
Cytat:
Wymieniaj zawór jak koledzy radzą. Zanim wyegezwujesz jego wymianę z gwarancji 12 Forda to osiwiejesz. |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:12. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.